Vægttab der virker


HiQ
 Share

Recommended Posts

hej godt at hører du har haft success med din "kur".

men umiddelbart har jeg tabt uden nogen form for kur!

jeg var i militæret fra 1.sep 2004 til 1.jan 05 og inden vejede jeg ca 90kg(jeg er 181cm) men efter en måned kom jeg op på 95kg hvilket ikke var fordi jeg fik større muskler! jeg begyndte så at træne ca 2gange om ugen og spille indendørs fodbold måske noget der lignede 3x om ugen. maden vi fik derinde var næsten enten kartofler, sovs & bøffer eller en eller andet form for ris eller pastaret. jeg valgte meget ofte ris, pasta eller lassagne... efter mili vejede jeg ca 85kg og mange af mine kammerater havde taget på fordi vi fik alt for meget kyldhydrat i forhold til hvad vi afbrændte.

jeg spiser fortsat meget pasta, ris og fisk. samt jeg næsten hver morgen spiser hvedebrød. jeg går også stadig i byen hver weekend - da man efter min mening bliver lidt asocial hvis man ikke kan drikke sig godt stiv bare en gang i mellem med venner og veninder.

jeg har prøvet en south beach kur, men løb træt i næsten kun at kunne spise fisk æg og grøntsager. det skal siges at det eneste jeg ikke kan spise er lever så det var simpelthen fordi jeg syntes det ikke var varierende nok.

jeg har siden slutningen af februar / starten af marts næsten konstant vejet 80kg. jeg har så i den sidste uge spist en salat til middagsmad i stedet for det hurtige havregryn, brød eller lignende. og det har gjort jeg kom under de magiske 80kg. men for at jeg skal komme videre ned kræver det nok at jeg ændre mine vaner til noget nær dine(#0) - men man kan sagtens se alle mine muskelgrupper - læg, lår, mave, bryst, skylder, arme samt ryg.(poster gerne et billede!)

for at komme lidt tilbage til kosten igen drikker jeg ofte juice, vand og mælk(nok mere juice end vand...). men jeg drikker sjældent sodavand - men jeg tager da ofte en kop cacoa med vennerne på hverdagene!

så hvad jeg kan konkludere er at jeg har tabt mig ved at spise ofte(frugt imellem de tre store måltider), træne forskelligt men stadig levet(byturer og spist pasta og andet som i mange kurer er bandlyst)

Link to comment
Share on other sites

Kan du prøve at give en konkret opskrift på en morgenomelet - gerne med en masse protein i.

<{POST_SNAPBACK}>

Et bud kunne være:

To æg (du kan evt. køre tre æggehvider og en æggeblomme, hvis fedtindtaget skal bankes helt i bund og proteinindtaget helt op)

Lidt skummetmælk

Kalkun i tern

Evt. hakkede grøntsager

Og gerne lidt omkring din aftensmad....

forresten har jeg sendt dig en PM, så tjek lige meddelelser..  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har skrevet et par bud på aftensmad tilbage i dette indlæg. Håber, du kan bruge det.

Og tak for din PM, skal nok få tid til et svar snarest.

p.s. Kan slet ikke forstå hvor du får de 119 fra??

Så vidt jeg husker så siger man at havregrød er lig 50 i forhold til glukose!?? Og havregryn er endnu mere svært optagelige i deres rå tilstandi forhold til grød formen?? Mener den er omkring 40 (sidder på arbejde og har derfor ikke mine bøger)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal endnu engang beklage det lidt for hurtige svar med de 119. Jeg har forsøgt at udrede det lidt i dette indlæg.

Mange tak for dit detaljerede input om glycemic load. Jeg kunne ikke være mere enig. Som jeg skriver i det indlæg, jeg linker til herover, bruger jeg selv glycemic load - eller relativ glykemisk belastning (RGB), som Niels Ehler oversætter det til.

For at råde lidt bod på den forvirring mit lidt for hurtige svar på det første indlæg om glykemisk indeks (GI) har givet, kommer her et link til en omfattende fødevaretabel med både GI-værdier og værdier for RBG/glycemic load.

- og også tak til apprenti for erfaringerne med vægttab.

- HiQ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share