alternativt program..


Francis
 Share

Recommended Posts

Hey..

Starter på et nyt program idag og efter lidt tids eftertænksomhed er jeg kommet frem til følgende to muligheder. Hælder klart mest til nummer et selv, men tænkte at det kunne være sjovt nok at høre jeres mening om dem..

Begge programmer skal køres 4 dage om ugen. Mandag-dag1, tirsdag-dag2, torsdag-dag1 og fredag-dag2..

Program 1:

Dag 1: powerclean and jerk(uden udfald) 6x3/2r

frontsquats (med kæder, når jeg får nogle) 5x3r + 2x 8-12r

dødløft (+ rdl) 5x2r + 2-3 x 8r

farmers (skifte mellem "walks" og "holds/reps" 3 "sæt"

grebsting

Dag 2: bænkpress 5x5r + 2x8-12r

stående stem (også med kæder snart) 5x3r

foroverbøjet roning (evt pull-ups. ikke besluttet) 5x5r

curls/hammer-curls 4x6r

mave 2 øverler a 3 sæt

skuldre (laterals + rot. cuff øvelse)

eller program 2:

dag 1: powersnatch 6x2r

frontsquats (med kæder, når jeg får nogle) 5x3r + 2x 8-12r

dødløft (+ rdl) 5x2r + 2-3 x 8r

farmers (skifte mellem "walks" og "holds/reps" 3 "sæt"

grebsting

dag 2: powerclean and jerk(uden udfald) 5x2/3r

stående stem (med kæder) (supersættet m/) 5x3r + 2x8-12r

foroverbøjet roning 5x4-8r

dips (supersættet m/) 5x5r

pull-ups 5x5r

mave 2 øvelser a 3 sæt

skuldre (laterals + rot. cuff øvelse)

Programmerne er ikke specielt stærkmands-relaterede.. De skal sådan set bare lige give noget grundstyrke osv, men da stadigvæk kunne overføres mest muligt bagefter..!

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. alt efter hvordan de kører for mig, omkring 5-10 uger nok. Med "naturlig" progression. Gider ikke det forudplanlagte.. kan alligevel ikke overholde det!

Derefter ville jeg nok skifte over og køre mere stærkmands-orienteret med lidt events flettet ind osv.. Synes bare godt at jeg kan vente lidt. Mangler lidt mere styrke på ryggraden først!

Link to comment
Share on other sites

Det ville være lidt for lang tid for mig på samme program uden struktureret variation af intensiteten. Men du kender din egwen krop bedst.

De fleste stærkmænd jeg har snakket med laver almindeligvis almindelig styrketræning og så har de en seperat træningsdag kun med stærkmandstræning. Hvor de kører på i timevis.

Men godt at se alt dit overhead work, fokus på eksplosivitet, derefter styrke og så noget høj rep arbejde for ekstra hypertrofi.

Smart struktureret.

Det eneste jeg kunne tænke var smart ville være nogle køft med rund ryg.

Goodmornings, zercher squats etc..

Mvh Polle

Link to comment
Share on other sites

Har tænkt på det faktisk.. Men jeg er rimelig stærk i min ryg i forvejen, så blev enig med migselv om at lade det vente til lidt senere.

Det er min hensigt at jeg vil få mit dødløft lidt op nu, og så lidt længere henne holde det mere "vedlige" mens jeg laver en masse løft mere "lænd" i - altså stenløft, goodmornings, zercher fra kasser osv..

Og mht ingen struktureret variation, skal du jo tænke på at sådan har jeg stort set altid trænet, så ved nok så småt efterhånden (mere eller mindre bevidst hvornår jeg skal putte lidt ekstra på, shake tingene lidt op osv..

Ps. fedt du gider at give dit besyv med.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var så lidt :smile:

Jeg har set at mange stærkmænd også træner unilaterale bevægelser. Dvs. stepups, split squats etc.

Jeg vil når jeg kommer væk fra denne comp søge på Brad Cardoza's træning og smide et link til dig.

Han træner efter wsb systemet og er en temligt led styrkeløfter :smile:

Link to comment
Share on other sites

egentlig taget tankevækkende så mange stærkmænd der træner efter WSB efterhånden.. Men det viser vel bare hvor "universelt" det system er!

Personligt har jeg det sådan at jeg ikke selv synes jeg er på et niveau endnu, hvor jeg ser nogen grund til at skifte væk fra mere traditionelt styrketræning.. Den dag jeg stemmer 140 kg og dødløfter 300 kg, så vil jeg nok overveje kraftigt at gå til mere "avancerede" metoder.. Men indtil har jeg nok ligeså godt af at koncentrere mig om at lære migselv at gå til den ovre i lokalet..! :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

egentlig taget tankevækkende så mange stærkmænd der træner efter WSB efterhånden..  Men det viser vel bare hvor "universelt" det system er!

Personligt har jeg det sådan at jeg ikke selv synes jeg er på et niveau endnu, hvor jeg ser nogen grund til at skifte væk fra mere traditionelt styrketræning..  Den dag jeg stemmer 140 kg og dødløfter 300 kg, så vil jeg nok overveje kraftigt at gå til mere "avancerede" metoder..  Men indtil har jeg nok ligeså godt af at koncentrere mig om at lære migselv at gå til den ovre i lokalet..!  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Du har en god pointe. Man skal holde sig til basis indtil man er klar til det næste skridt.

Der er mange der ikke går til 1rm på maxdagen længere, men derimod tager reps.

Anyway, han laver mange øvelser som jeg ihvf ikke kendte.

Her er en fin tråd på Ruggedmag: http://www.ruggedmag.com/forums/index.php?...hl=brad+cardoza

Hans egen side (video galleri): http://www.pinnaclestrengthandfitness.com/pages/5/index.htm

(afspilles bedst med quicktime, eller går de for hurtigt).

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share