G.P.P


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Affødt at den gode diskussion omkring brugen af G.P.P har jeg besluttet mig for at lave en plan for hvordan jeg selv kan implementere dette i mit nuværende WSB-program.

Jeg har tre grunde, opstillet efter prioritet.

1. Det skulle tilsyneladende gavne ens 3 store løft.

2. Jeg er i seriøst dårlig form efterhånden, kan dårligt løbe mere end 100 m uden at puste som en gammel astmatiker. :dead:

3. Jeg har en ufrivillig militærkarriere ventende på mig om et års tid. Det kunne være blæret at være i supergod allround form når man skal ind. Men en tidsramme på 12 måneder så kunne jeg gøre det stille og roligt.

Nå, men nu til sagen:

Selve mit styrkeprogram ser sådan ud:

Søndag: DE Squat/dødløft

Tirsdag: DE Bænkpres

Onsdag: ME Squat/dødløft

Fredag: ME Bænkpres

Af såkaldte G.P.P aktiviteter har jeg fundet frem følgende, som jeg mener kunne være relevante og jeg har mulighed for at bruge:

- Farmerwalks

- Backraises uden vægt

- Pushups

- Situps

- Løb over kortere distancer, ca. 1 km

Eftersom jeg ikke har tid til at rende i centeret hver dag, så har jeg to muligheder: Enten laver jeg disse ekstra aktiviteter efter den primære træning eller også laver jeg dem hjemme på fridagene.

Jeg forestiller mig at jeg kunne ligge et par aktiviteter på de primære træningsdage, men ikke den dag hvor samme muskelgrupper bruges.

Således ville jeg som eksempel ligge et par sæt pushups om søndagen, og et gang situps og/eller backraises om fredagen.

Hvad er så jeres kommentar til min plan? :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ønsker at forbedre din kondition, så hjælper et par push-ups en gang om ugen ikke meget. Brug din cykel og kør nogle ture! Cykelture er lavintense, og er dermed ikke så "hårde" ved lårmusklerne og knæene som fx løbetræning, hvilket betyder det ikke kompromiterer din squat træning i nævneværdig grad :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share