"sumo" dødløft


phl
 Share

Recommended Posts

Hej m-o.dk'ere :=)

Så engang noget om at man kunne træne dødløft på en måde der gav lidt mere til "nummeren" og det hed angiveligt sumo dødløft.

Men ved ikke helt hvad det går ud på så ville da lige høre om nogen af jer kender noget til det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror der er mange som benytter denne variant i stedet for almindelig dødløft - mig selv inklusiv :smile:

Vinklen på rygsøjlen i forhold til gulvet bliver større, hvilket resulterer i en lidt mere skånsom kraftpåvirkning af rygsøjlen. Ikke sagt at almidelig dødløft på nogen måde er skadelig, men dem med en svag lænd vil sikkert kunne benytte sumostilen med fordel.

billede

Edited by Michael Soerensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror der er mange som benytter denne variant i stedet for almindelig dødløft - mig selv inklusiv :smile:

Vinklen på rygsøjlen i forhold til gulvet bliver større, hvilket resulterer i en lidt mere skånsom kraftpåvirkning af rygsøjlen. Ikke sagt at almidelig dødløft på nogen måde er skadelig, men dem med en svag lænd vil sikkert kunne benytte sumostilen med fordel.

billede

<{POST_SNAPBACK}>

okay mange tak for billedet :)

Link to comment
Share on other sites

Har også skiftet.

Men må indrømme jeg er sikker på, at jeg vil være stærkere konventionelt når det er raw løft det gælder..

Alle der kommer til Nordland vil kunne se min manglende stil konventionelt.

For mig er det lettere at udføre Sumo korrekt med +90% end konventionel hvor stilen bryder sammen over 90%

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share