Jeg cutter, spiser jeg for meget..??


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Det her som billedet viser, er meget typisk hvad jeg får i løbet af en dag.. en dag hvor jeg cutter..

jeg løber ikk idag, men har trænet rimelig intenst i 1 time plus cyklet ca 17 km (til og fra skole), så de kcal ska jo beregnes fra...

men æder jeg for lidt eller??

har aldrig beregnet mit ligevægtsindtag, kun på beregneren på forsiden.. den sagde lidt over 3000 kcal...

håber på noget feedback og meget gerne ris.. :wink:

post-5906-1111423096_thumb.jpg

Edited by ltp68303
Link to comment
Share on other sites

hmm.. i dunno.. Føler bare jeg er mega sulten konstant, så havde håbet på et svar som.. uha, du kan sagtens æde 3000 kg havregryn mere.. ej, ved det sq ikk... sorry, tænkte mig nok bare ikk om... :wink:

vil oggså bare undgå at tabe mig for meget for hurtigt, så jeg ikk mister muskelmasse...

Edited by ltp68303
Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at hælde det lige i kajen, men det smager ikke så godt, så man skal nok lige vænne sig til det først.
Et lille råd, fyr olien ned i proteinshaken - den grimme smag er væk, og det giver en god konsistens til shaken.
den er ikk lav nok.. men må nok indrømme jeg er mega mega MEEEEEGA fanatisk for jeg har været ret så fed...

Synes det er helt kanon at du gerne vil skære helt ned - det er fedt at prøve at komme ned i en superform - bare husk at det skal have en ende på et tidspunkt, og så kan du jo se frem til den største gulerod af alle - "rykket" du oplever når du begynder at spise dig op igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at hælde det lige i kajen, men det smager ikke så godt, så man skal nok lige vænne sig til det først.

Et lille råd, fyr olien ned i proteinshaken - den grimme smag er væk, og det giver en god konsistens til shaken.

den er ikk lav nok.. men må nok indrømme jeg er mega mega MEEEEEGA fanatisk for jeg har været ret så fed...
Synes det er helt kanon at du gerne vil skære helt ned - det er fedt at prøve at komme ned i en superform - bare husk at det skal have en ende på et tidspunkt, og så kan du jo se frem til den største gulerod af alle - "rykket" du oplever når du begynder at spise dig op igen :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

ja håber jeg også på! thx.. endelig en som forstår mig.. hehe.. ej, vil bare ha min six mere markeret.. har haft en BF på ca 5.. men gerne ligge der igen.. gerne 4... ku være cool!

Link to comment
Share on other sites

ltp:

ja håber jeg også på! thx.. endelig en som forstår mig..

Forstår dig fuldt ud :wink: - der er mange der gør det halvt, eller for den sags skyld aldrig cutter - og de har selvfølgelig deres grunde som er ligeså legitim som din - men du lærer en del mere om din krop, så klø på med det - og det er også fedt at se resultatet virkelig træde i karakter.
hehe.. ej, vil bare ha min six mere markeret.. har haft en BF på ca 5.. men gerne ligge der igen.. gerne 4... ku være cool!

Nu siger du 4 & 5 - du skal nok lige forberede dig på at det er muligt du kan komme helt derned og ramme (det er konkurrenceform) - men du skal altså ikke regne med at det er en form du render rundt i særlig længe, hvis du altså stadig vil fungere som et normalt menneske.

Når man når 7% så begynder vejen nedaf at blive en rigtig grim kamp - jeg ihvertfald personligt ved 6% det er en ond form, og da jeg ikke stiller op mister jeg mere ved at gå længere ned, end ved at køre zig-zag fra 6.

Link to comment
Share on other sites

- så får du lige lidt ris... :smile:

Du bør fokusere på langtsomme kulhydrater, både for at holde dit insulin niveau i skak og for at føle dig mere mæt, som du klager over du ikke gør nu...

Et æble alene er ikke et mellemmåltid - du skal også have noget protein og gerne noget sundt fedt.

Desuden vil det være en god ide at skære lidt ned for dit forbrug af mælk og istedet få nogle flere proteiner fra kød, fisk og æg.

Håber du kna klare kritikken... :wink:

Link to comment
Share on other sites

- så får du lige lidt ris...  :smile:

Du bør fokusere på langtsomme kulhydrater, både for at holde dit insulin niveau i skak og for at føle dig mere mæt, som du klager over du ikke gør nu...

Et æble alene er ikke et mellemmåltid - du skal også have noget protein og gerne noget sundt fedt.

Desuden vil det være en god ide at skære lidt ned for dit forbrug af mælk og istedet få nogle flere proteiner fra kød, fisk og æg.

Håber du kna klare kritikken... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

tusind tak.. er der for meget mælk i det jeg får nu???? hvor får jeg det sunde fedt fra..?? fed fisk og??

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også på den med at du skal have noget mere prot. i de mellem måltid eller bare fylde. F.eks 1 æbel, 1banan og en whey shake med fedt olie( perfect balance Eksempelvis) i.

Forstår heller ikke du bliver ved med at veje mere end mig når du spiser som en fugl :annoyed:

Edited by Bear
Link to comment
Share on other sites

Sund fedt får du bla. fra olie, som du har hørt... Ellers fra nødder, fed fisk, avacado og oliven...

Mit forslag er at du spiser noget mere mager kød og fisk istedet for al den mælk. Der er mange kcal selv i skummetmælk fra lactose (kulhydrat)

Så kort sagt:

langsomme carbs: rugbrød og havregryn er gode. også ris. Glem krydderbollerne, du kunne lige så godt spise rent bordsukker.

Mager protein: Tun, kylling, æggehvide, hytteost.

Fedt (sundt): som nævnt ovenfor...

:4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

mere prot??? idag har jeg fx fået over 200g.. så det er vel ik nødvendigt, er det??? regner med at sku ha det olie stads, men prots??? sys jeg får rigeligt..

<{POST_SNAPBACK}>

husk på tommelfinger reglen ' kroppen kan optage ca. 30gr protein hver trejde time' det varier self fra person til person, men synes det er en god tommelfinger regel.

Link to comment
Share on other sites

Sund fedt får du bla. fra olie, som du har hørt... Ellers fra nødder, fed fisk, avacado og oliven...

Mit forslag er at du spiser noget mere mager kød og fisk istedet for al den mælk. Der er mange kcal selv i skummetmælk fra lactose (kulhydrat)

Så kort sagt:

langsomme carbs: rugbrød og havregryn er gode. også ris. Glem krydderbollerne, du kunne lige så godt spise rent bordsukker.

Mager protein: Tun, kylling, æggehvide, hytteost.

Fedt (sundt): som nævnt ovenfor...

:4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

ska jeg glemme bollerne?? har fået at vide jeg sku få mig nogle kulhydrater fra hvidt brød ned lige efter træning, så nedbrydningen omstilles til opbyggende... dette er måske ikk korrekt... ku evt købe noget druesukker istedet??

Link to comment
Share on other sites

mere prot??? idag har jeg fx fået over 200g.. så det er vel ik nødvendigt, er det??? regner med at sku ha det olie stads, men prots??? sys jeg får rigeligt..

<{POST_SNAPBACK}>

husk på tommelfinger reglen ' kroppen kan optage ca. 30gr protein hver trejde time' det varier self fra person til person, men synes det er en god tommelfinger regel.

<{POST_SNAPBACK}>

ja men 30 gange 8 = 240.. det er for meget.. optager sq ikk det hele og så sætter det sig... hvis jeg æder 240 g prots, får jeg over 3g pr kg masse.. det mega meget...

Edited by ltp68303
Link to comment
Share on other sites

mere prot??? idag har jeg fx fået over 200g.. så det er vel ik nødvendigt, er det??? regner med at sku ha det olie stads, men prots??? sys jeg får rigeligt..

<{POST_SNAPBACK}>

husk på tommelfinger reglen ' kroppen kan optage ca. 30gr protein hver trejde time' det varier self fra person til person, men synes det er en god tommelfinger regel.

<{POST_SNAPBACK}>

ja men 30 gange 8 = 240.. det er for meget.. optager sq ikk det hele og så sætter det sig... hvis jeg æder 240 g prots, får jeg over 3g pr kg masse.. det mega meget...

<{POST_SNAPBACK}>

Når du cutter handler det jo ganske enkelt nok om kcal. underskud, og så længe du er i Kcal. underskud, er der ikke noget som sætter sig.

Som den berygtede JS siger, heller for meget Prot. end for lidt.

Edited by Bear
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
mere prot??? idag har jeg fx fået over 200g.. så det er vel ik nødvendigt, er det??? regner med at sku ha det olie stads, men prots??? sys jeg får rigeligt..

<{POST_SNAPBACK}>

husk på tommelfinger reglen ' kroppen kan optage ca. 30gr protein hver trejde time' det varier self fra person til person, men synes det er en god tommelfinger regel.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor er det det??

Hør her...er det - BB mystik, legender og overtro sat til side - ikke blot en simpel sag om at være i en 300-500 kaloriers underskud om dagen og dække proteinbehovet akkurat som under bulk? Det kan vel være ligegyldigt om proteinet kommer fra mælk eller tun, det er alligevel noget meget optageligt protein. Dog er mælk tæt op ad konkurrence vist en dårlig idé, da det ikke får en til at se ligeså "cut" ud. Men det er jo ikke relevant i dit tilfælde...

Bear> der er jo intet videnskabeligt belæg for at man skal have så meget. Vi VED jo at får du 240 så er det langtfra alt der bli'r brugt.

Hvorfor ikke satse på en 2 gram per kg kropsvægt... 3gram er jo spild af penge.

Link to comment
Share on other sites

Bear> der er jo intet videnskabeligt belæg for at man skal have så meget. Vi VED jo at får du 240 så er det langtfra alt der bli'r brugt.

Hvorfor ikke satse på en 2 gram per kg kropsvægt... 3gram er jo spild af penge.

<{POST_SNAPBACK}>

tusind tak... total enig.. mener jeg får rigelig med prots.. men skærer nu ned på mælken... as from today..

Ska jeg droppe de 2 krydderboller efter træningen??? og evt skifte dem ud m lidt druesukker??

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg forstår godt, hvorfor du gerne vil ned og have det ondeste cut, men en fedtprocent omkring de 4 % bibringer altså også en del bivirkninger.

Du mister med højest sandsynlighed styrke i dine øvelser. Desuden, hvis du kigger lidt tilbage i Craw og Angels log omkring konkurrencerne - så begynder sygdommene/skavankerne altså at melde sig, jo lavere fedt% bliver. Alt lige fra problemer med skulderen til halv forkølelse. Derfor forstår jeg ikke, hvorfor du vil ned omkring 4% ? Du skal jo tænke på, at 7 % stadig ser RIGTIG grumt ud! Og dit cut er jo faktisk ved at være der - måske en måned mere, så er du i top form!

Men drop den tankegang med, at du engang har været overvægtig - det er du ikke nu. Du er blandt de personer på MOL, som har den laveste fedt%.

Indse det - Du ER hakket nu!! :wink:

Til diæten kan du jo prøve at skære lidt ned på krydderbollerne og mælken. Det handler jo basalt set om, at få dit protein behov dækket ind (omkring 160-180g protein) samt lidt essentielle fedtsyrer - f.eks. igennem extra jomfru oliven olie. Herefter kan du jo justere på dit kulhydrat indtag, indtil du begynder at tabe dig moderat..

Det med sulten kan du forhindre, ved at spise væsentlig flere grøntsager. Det indeholder næsten ingen kalorier, og mætter ret godt, hvis der spises nok.

Edited by JessPedersen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share