Kun DOMS i det 'yderste' af patterne ?


Dresse
 Share

Recommended Posts

Ja... jeg får en masse DOMS i både patter og triceps på bryst/triceps dage... men det er som om at ømheden i patterne kun sidder aller yderst, altså ude imod armhulen.. og næsten intet inde imod hvor de 'mødes'

lidt svært at forklare, håber I fatter mig? :wink:

Men jeg vil bare gerne høre om dette er normalt? Og hvad det evt. kunne skyldes? For jeg vil vældig nødigt vokse 'skævt' you know.. skulle jo gerne være symmetrisk!

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er er i patterne... Men ømheden nærmer sig det på billedet.

Er der virkelig ikke noget at gøre ved det ? Kan man ikke tilpasse sin teknik?

Og noget helt andet... selvom jeg har mest DOMS lige dér.. betyder det så helt afgjort at det er der jeg vokser mest ? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er er i patterne... Men ømheden nærmer sig det på billedet.

Er der virkelig ikke noget at gøre ved det ? Kan man ikke tilpasse sin teknik?

Og noget helt andet... selvom jeg har mest DOMS lige dér.. betyder det så helt afgjort at det er der jeg vokser mest ? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, så vidt jeg ved, er store doms ikke lig med hypertrofi.

Jeg vil gætte på det er der hvor brystmusklen hæfter på skulderen du bliver øm. Det kan måske skyldes at hæftingen ved skulderen ikke er så stærk, som hæftningen på ribbenene, og der derfor bliver revet lidt ekstra i hæftningen ved skulderen.

Hvor længe har du trænet? Hvis du ikke har trænet så længe, er det nok noget der udligner sig selv i løbet af noget tid.

Link to comment
Share on other sites

Tjo... det lyder meget rigtigt det der!

Men jeg har trænet i ca. 1,5 år nu... dog kun seriøst det sidste halve år.

Det er også kun inden for min seriøse-periode at jeg er begyndt at få 'ordentlige' DOMS... så det er meget muligt det udligner sig med tiden.. håber jeg på :)

Tak for svaret!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share