Knas med achillessenen


Alva
 Share

Recommended Posts

Efter en vandtretur i begyndelse af ugen er min venstrefod ved achillessensen begyndte at knage og knase. Det gør ikke decideret ondt, men det er en skummel fornemmelse at kunne mærke en slags "grus" i senen.

Hvad kan det være? Og hvad skal jeg gøre?

Hr. K

Ps. kom til at logge ind som konen, da jeg oprettede tråden. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft det, men tog ikkt til lægen, men jeg vil umiddelbart sige at det er betændelse som følge at en overbelastning - foden er blevet brugt anderledes end normalt.. Mit gik hurtigt væk igen ~ 1 uge... Bare brug foden så lidt som muligt;)

Link to comment
Share on other sites

Efter en vandtretur i begyndelse af ugen er min venstrefod ved achillessensen begyndte at knage og knase. Det gør ikke decideret ondt, men det er en skummel fornemmelse at kunne mærke en slags "grus" i senen.

Hvad kan det være? Og hvad skal jeg gøre?

Hr. K

Ps. kom til at logge ind som konen, da jeg oprettede tråden.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Jeg havde løbet en del i november/december (4/5 x 10 km om ugen)...efter at have været på ferie i New York og gået ca. 15 km. pr. dag fik jeg akillessenebetændelse, da jeg startede med at løbe ved hjemkomsten...jeg holdt 14 dages totalløbepause og strak akillessene ud flere gange om dagen...nu (efter 2 måneder har jeg blot sjælden stivhed, men der var en del ømhed da jeg genoptog løbet igen)...hvile + måske en blokade, hvor der injiceres binyrebarkhormon...som både medvirker antiinflammatorisk og til genopbygningsprocessen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share