Kalorieindtag pr dag


Vashtie
 Share

Recommended Posts

Jeg vil begynde at tælle kalorier da jeg gerne vil tabe mig og jeg har downloadet et program som kan hjælpe mig med dette men helt præcist hvor mange kalorier må jeg få pr dag?

Jeg er en ung kvinde på 25 år, jeg er 170 cm høj, vejer 82 kg og jeg dyrker lidt hjemmegymnastik tre til fire gange om ugen af en halv time pr gang.

Jeg vil meget gerne ned på 68- 70 kg men helst så sundt som muligt.

Tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

der er den hårde måde.. du æder det samme indtag i en 14 dages tid.. taber du dig spiser du selvf mindre end dit ligevægtsindtag.. tager du på, æder du mere.. så må du så regulere indtaget indtil du rammer et indtag hvor du ikk tager på eller taber dig over en periode på ca 14 dage..

En anden metode er Her...

Det er bare en meget grov vurdering, men kan gi dig et lille overblik over et ca ligevægtsindtag..

Held og lykke med det hele... Håber du ku bruge det...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har regnet mit kalorie indtag ud for igår og idag og det er på ca. 1488 pr dag og hvis jeg forstår dit link ret så skal jeg spise ca 1700 kalorier om dagen...Er det så skadeligt hvis jeg spiser mindre end det???

Jeg har nemlig tænkt på at spiser omkring 1400- 1500 om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har regnet mit kalorie indtag ud for igår og idag og det er på ca. 1488 pr dag og hvis jeg forstår dit link ret så skal jeg spise ca 1700 kalorier om dagen...Er det så skadeligt hvis jeg spiser mindre end det???

Jeg har nemlig tænkt på at spiser omkring 1400- 1500 om dagen.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Vashtie :bigsmile:

Er det dit basalstofskifte eller din totale energiomsætning du har estimeret til 1700 pr dag via linket? Hvis du ønsker at tabe dig ca. ½ kg pr uge, skal du ligge 500 kcal under din totale energiomsætning hver dag :bigsmile: Et halvt kg om ugen er et fornuftigt tempo. Som ltp68303 siger, er stofskifteberegneren kun et groft estimat, men det er i hvertfald et sted at starte, så kan man altid senere justere på kcal-indtaget, hvis det går for langsomt eller for hurtigt :wink:

Held og lykke med vægttabet - jeg har også selv været igennem det :wink:

/Des

Edited by Desdemonia
Link to comment
Share on other sites

Jeg har regnet mit kalorie indtag ud for igår og idag og det er på ca. 1488 pr dag og hvis jeg forstår dit link ret så skal jeg spise ca 1700 kalorier om dagen...Er det så skadeligt hvis jeg spiser mindre end det???

Jeg har nemlig tænkt på at spiser omkring 1400- 1500 om dagen.

<{POST_SNAPBACK}>

-------------------------------------------------------------------------------------

Hejsa!

Læs de artikler på forsiden om vægttab.Jeg synes den om mandler er spændende.

1400-1500 kcal. er for lidt i længden per dag,det kan skabe under-ernæringsymtomer;specilet i tilfælde af at du kobler det lave indtag af mad med motion&styrketræning,det vil jeg stærkt fraråde.

Tag en snak med din praktiserende læge han kender problematikken,og ligger inde med de tilbud, som er i nærområdet.

Dit ligevægtskalorieindtage er ikke ca. 1488 kcal,men betragteligt højere.

Hilsen Jens

Link to comment
Share on other sites

mit totale energi indtag skal være på godt og vel 2800, vil det så sige at mit kcl indtag skal være på ca 2300?

Jeg synes faktisk at det er en smule svært at spise for så meget når det ikke er usunde ting man spiser...Jeg synes jeg spiser fornuftigt for 1500 kcl...

hvor meget kød og grøntsager og frugt skal man som hovedregel spise om dagen?

Link to comment
Share on other sites

Du skal spise ca. 600 g grøntsager om dagen. Det kan lyde af meget (og det er det også!!!) men jeg kender nogle stykker der har haft meget stor succes med en slankekur hvor de har spist 600 g grønt om dagen... Og så vil jeg mene at du skal skære ned på kød-indtaget, men når man har spist 600 g grønt er det heller ikke alle der har appetit til at spise ret meget mere. :wink:

Held og lykke med kuren :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er absolut ikke enig i at du skal skære ned på kødet, du skal bare spise magert kød som kylling og kalkun og gerne meget af det, da det er vigtigt at få protein nok, når man er på kur / diæt eller hva man nu er

proteinet gør at du bedre er istand til at holde på din muskelmasse, hvilket jeg regner med du gerne vil. Der er ikke meget fidus i at tabe sig hvis det kun er vand og muskler man taber, og det er fedtet der sider tilbage.

held og lykke med det

knus Duenn

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

hejsa!

hvis du virkelig vil sætte skub på dit vægttab og faktisk også øge din sundhed, så ville det være en supergod idé at dyrke lidt mere cardio end du måske gør nu. måske kan du løbe en tur eller to ekstra om ugen. på den måde behøver du heller ikke at skære så drastisk i kalorie-indtaget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er cardio kun at løbe, jeg mener kan man ikke gøre noget andet end det?

En sidste ting jeg brænder for at vide er om det har nogen betydning hvordan jeg bruger mine kcl?

Er det feks bedre at bruge mange til frokost eller til middag om aftenen?

Tusinde tak til alle jer der har svaret mit indlæg, i har alle hjulpet meget.

Link to comment
Share on other sites

Er cardio kun at løbe, jeg mener kan man ikke gøre noget andet end det?

En sidste ting jeg brænder for at vide er om det har nogen betydning hvordan jeg bruger mine kcl?

Er det feks bedre at bruge mange til frokost eller til middag om aftenen?

Tusinde tak til alle jer der har svaret mit indlæg, i har alle hjulpet meget.

<{POST_SNAPBACK}>

cardio er bare konditionstræning :smile: altså, kan du løbe, cykle, sjippe, steppe osv., alt det, som får pulsen op og gør dig forpustet. løb kan helt klart anbefales, da det er en træningsform, som virkelig forbrænder mange kalorier. det er ret hårdt i starten, men man kan faktisk lære at nyde sine løbeture når formen forbedres :smile: man skal selvfølgelig bare starte langsomt op.

angående spørgsmålet om fordelingen af kalorierne...så er der vist en del, der mener, at det er bedst, hvis aftensmåltidet ikke er dagens største måltid. helt sikkert er det dog, i forbindelse med vægttab, at man skal passe på med at spise for meget i timerne lige op til sengetid... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er absolut ikke enig i at du skal skære ned på kødet, du skal bare spise magert kød som kylling og kalkun og gerne meget af det, da det er vigtigt at få protein nok, når man er på kur / diæt eller hva man nu er

proteinet gør at du bedre er istand til at holde på din muskelmasse, hvilket jeg regner med du gerne vil. Der er ikke meget fidus i at tabe sig hvis det kun er vand og muskler man taber, og det er fedtet der sider tilbage.

held og lykke med det

knus Duenn

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg tænkte mig vidst ikke rigtig om da jeg skrev at du skal skære ned på kødet, for self. skal du ikke det, hvis du bare husker at spise magert kød, som duenn påpeger, og masser af grøntsager..

Mht. hvornår på dagen du skal spise dine kcal så er det bedst at spise flest om morgenen og til frokost. Du skal ikke spise en hel masse til aftensmad og inden sengetid da du ikke når at forbrænde det før du skal sove, og så sætter det sig der hvor du sikkert helst vil undgå det.. :wink:

Jeg har hørt at man senest må spise noget 3 timer før man går i seng, men til gengæld skal man spise senest 30 min. efter man er stået op. Er der nogen der kan bekræfte det?

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra stubbes artikel om vægttab, her på MOL:

Hvis man indtager samme mængde energi i løbet af dagen, har det ingen betydning, for ens vægt, om man spiser det sidste måltid kl. 18.00 eller 23.00. Ved muskelopbygning kan det være en fordel at indtage et sent måltid for at sørge for at der er energi og protein til rådighed gennem det meste af natten. Man skal dog ikke spise store og sene måltider, så man springer morgenmåltidet over. Dette resulterer i, at man bliver sulten op af dagen og spiser noget mad, man ikke har planlagt.

Hele artiklen kan læses her

/Des :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share