To have bildæk or not to have bildæk?


cartier
 Share

Recommended Posts

hey..

Jeg tænkte på hvilke trænings form ville være den optimale hvis man skal have sine bildæk væk hvad ville være den optimale træning og kost?

Hvis det kan lade sig gøre vil jeg stadig gerne beholde min styrke uden at den bliver formindsket!

Kan det lade sig gøre?

Link to comment
Share on other sites

Hvad er dit udgangspunkt? Vægt, højde, alder osv?

Hvor længe har du trænet og hvad løfter du i de forskellige øvelser?

Hvis dit ønske er at tabe dig, så synes jeg det bør stå foran en bevarelse af styrken. Når det er sagt, så vil jeg dog tro det skulle være muligt for dig at bevare styrken med mindre du skal tabe dig rigtig meget eller du har trænet længe og er meget stærk.

Det optimale træningsprogram og kost er ikke bare noget man lige laver (eller udføre i praksis), både fordi det ikke ligefrem er eksakt videnskab men også fordi der er individuelle forskelle på hvad der virker bedst.

Men mindre kan også gøre det. :smile:

Hvis du er sådan relativt normal af bygning med lidt ekstra spæk omkring midten, så kan de generelle råd sagtens være rigeligt.

- Hav et effektivt styrketræningsprogram hovedsageligt med flerledsøvelser. Så holder kroppen på muskelmassen under diæt. Træn det 2-3 gange om ugen.

- Dyrk mere motion (kredsløbstræning). Formen er ikke så vigtig, det der betyder noget er hvor mange kalorier det forbrænder.

- Spis mindre end du forbrænder og spis sundt - hellere kød, grøntsager og grove kulhydrater end chips, cola (light er ok mht kalorier) og junkfood. At tælle kalorier for en kortere eller længere periode kan være en yderst lærerig oplevelse. Derefter kan nogle styre kosten uden at tælle kalorier hver dag, mens andre bliver nødt til at bruge streng kontrol.

Find ud af hvad der virker bedst for dig.

Flere gode råd om kost og træningsprogram kan du finde i læssevis så læs :bigsmile:

PS: Undlad venligst at bruge kun store bogstaver i emne-overskriften. Det er dårlig netetikette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share