Hvor meget..!?


No.1
 Share

Recommended Posts

Hejsa til alle på MOL... Jeg er helt ny herinde og ville lige spørge mig til råds med jer.

Hvad er den optimale Dosis kakao efter træning: 25cl, 50cl, 70cl eller en hel Liter..!?

Tak på forhånd...

<{POST_SNAPBACK}>

Tjae¸ idag dunkede jeg en liter under træning. Og så nappede jeg også lige en 'bøøøvs' efter :smile:

Det er billigt og så smager det chokoladelækkert :w00t:

Hvad vil du opnå?

Og welkommen til :wink:

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Takker...!

Har trænet i en måned idag, mit mål er at få en større muskelmasse.

Men stadig være meget markeret...! er lige fyldt 16.. Har snakket med min fætter om det, han sagde en Liter. Men jeg læste en masse indlæg herinde på Mol, der snakkede de om ca en halv Liter...

Så mit spørgsmål er hvad er den optimale dosis..!? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Optimal dosis? Det er svært at sige.

Men i 1 liter cacao er der ALT for meget sukker. Meget mere end du har brug for.

Drik hellere noget skummetmælk.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. ja har hørt lidt om at der er meget sukker i kakaoen...

virker skummetmælk og letmælk ligeså godt..!?

Link to comment
Share on other sites

Optimal dosis? Det er svært at sige.

Men i 1 liter cacao er der ALT for meget sukker. Meget mere end du har brug for.

Drik hellere noget skummetmælk.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. ja har hørt lidt om at der er meget sukker i kakaoen...

virker skummetmælk og letmælk ligeså godt..!?

<{POST_SNAPBACK}>

nej for efter træning har din krop brug for sukker hurtig carbs og protein til at bygge muskler af

man plejer at sige 1 gram per kilo kropsvægt gir både en hurtige restitution fordi du for fyldt dine glykogen depoter op og dit insulin niveau vil stige og medføre en anabolsk effekt så din krop kan flytte proteinerne ud til musklerne..

en kakaomælk er udemærket efter træning men en shake med druesukker (målt efter ens vægt) og noget valle protein og en masse væske er nok det bedste :wink:

Link to comment
Share on other sites

:smile:

Optimal dosis? Det er svært at sige.

Men i 1 liter cacao er der ALT for meget sukker. Meget mere end du har brug for.

Drik hellere noget skummetmælk.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. ja har hørt lidt om at der er meget sukker i kakaoen...

virker skummetmælk og letmælk ligeså godt..!?

<{POST_SNAPBACK}>

nej for efter træning har din krop brug for sukker hurtig carbs og protein til at bygge muskler af

man plejer at sige 1 gram per kilo kropsvægt gir både en hurtige restitution fordi du for fyldt dine glykogen depoter op og dit insulin niveau vil stige og medføre en anabolsk effekt så din krop kan flytte proteinerne ud til musklerne..

en kakaomælk er udemærket efter træning men en shake med druesukker (målt efter ens vægt) og noget valle protein og en masse væske er nok det bedste :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret...

Er også det jeg har fået af vide de fleste steder jeg har spurgt... Har ikke tænkt mig at starte på protein pulver med druesukker, det første år så må tiden vise. Jeg har tænkt mig at køre med Kakao, for at se om det giver et bedre resultat som jeg er sikker på at det vil gøre... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg plejer gerne at køre en liter ned under træningen og endnu når træningen er ovre. Er det for meget? Unødvendigt? For meget sukker? Selv synes jeg det er tilpas til mine 110kg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer gerne at køre en liter ned under træningen og endnu når træningen er ovre. Er det for meget? Unødvendigt? For meget sukker? Selv synes jeg det er tilpas til mine 110kg  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du er jo også bare en ærwelig pind...

Næh du, der skal noget energi indenbords, hvis du vil være stor og stærk!! :devil: En liter? Ja, måske under opvarmningen! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer gerne at køre en liter ned under træningen og endnu når træningen er ovre. Er det for meget? Unødvendigt? For meget sukker? Selv synes jeg det er tilpas til mine 110kg  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du er jo også bare en ærwelig pind...

Næh du, der skal noget energi indenbords, hvis du vil være stor og stærk!! :devil: En liter? Ja, måske under opvarmningen! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja¸ jeg tror også jeg skal op på tre. En før til at carbe op på¸ en under til at holde cortiisolen nede og så en tilsidst som replenishment. Der er også noget lækkert over tallet tre¸ som to ikke kan hamle op med. De to musketerer? Nej vel? :wink:

Numero Uno¸ jeg vil sige en nok er et godt udgangspunkt. Hvis du giver den gas med noget død & squat bliver du ikke tyk. A garanterer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer gerne at køre en liter ned under træningen og endnu når træningen er ovre. Er det for meget? Unødvendigt? For meget sukker? Selv synes jeg det er tilpas til mine 110kg  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du er jo også bare en ærwelig pind...

Næh du, der skal noget energi indenbords, hvis du vil være stor og stærk!! :devil: En liter? Ja, måske under opvarmningen! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja¸ jeg tror også jeg skal op på tre. En før til at carbe op på¸ en under til at holde cortiisolen nede og så en tilsidst som replenishment. Der er også noget lækkert over tallet tre¸ som to ikke kan hamle op med. De to musketerer? Nej vel? :wink:

Numero Uno¸ jeg vil sige en nok er et godt udgangspunkt. Hvis du giver den gas med noget død & squat bliver du ikke tyk. A garanterer.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror sku næsten ikke jeg kan drikke 3 Liter... hehe... Holder mig bare til en banan og en Liter kakao efter træning...

Link to comment
Share on other sites

Du bør nok overveje hvor meget du har brug for. Hvis nu 1 liter kakao ikke er nok til at dække dit behov for prot. og kulhudrater efter træning, må du som Heffe op på 2 eller 3 liter.

Hvis det synes uoverskueligt for dig at drikke så meget, så lav dine egne shakes. Proteinpulver og druesukker blandet op med vand er en super måde at gøre dét på.

Hvis du så oven i købet gerne vil bulke (eller bare ikke får kcal. nok i øvrigt) så er det i med 50-100 gram olivenolie. Det smager som en milkshake med alkohol i. Nam-nam. Det er kun dine omgivelser der kaster op ved synet. Smagen er fin-fin.

Link to comment
Share on other sites

Du bør nok overveje hvor meget du har brug for. Hvis nu 1 liter kakao ikke er nok til at dække dit behov for prot. og kulhudrater efter træning, må du som Heffe op på 2 eller 3 liter.

Hvis det synes uoverskueligt for dig at drikke så meget, så lav dine egne shakes. Proteinpulver og druesukker blandet op med vand er en super måde at gøre dét på.

Hvis du så oven i købet gerne vil bulke (eller bare ikke får kcal. nok i øvrigt) så er det i med 50-100 gram olivenolie. Det smager som en milkshake med alkohol i. Nam-nam. Det er kun dine omgivelser der kaster op ved synet. Smagen er fin-fin.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror jeg vil prøve lidt olivenolie oveni... tusind tak for alle jeres svar, de er kanone, nu har jeg noget at arbejde med...!

Hvordan kan jeg vide at jeg får dækket mit protein behov...?

Link to comment
Share on other sites

Hey no.1 velkommen til mol :4thumbup:

Efter træning plejer man som hovedregel at sige man skal have ca 35g protein. Der er dog ingen undersøgelser som viser præcist hvor meget man kan optage og der kommer jo også an på hvor meget muskelmasse man har. Da du lige er startet træningen burde du være dækket godt ind med 35g, hvilket svarer til 1 liter kakao. Derudover får du en masse rimligt hurtige kulhydrater fra sukkeret, hvilket måske lige er i overkanten ved 1 liter. Du skal dog ikke være ked af de ekstra kcal sukkeret giver, når du alligevel skal tage på, så jeg vil mene 1 liter er passende.

Jeg vil ikke anbefale dig at drikke en 2-3 liter kakao, da det giver meget store sukkermængder. Hvilket nok ikke er specielt sundt og i værste fald være med til at give sukkersyge.

Link to comment
Share on other sites

En bedre og billigere løsning ville være at købe noget weightgainer, det kan gøres meget billigere end at gå ud og købe kakao, og så slipper du for det sukker!!!!

Grunden til weightgainer er fordi kakao har den samme energi fordelling som en alm. weightgainer (30% protein).

Men hvis det skal være kakao så ville jeg siget at 1 liter burde være fint, så du heller ikke får for meget sukker, så må du spise dig til resten.

Link to comment
Share on other sites

Efter træning plejer man som hovedregel at sige man skal have ca 35g protein.

Hvem siger det? :wink:

Er det ikke bare fordi så passer det netop med en liter mælk/kakao?

35g protein er da formentlig en fornuftig mængde til alle måltider for de fleste normalvægtige mennesker der vil øge der muskelmasse (såfremt de spiser 5-6 gange dagligt), men ligefrem at sige det er en hovedregel er måske at tage munden for fuld.

Lidt yderst relevant læsning omkring Kakao og muskler :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

En bedre og billigere løsning ville være at købe noget weightgainer, det kan gøres meget billigere end at gå ud og købe kakao, og så slipper du for det sukker!!!!

Grunden til weightgainer er fordi kakao har den samme energi fordelling som en alm. weightgainer (30% protein).

Men hvis det skal være kakao så ville jeg siget at 1 liter burde være fint, så du heller ikke får for meget sukker, så må du spise dig til resten.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan det gøres billigere end 1 liter cacao???

Nu har jeg ikk kigget vildt meget rundt, men har da ikk set noget til de ca 5 kr dagligt som jeg giver for min cacao

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share