Beskyldt for fede lår


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

Grynf om jeg ikke her for nylig blev beskyldt for at have fede lår. Naturligvis er der noget fedt på dem, men slet ikke så meget at den bemærkning var fortjent. Men jeg kan da godt se, at når jeg sidder ned ligger der en "delle" på stolen, men det er ikke fedt men inderlårets muskulatur som bliver "siddet fladt".

Da jeg ikke træner for andet end for hyggens og velværets skyld (og da også lidt for udseendet :blush: ) kunne jeg se en ide i at inderlåret ikke vokser mere og selv om mange andre har meget større ben end mig, så kunne det at blive kaldt fed være et vink om at holde her; især da inderlåret rent faktisk er groet synligt i de sidste måneder.

Benene trænes således:

dag 1:

(dødløft), liggende lårcurl

dag 2:

Læg, benpres, benspark, frontsquat

- og træner altså ikke inderlårene specifikt og har da heller aldrig DOMS i dem.

Er der nogle af disse øvelser som trikker inderlåret og som kunne udskiftes med noget andet?

Nu er jeg ikke så god til de "fine" navne, så jeg har skudt par billeder i 2 forskellige vinkler så skulle der ikke være tvivl om hvad jeg mener.

post-2497-1109886290_thumb.jpg

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Ellers så smid bukserne of flex låret for dem en gang - så kan de lære det!
Altså, jeg har haft flere kolleger og da jeg arbejde i Netto også en enkelt kunde som gerne ville mærke på overarmen om det VAR muller eller heldigt placeret fedt. Fair nok, men ligefrem at blive taget på inderlåret er nok liiiige en tand for meget :laugh:
Men jeg kender problemet. Mine bukser går i stykker, da de bliver slidt af friktionen, der kommer når benene rører ved hinanden, når man går.

Yep-yep og har man shorts på kravler de op :raisebrow:

er det ikke fuldstændigt lige gyldigt hvad folk siger og mener, syndes det virker lidt ”kællingagtig” at du vil lave dit ben program om, grundet at en har sagt at du har fede lår

Måske nok, men kunne man nu lave en lille ændring med en f. eks. fodstilling eller udskifte en øvelse ville der ingen skår gå af mig af den grund - jeg kan jo godt selv se det. Jeg dødløfter normalt og har allerede en ret bred fodstilling i squat da smidigheden ikke tillader andet såå....

Jeg må se fee´ u´ :wink:

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

øøh sorry skrev vist forkert mht squat'en.. det er jo NETOP med bred stand, at man opnår en vis grad af adduktion, og derved en større aktivering af musklerne du "piver" over :tongue: SÅ smal stand, evt frontsquat/olympisk squat vil måske være at foretrække.. så må du bare træne smidigheden op.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share