Stopper træning væksten..!?


No.1
 Share

Recommended Posts

Hejsa, har fået afvide at træning kan medføre at jeg muligvis ikke vokser mere. Kan det virkelig være sandt..!?

Jeg er 175cm høj 64kg og 16 år.. Jeg træner fullbody 3 gange om ugen + fodbold 3 gange om ugen... Har trænet i lidt over en måned nu..!

Tak på forhånd...

Link to comment
Share on other sites

Artikel

Den ovenstående artikel er hentet fra forsiden. Som du kan læse findes der ikke rigtig nogen undersøgelser på området der tilbageviser påstande om manglende vækst.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har læst artiklen omkring børn og vægttræning, men som sagt er jeg 16år men stadig ikke udvokset endnu... Men synes ikke artiklen giver et konkret svar...

så..

Link to comment
Share on other sites

Har du også læst den diskussion der følger med?

Diskussion af artikel

Som sagt findes der ikke så meget undersøgelsesmateriale på området. Det er mest påstand mod påstand. Men hvis du kan få dem der har fortalt dig at det hæmmer væksten til at komme med noget materiale, så må du da godt poste det her.

<{POST_SNAPBACK}>

Er der nogen der kan huske en link der engang blev postet, af en dreng som var helt vildt trænet. Han virkede nemlig meget lav, men det kunne jo skyldes han alder plus at han så ripped ud. Men kunne være lidt spændende at følge ham.

Link to comment
Share on other sites

Et enkelt eksempel hvor man ikke ved om den lave højdevækst er genetisk betinget..

Det kan man ikke bruge til noget som helst.

Der er ikke noget der tyder på styrketræning hæmmer væksten. Hvis det var tilfældet, er jeg overbevist om, at vi ville se mange flere rapporter om skader på epifyseskiverne, som følge af styrketræning.

Jeg kan dog ikke se hvorfor man skal begynde at træne tungt så tidligt ud fra et pæstationsmæssigt synspunkt. Vægte omkring 10rm og lavere burde give god effekt frem til man er omkring 18, hvor teknikken og styrke/smidighed/teknik/mave-rygstyrke burde være på et niveau, hvor tung træning ville være forsvarlig og gavnligt.

Link to comment
Share on other sites

Et enkelt eksempel hvor man ikke ved om den lave højdevækst er genetisk betinget..

Det kan man ikke bruge til noget som helst.

Der er ikke noget der tyder på styrketræning hæmmer væksten. Hvis det var tilfældet, er jeg overbevist om, at vi ville se mange flere rapporter om skader på epifyseskiverne, som følge af styrketræning.

Jeg kan dog ikke se hvorfor man skal begynde at træne tungt så tidligt ud fra et pæstationsmæssigt synspunkt. Vægte omkring 10rm og lavere burde give god effekt frem til man er omkring 18, hvor teknikken og styrke/smidighed/teknik/mave-rygstyrke burde være på et niveau, hvor tung træning ville være forsvarlig og gavnligt.

<{POST_SNAPBACK}>

----------------------------------------------------------------

Hvad mener du?

Jens

Link to comment
Share on other sites

Et enkelt eksempel hvor man ikke ved om den lave højdevækst er genetisk betinget..

Det kan man ikke bruge til noget som helst.

Der er ikke noget der tyder på styrketræning hæmmer væksten. Hvis det var tilfældet, er jeg overbevist om, at vi ville se mange flere rapporter om skader på epifyseskiverne, som følge af styrketræning.

Jeg kan dog ikke se hvorfor man skal begynde at træne tungt så tidligt ud fra et pæstationsmæssigt synspunkt. Vægte omkring 10rm og lavere burde give god effekt frem til man er omkring 18, hvor teknikken og styrke/smidighed/teknik/mave-rygstyrke burde være på et niveau, hvor tung træning ville være forsvarlig og gavnligt.

<{POST_SNAPBACK}>

----------------------------------------------------------------

Hvad mener du?

Jens

<{POST_SNAPBACK}>

Det jeg skrev, i min verden virker min post sammenhængende. Det er set før, at jeg skriver noget der kun giver mening hvis man er.... Mig :tongue:

Hvis der er spørgsmål til dele af min post, må du være lidt mere specifik :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share