Overtræning


LeCerveau
 Share

Recommended Posts

Hejsa :bigsmile:

Jeg synes jeg har søgt lidt rundt her på mol, og kan ikke rigtig finde et svar på hvad overtræning er. Jeg læser bare en masse advarsler om at diverse folk skal passe på med at det ikke sker.

Jeg synes dog at kunne forstå, at det kan give skader, træthed, irritation og andre komplikationer.

Jeg vil gerne høre fra folk som mener at have prøvet overtræning:

1. Hvordan i trænede?

2. Hvorfor tror i det var overtræning?

3. Hvad gjorde i for at komme af med det igen?

Jeg træner selv meget, har gjort det ca. 3år men jeg synes ikke selv jeg har prøvet det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror mange forveksler overreaching og overtræning.

Generelt er volumen synderen.. Dog skal det siges at en livsstil/kost der ikke understøtter ordentlig træning er nok den aller hyppigeste synder!!

Da jeg var yngre trænede jeg ca 30 timer om ugen (basket, løb, styrke). Jeg mener ikke jeg var overtrænet, men def. overreached.

Lige nu er jeg ved at afslutt en sheiko beginners 2, jeg har sprunget mege tlidt over, og føler jeg er stærkere nu end da jeg startede. Jeg burde være overreached ifht. hvad manges opfattelse er af et sådan program. Men jeg føler jeg vil kunne peake efter kun en uges deload.

Kosten har ikke været optimal, og stressniveauet enormt.

Overtræning er for pussies

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share