forskel på kcal-forbrænding


San
 Share

Recommended Posts

Hej!

Hvis man løber 3-4km 4 gange om ugen med en forbrænding på 3-400kcal per gang, er det så nok til at tabe sig 0.5kg om ugen ?

Og det er forstået sådan, at jeg på de dage hvor jeg ikke løber, løfter vægte og er på ligevægtsindtag disse dage, da jeg kun er kcal underskud de dage jeg løber.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hvis man løber 3-4km 4 gange om ugen med en forbrænding på 3-400kcal per gang, er det så nok til at tabe sig 0.5kg om ugen ?

Og det er forstået sådan, at jeg på de dage hvor jeg ikke løber, løfter vægte og er på ligevægtsindtag disse dage, da jeg kun er kcal underskud de dage jeg løber.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu jeg ikke ekspert på området, men det giver et underskud på ca. 1200-1600 kcal om ugen. Tror ikke det er nok med mindre du har 100% styr på hvad du spiser. Så hvis du bare en dag bevæger dig lidt mindre eller spiser bare lidt mere end du har beregnet tror jeg ikke du vil kunne se det store vægttab.

Nu ved jeg ikke med dig, mens hvis jeg er på diet, så vil en vægt nedgang på ca 1-300g pr uge ikke være nok til at jeg ville kunne overskue bare et middel vægttab. Det er nu mest motiverende at kunne se der sker noget. Måske ikke fra den ene dag til den anden men i det mindste stille og roligt uge for uge... Du skal jo cutte i over en måned bare for at kunne se det mindste vægttab med det underskud der, hvis det overhovedet forkommer.

Nu cutter jeg selv for tiden for første gang, og jeg smider ca 600g-1000g om ugen. Kun de første par uger kunne jeg mærke det i træningen. Nu sætter jeg PR'er igen og kan tydeligt se fremgangen. Nu det er motiverende. Så lad være med at være bange for at musklerne og styrken bare styrtdykker fra den ene dag til den anden for det sker ikke. Kan dog være nogen dage hvor man syntes man ser puny ud, men det er bare psyken der spiller dig et puds. Så hvis du for dine prots osv tror jeg ikke du skal være bange for et noget større kcal underskud.

Mvh

Skjold

Edit: Nu ved jeg godt det ikke svarede på dit overordnede spørgsmål, men havde også læst dit indlæg med mislykket vægttab. Så håbede du måske kunne bruge dette til noget.

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

1kg fedtvæv svarer til 7000kcal, så ½kg er ca 3500kcal (jeg går ud fra du primært ønsker at tabe fedtvæv)

4*3-400 kcal = 1200-1600kcal HVIS det rent faktisk er hvad du forbrænder ekstra på 4km løb.

Så bottomline er at du næppe vil tabe ½kg om ugen, hvis det kun er løbeturene der bringer dig i kalorieunderskud.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Jeg må vel forsøge at komme længere ned kcal forbrug. For det ser ikke umiddelbart ud til, at jeg taber mig og jeg har jo prøvet mig frem i 4 måneder nu og ikke tabt mere end 1kg.

Ville bare lige høre om det var min krop så var helt underlig, siden jeg ikke tabte mig omkring 0,5kg. Er fordi jeg læste i et fitnessblad at 3-4 gange om ugen af 300kcal skulle være nok til 0.5kg, men okay, jeg ved godt man ikke kan regne med de artikler der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share