Protein på sengekanten


Memnoch_dk
 Share

Recommended Posts

En shake til at gå i seng på... Er det en god eller dårlig idé???

<{POST_SNAPBACK}>

-------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsa!

Det er klart min erfaring at når man sover,så sover du.Søvnen er en kropslig meget kompleks funktion.Stofskiftet er på sit absolutte laveste niveau, og hvis du har spist dine 6. måltider i løbet af dagen vil jeg anse det for spid af "x".

Det ville være noget andet,hvis du er professionel sportsudøver,så er sagen anderledes stillet,men for 99.9 % af befolkningen i Danmark er det efter min beste overbevisning; mad indtaget på det forkerte tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

En shake til at gå i seng på... Er det en god eller dårlig idé???

<{POST_SNAPBACK}>

-------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsa!

Det er klart min erfaring at når man sover,så sover du.Søvnen er en kropslig meget kompleks funktion.Stofskiftet er på sit absolutte laveste niveau, og hvis du har spist dine 6. måltider i løbet af dagen vil jeg anse det for spid af "x".

Det ville være noget andet,hvis du er professionel sportsudøver,så er sagen anderledes stillet,men for 99.9 % af befolkningen i Danmark er det efter min beste overbevisning; mad indtaget på det forkerte tidspunkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Her vil jeg kun give dig delvist ret.. jo stofskiftet er på sit laveste, men det kun jo aldrig være lavere end dit basale stofskifte, fordi din krop stadig arbejder..

Når man sover restituere man jo, dvs. (gen)opbygger. Til dette skal der bruges noget at arbejde med... Derfor er det godt med prots og kulh.

Jeg har selv i ca. 5 måneder spist noget inden jeg gik i seng (en lille portion havregryn med prot-pulver) og jeg er først lige begyndt at tage på...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share