pulszoner


camillabruun
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er så heldig at have fået et pulsur i fødselsdaggave i dag :4thumbup:

Jeg har meldt mig til halvmarathon i maj (som nogen af jer måske allerede ved) og styrketræner 3xugentlig og løber 3-4x ugentligt.

På mine løbeture prøver jeg så vidt at løbe en længere tur i roligt tempo (nu ca 10km, men øger lidt hver gang) og to kortere lidt hurtigere ture eller interval, hvad jeg lige synes jeg har lyst til.

Men ved hvor står intensitet skal jeg løbe de forskellige ture for at få mest ud af det? Jeg kender ikke min maxpuls endnu, men satser på at lave en test en af dagene. Men hvordan laver man bedst sådan en test?

Min hvilepuls er 45

MVH

CAmilla

Link to comment
Share on other sites

HAr nu testet mit pulsur

9,5 km på 59 min

gennemsnitspuls 169

Jeg følte ikke at det var vildt hårdt, og kunne godt have løbet et par km mere.

Men hvis min max puls er 200 (et slag på tasken, 226-alder for kvinder) og min hvilepuls 45, så er 169=80%

Lyder det ikke ret højt for en længere tur???

Hmm, kommentarer modtages gerne

MVH

CAmilla

Link to comment
Share on other sites

Hej Camilla,

tillykke med dit nye pulsur - og med fødselsdagen :bigsmile: .

Hvis du løber med en snitpuls på 169 uden at være helt kvæstet bagefter, så er det nok fordi du passer dårligt ind i standardtabellerne.

Max. pulsen kan variere meget, så der er ingen vej udenom at lave en maxpuls-test. Det er hårdt!

På med pulsuret, varm godt op, og løb så 3-5 gange op ad en stejl bakke og jog ned igen. Sidste gang skal du være lige ved at falde om af udmattelse :devil: - du skal presse dig selv 110%. Aflæs derefter max. pulsen på pulsuret :smile: . Og udregn derefter dine pulszoner efter det. F.eks. her.

God fornøjelse med pulsuret fremover :cooldance:

vh. Panda :tease:

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share