styrketræning + fritidssport


Ole-wolle
 Share

Recommended Posts

Hey ...... jeg laver et full body program MANDAG + ONSDAG + FREDAG............... de 3 dage spiller jeg også fodbold............ Fodbold er som regl 2-3 timer efter styrketræning................

er det positivt eller negativt eller bare lige meget

---- 1-2 timer efter jeg så er kommet hjem fra fodbold laver jeg et program for maven umiddelbart lige inden jeg går i seng....

Skulle jeg evt. skille styrketræning+maveprogram og foldbold ad,,, og ikke gøre det samme dag............

-- eller er det fuldstændig underordnet

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hey ...... jeg laver et full body program MANDAG + ONSDAG + FREDAG...............  de 3 dage spiller jeg også fodbold............ Fodbold er som regl 2-3 timer efter styrketræning................

er det positivt eller negativt eller bare lige meget

---- 1-2 timer efter jeg så er kommet hjem fra fodbold laver jeg et program for maven umiddelbart lige inden jeg går i seng....

Skulle jeg evt. skille styrketræning+maveprogram og foldbold ad,,, og ikke gøre det samme dag............

-- eller er det fuldstændig underordnet

<{POST_SNAPBACK}>

Det er mest optimalt at sprede dine aktiviteter så meget ud over ugen som muligt. Så hvis du kunne styrketræne tirsdag, torsdag og lør/søndag ville det give dine muskler mere tid til at restituere i inden din fodbold træning.

Selv styrketræner jeg også lige inden min baskettræning to gange om ugen, men det er fordi jeg stort set træner hver dag :smile: - og det har jeg i hvert fald ikke taget skade af endnu.

Det bliver alle elite sportsfolk jo nødt til, da man ikke har fri fra træning f.eks. 3 dage om ugen.

Mht. dit "mave-program", hvorfor kører du ikke bare det sammen med din normale styrketræning? Og hvad laver du i det maveprogram?

BTW, drop alle de der "..................." - det gør dit indlæg forvirrende (irriterende) at læse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvad du forventer at opnå. Hvis du gerne vil ligne en BB'er, så læg din træning i centeret. Hvis du gerne vil være god til fodbold, så træn efter det. Hvis du gerne vil lidt af det hele er det også ok, men du bliver sikkert ikke "mester" i begge dele så.

Jeg træner selv 2 x 1½ time full-body, 2 x spinning og 6 x karate pr. uge. Jeg kan da tydeligt mærke at hverken styrke eller spinning er noget som jeg nogensinde kommer til at udmærke mig i ligesom jeg da sagtens kan mærke en fysisk træthed til karate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share