Feder mad inden sengetid mere?


jensC
 Share

Recommended Posts

Jeg er efterhånden begyndt at spise rimligt meget lige inden jeg går i seng, jeg får vel 400-500 kcal i sådan et måltid.

Har mad inden sengetid så nemmere ved at sætte sig, nu hvor forbrændingen er sat væsentligt ned, eller er det bare en af de utallige gamle myter?

Det skal lige siges at jeg træner med vægte, så jeg er altså i kalorie overskud, hvis det skulle have noget at sige.

Link to comment
Share on other sites

kalorie overskud betyder at du spiser mere end du forbrænder - ergo du bliver federe.

Hvis du lige tager et kvarter rundt om blokken og op og ned af trapperne et par gange før du går i seng vil din forbrænding være øget. Det kan være det hjælper lidt på det, ellers må du jo bare stille dig tilfreds med dine bollehåndtag :dry:

Link to comment
Share on other sites

Mange kulhydrater om aftenen er ikke optimalt, hvad enten du er i kalorieunderskud eller ej. Prøv at få dine kulhydrater fordelt jævnt over hele dagen og ikke kun på de tre "store" måltider. Aftensmaden bør være dit sidste måltid, hvor kulhydrater indgår. En proteinshake er glimrende inden du skal i seng eller hvis du bliver lidt sulten om aftenen.

Link to comment
Share on other sites

Aftensmaden bør være dit sidste måltid, hvor kulhydrater indgår.

hvorfor?

<{POST_SNAPBACK}>

givet vis fordi man ikk forbrænder dem igen, dette vil jeg dog ikke mene holder helt, da kroppen 'gemmer' på kulhydrater, så vis man får dem i af målte mængder burde det ingen betydning have.

Link to comment
Share on other sites

Det burde nemlig ingen betydning have, men det kunne jo være, der var kommet noget nyt på området, som jeg ikke kendte til :4smartass:

Min egen erfaring siger også at jeg uden problemer kan spise f.eks 200gram ris 5 minutter før jeg går i kurven og stadig tabe fedt. Man skulle næsten tro at alt det med slemme kulhydrater osv. bare er rent bavl ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bestemt også mene, at det er det samlede antal kcal. som tæller - og ikke HVORNÅR man indtager dem. Men nu er det heller ikke første gang, at -Anders- og jeg er på samme hold i den diskussion :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jamen præcist.

De fleste gør fejlen at de betragter deres kcal over/underskud over et enkelt døgn. Det er jo ikke sådan det fungerer, det skal betrages over en længere periode 2-4 uger f.eks. Hvis det samlede indtag i den periode har været over ligevægtsindtaget tager man på, og visa versa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share