Hjælp til program


swoosh
 Share

Recommended Posts

Sorry den kom ud 2 gange, og så i forkert forum. Jeg kaster den lige ind til programmer isted. Sorry guys.

Jeg har i et par år trænet med en kammerat, men det har været meget on og off. Vi har stort set kun trænen med kabel og maskiner. Vi har holdt pauser på et par måneder, og så træner vi 3 gange om ugen i et par måneder.

Vi er begge generelt i ok form, og har dyrket motion regelmæssigt. Den ene dog lidt mere end den anden(fodbold).

Vi er trætte af at rende rundt i en tåge og sige " hvad skal vi nu tage". Vi vil høre om der er nogen der har en ide til et program. VI er begge af den overbevisning at vi skal have meget mere gang i løsvægte, nogen protein shakes, og at det skal blive mere struktureret.

Vi er begge 26, 185, 83-88 kg.

Målet er som sådan ikke at blive kæmpe store, men det skal bare kunne ses at man træner. Der skal ikke gå bodybuilder idet. Man skal bare kunne se lidt mavemuskler og kunne se på overarmene at man gør noget ved det. Vi vil træne de 3 gange om ugen, og ved siden af løber vi så begge i forvejen.

Tidlige har man sagtens kunne se abs osv, men dette var især fordi vi rendte der 5-6 gange om ugen. Men det var ikke specielt struktureret, og har ikke tid til de 5-6 gange mere.

Vi har kigget lidt på denne side URL=http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=233]getbig

og vi mente selv at vi var ved det som hed fase 2.

Vi vil så bare høre om det er værd at følge det program som står angivet, eller har i et bedre bud.

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Mvh

Mikkel

Edited by swoosh
Link to comment
Share on other sites

Et ganske fornuftigt program. For nogle kan programmet sagtens være nok, men for andre vil et par ekstra isolationsøvelser oveni kunne gøre, fx. noget biceps og ben curl eller triceps og ben extensions.

Ellers synes jeg at der mangler en læg-øvelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Et ganske fornuftigt program. For nogle kan programmet sagtens være nok, men for andre vil et par ekstra isolationsøvelser oveni kunne gøre, fx. noget biceps og ben curl eller triceps og ben extensions.

Ellers synes jeg at der mangler en læg-øvelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg er 100% enig. Hvis I skal have symatrien med, så skal I også have f.eks. en øvelse alene til biceps, fordi man regner biceps og triceps, som en bi-muskel sammen med skulder, og det ville sgu være ærgerlig, ikke at få symatrien med, når man nu alligevel har gang i et fornuftigt program.

<{POST_SNAPBACK}>

Det her er så De svar I fik i første omgang... take care :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share