Maxe efter et nyt max


Thomas87
 Share

Recommended Posts

Hey

jeg har lige kørt min anden omgang sheiko og skulle maxe i dag, men det gik dog ikke så godt i bænk som forventet.

min første gang gik jeg fra 80kg-90kg og meget tæt på 95kg.

så denne gang ville jeg prøve 100 kg, men kunne ikke og prøvede to gange. bagefter prøvede jeg 95kg, men den fik jeg heller ikke da jeg var for træt. Så mit spørgsmål er om jeg har varmet for lidt op, eller hvad? kan lige skrive hvordan jeg gjorde mig klar til maxet begge gange:

første gang får nogle måneder siden: 50kg/3 rep, 60kg/1rep, 70kg/1rep, 80kg/1rep, 85kg/1rep, 90kg/1rep, 95kg/0rep.

I dag: 60kg/3rep, 70kg/1rep, 80kg/1rep, 100kg/0rep, 100kg/0rep, 95kg/0rep.

nogen der har nogle ideer til hvorfor det gik som det gik?

Jeg startede med bænk.

kan jeg evt. gå op og maxe her på søndag, eller måske tirsdag. Eller skal jeg bare sige at mit nye max er 95kg og så bare sætte det ind i mit nye sheiko, som jeg begynder på om små 2 uger?

men ellers gik de andre løft fint nok, de gik fra:

Squat: 125kg-135kg

Dødløft: 145kg-160kg

Håber der nogen, der har nogle svar til mig. på forhånd tak.

Venlig Hilsen Thomas.

Link to comment
Share on other sites

Du har varmet alt for lidt op idag! Dit nervesystem har slet ikke været klar til et maxløft.

EDIT: Du har jo kun taget 5 reps i alt før du gik op på de 100, og eftersom du har været helt kold fordi du startede med bænk, er det klart at du ikke ku løfte dem. Næste gang skal du varme mere grundigt op, brug evt. 5-10 min. på en cykel hvis du gider og tag nogle flere reps, så kan du sikkert godt få de 100.. :smile:

Edited by SimonW
Link to comment
Share on other sites

Du har varmet alt for lidt op idag! Dit nervesystem har slet ikke været klar til et maxløft.

EDIT: Du har jo kun taget 5 reps i alt før du gik op på de 100, og eftersom du har været helt kold fordi du startede med bænk, er det klart at du ikke ku løfte dem. Næste gang skal du varme mere grundigt op, brug evt. 5-10 min. på en cykel hvis du gider og tag nogle flere reps, så kan du sikkert godt få de 100.. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

okay tak, havde det også lidt på fornemmelsen:)

tror du jeg kan prøve at maxe igen på søndag, selvom mine triceps er godt smadrer nu, eller skal jeg vente til tirsdag, eller bare helt droppe det???

Med venlig hilsen Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort præcis samme fejl mange gange, fordi jeg ikke ville brænde alle kræfterne af i opvarmningen, så det har jeg måttet lære på den sure måde... :dry:

Jeg ville ved et løft på 100kg varme op på følgende måde:

10 x stang

6 x 50kg

4 x 60kg

3 x 70kg

1 x 80kg

1 x 90kg

- lille pause ~ 2-3min

maxforsøg:

1 x 100kg

Det var mit bud, held og lykke med testen :smile:

Edited by Power Clauer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share