Knibende smerter mellem skridtet og laveste abs...


Karakal
 Share

Recommended Posts

Når jeg skal lave siddende benpress eller squatte tungt før jeg intense smerter lige mellem skridtet og laveste mavemuskler...jeg er pænt bange for at ignorere dette signal så et eller andet springer...jeg har ingen fiber eller skade dernede, da smerten kun optræder, når jeg f.eks. er i hugstilling i squat og skal skubbe fra...jeg ved at sådanne øvelser kan fremprovokere brok med risiko for at blive steril...håber I har nogle råd...måske jeg bare skal bruge bælte!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er lysken brok du hentyder til (placeringen tyder på det) så mener jeg ikke at du bliver steril af det. Om man kan blive det af tekstikel brok er nok mere sandsynligt. Har du lyskenbrok burde du kunne se det.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jeg har ikke lyskebrok...det andet (ophavet til sterilitet) skyldes tryk på prostata...

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er lysken brok du hentyder til (placeringen tyder på det) så mener jeg ikke at du bliver steril af det. Om man kan blive det af tekstikel brok er nok mere sandsynligt. Har du lyskenbrok burde du kunne se det.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jeg har ikke lyskebrok...det andet (ophavet til sterilitet) skyldes tryk på prostata...

<{POST_SNAPBACK}>

-----------------------------------------------------------------------------

Hejsa!

Let betændelse i prostata-idles(=område) vil give de symptomer du antyder.Denne evt. lette betændelse kan komme fra kulde eller bakterier.

Mit råd er at søge egen læge.

Hilsen Jens

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener staidg, at der er mulighed for at det er en fibersprængning, formentligt i hoftebøjerne ( Det har jeg nemlig selv og det føles på samme måde)

Aktiv restituion samt udstrækning skulle hjælpe, og ellers er der ikke så meget at gøre... Men kig forbi læge og evt. fys/kiro :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener staidg, at der er mulighed for at det er en fibersprængning, formentligt i hoftebøjerne ( Det har jeg nemlig selv og det føles på samme måde)

Aktiv restituion samt udstrækning skulle hjælpe, og ellers er der ikke så meget at gøre... Men kig forbi læge og evt. fys/kiro :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg ikke...det føles mere som om at nogle sener overstrækkes...endvidere kan jeg løbe (i hurtigt tempo), køre maveøvelser og svømme uden at mærke noget...det er lige akkurat, når jeg presser igennem maksimum i abs...men så må jeg jo til lægen...

Moos: behandling?

Link to comment
Share on other sites

Hej niceman ....

Hvis smerten du snakker om udelukkende opstår når du squatter og benpresser, så har jeg været ude for præcis det samme. Var også selv bange for om der var noget seriøst i vejen med mig. Men holdt lige lidt ekstra pause og ellers prøvede jeg bare at arbejde lidt med hvordan mine ben var placeret når jeg udførte øvelsen.

Håber du finde en løsning på dit problem.

Nosaint ........

Link to comment
Share on other sites

Hej niceman ....

Hvis smerten du snakker om udelukkende opstår når du squatter og benpresser, så har jeg været ude for præcis det samme. Var også selv bange for om der var noget seriøst i vejen med mig. Men holdt lige lidt ekstra pause og ellers prøvede jeg bare at arbejde lidt med hvordan mine ben var placeret når jeg udførte øvelsen.

Håber du finde en løsning på dit problem.

Nosaint ........

<{POST_SNAPBACK}>

Hej...tak for dit svar...det hjalp efter jeg åbenbart var blevet godt varm og placering ben var ændret...men jeg er jo selvfølgelig bange for at sprænge noget dernede, da en skade i mavemuskler er meget alvorlig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share