Hjælp


msk
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg er ret ny her...

Men jeg vil søge ind ved frømandskorpset!!!!!

Ja...jeg er kun 16 og er på efterskole. så der er jo nogle år i endnu... men det er jo beder at starte tidligt.

Så jeg vil gerne have lidt hjælp...... Jeg har tjekket deres krav... Så jeg skal bare igang med at træne.... hvilket jeg er.... Jeg tager 3 gange max armbøjninger hver dag, samt jeg løber en gang i uge, jeg er i center en gang i uge og jeg dykker hver uge.... Når jeg slutter på min efterskole får jeg mere tid til at træne.

Men det jeg gerne vil have hjælp til i starten, er hvad skal jeg spise for at holde vægte og samtidig være i stand til at komme i en super form????

jeg vejer ca. 72 og er 178 cm høj...

og hvis der er nogle der har nogle gode råd, med træning skal de bare sige til...

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med træningen.

Prøv at søg her på MOL så finder du en masse andre der også tidligere har trænet til samme formål.

Eller er der kun at sige at når der står at en god ide til forberedelse ifølge hjemmesiden er:

"Møder du i en særdeles god fysisk form, vil du naturligt have fortrin for andre - men VILJEN er væsentlig.

Det er frømandskorpsets erfaringer, at vil man være frømand, bliver man det også. Uddannelsen er således ikke hårdere fysisk, end at ansøgere med god fysik og tilstrækkelig vilje og robusthed gennemfører elevskolen.

Det er således vigtigt at have gennemdrøftet og afklaret følgende med

dig selv - familien - evt. samlever.

at dette er noget du VIL gennemføre. Både optagelsesprøven, uddannelsen til frømand og den efterfølgende tjeneste.

Herunder bør man grundigt tænke igennem, hvilke afsavn den hårde træning, uddannelsen og tjenesten kræver.

Fortsæt - og intensiver - allerede nu den træningsaktivitet du er i gang med. Det er vigtigt, at du vedligeholder din træning frem til mødetidspunktet.

Træningen deles op i:

- løb

- styrketræning

- svømning

- undervandstræning

- marchtræning"

Så er det bare med at træne variationer af det og tænke en del over om du egentlig vil det og hvorfor.

Prøv derudover også at start med at træne til adventureraces. der er en del i dk.

Der er nogle af de samme elementer med, bare uden alt det militære, radiotjeneste, 2 minutter til at være klar, og andre ting der er "fede" bagefter men surt når det foregår.

Held og lykke, du har massere tid til at finde ud af om du vil, og det tager ikke så lang tid til at komme i form til det, hvis du er motiveret nok.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

For ikke at gå kold i træningen inden de 3-4 år der lige skal gå før de lader dig søge er omme, skal du nok tage det stille og roligt..

Jeg ville for det første begynde at spille undervandsrugby fast i klub. Ganske enkelt suveræn og fed undervandstræning.

Svøm 3 gange om ugen, gerne distance/interval, så meget crawl som muligt.

Løb 3-4 gange om ugen, gerne op omkring 10 km, gerne i bakker, en af gangene lav det som 3 x bronzecirkel med 5km (eller mere) løb med det samme bagefter. Meld dig evt. ind i en orienterings klub hvis du kan og få noget o-løbs erfaring.

Dyrk noget blandet styrke, 30/30, cirkel, og udholdenstræning, kom hele kroppen igennem 1-2 gange om ugen.

Husk marchtræning.. Nok ikke så vigtigt nu, men husk at til optagelsesprøven skal du gå ca. 115 kilometer indenfor de første 3 døgn.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres råd....

Jeg er medlem af nautilus i varde...... Så jeg har mulighed for at træne 3 gange i ugen.... Hvilket jeg også har tænkt mig at gøre når jeg kommer hjem fra efterskole....

Jeg vil se om jeg kan komme til at løbe noget mere (der er jo ikke så meget tid når man er på efterskole)

Endnu en gang tak for jeres råd, og kom endlig med flere..

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres råd....

Jeg er medlem af nautilus i varde...... Så jeg har mulighed for at træne 3 gange i ugen.... Hvilket jeg også har tænkt mig at gøre når jeg kommer hjem fra efterskole....

Jeg vil se om jeg kan komme til at løbe noget mere (der er jo ikke så meget tid når man er på efterskole)

Endnu en gang tak for jeres råd, og kom endlig med flere..

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du vil kan du altid finde tid til at løbe og lave noget styrketræning med egen vægt.

Din alder taget i betragting vil jeg råde dig til at få godt gang i løbet. Den grundkondition du opbygger de næste par år sætter langt hen af vejen niveauet for hvad du kan træne dig op til at kunne senere. Og hvilken arbejdskapacitet din træning vil være præget af senere i livet.

Mads

P.S. lyt også til Latandor: få puttet noget svømning ind

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit råd mads, jeg vil straks gå i gang med at løbe mere.

Jeg svømmer ca. 1 gang om uge, når jeg er hjemme fra skolen. Så det vil jeg gøre mere ved når jeg kommer hjem. så bliver det til 3 gange om ugen.

pegasus

Jeg er fra Nordenskov, det ligger ca.15 km fra varde, men jeg dykker i varde. Det kan være at du også kommer der fra området.

Jeg siger tak....

Kom endlig med flere gode råd....

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt hvor Sig ligger. Jeg er selv medlem af Nautilius, og har været det det i 4 år efter hånden. Jeg tog cmas** sidste år. Jeg træner ikke i noget center lige i øjeblikket, da jeg er på efterskole...

Men efter sommerferien har jeg tænkt på at begynde at træne i hellehallerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share