fullbody 3 dage - restitution


San
 Share

Recommended Posts

Ja, det ville jeg mene, da musklerene skal have 48 timer til de er  udhvilet

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok lidt firkantet at sige, da det afhænger af træningspasset intensitet, om man kører til failure osv. osv.

Men jo et fullbody program 3x om ugen burde have nok restitutionstid, med mindre du kører voldsom mange øvelser.

Evt. kunne du tage en uges deload en gang i mellem hvis du føler du er overreached.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Får man egentlig nok restitution/hvile ved et fullbody program mandag, onsdag og fredag?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil tro det er en vanesag. Jeg har kørt fullbody 3 gange om ugen i snart et år, og aldrig blevet overreached selv om jeg kører med temlig høj volumen og ret tungt. Så længe man holder sig fra failure og forced reps så kan kroppen faktisk tåle en ordenlig omgang tæsk...

Men man kan jo ligge stille ud og så prøve sig frem med hvad man kan holde til af intensitet og volume. Bare man husker at lytte til sin krop. Kost og søvn har selvfølgelig også meget at skulle have sagt.

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Hvis man nu løber på 'hviledagen', bliver man så stadig tilstrækkeligt restitueret  til næste dags styrketræning ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil umiddelbart ikke mene at det er noget problem. De 2 motionsformer trækker i nogen grad på forskellige ressourser.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

det er vel også en balancegang, fordi vil man så satse på ikke at overreache ved at slække på intensiteten... jeg tror det er individuelt, derfor er der ikke noget universielt svar, men 3x fx. bænkpres eller dødløft pr. uge skal naturligvis ikke være fuld skrue hver gang, medmindre man er predator :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig umuligt at sige noget fornuftigt om.

Personligt har jeg lige afsluttet en cyklus med 5 sæt dødløft og 5 sæt squat samt 10 sæt incline dumbbell benchpress HVER træningsgang, og dette kørtes 3 gange om ugen.

Derudover havde jeg også 7 andre øvelser, der OGSÅ kørtes 3 gange ugentligt, og nej jeg er IKKE Predator. :tongue:

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

San:

Hov det var sgu en fejl. Mente incline dumbbell benchpress  :wink:

Ikke alt det disco-isolations-pumperi.

Har ikke nogen log online, men kørte bare ovenstående med 3-4 reps med 75-85% af 1rm.

<{POST_SNAPBACK}>

Sweet måde at træne på. Bedre kvalitet i udførelsen, længere fra failure. Fatigue management når det er bedst :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ptpoul:

Ja det er sgu jer styrkesvin, der har fået mig med på vognen. Må blankt indrømme that i'm loving it.

Fik en kammerat, der har trænet i mange år, til at køre et program lignende, da han næsten altid har kørt med lavere intensitet, tættere på failure og altså med "BB-repranges". Han var helt vild efter en måned, da han aldrig er steget så meget i styrke og fået så meget vækst ud af træningen på så kort tid.

Han kørte dog 10 x 3 i alle de store plus det løse, flere gange om ugen, hvilket jeg ikke helt kan holde til endnu i dødløft og squat.

Wizz:

Kørte du ikke med nogen form for progression ?

Ja jeg startede jo på CA. 75% af 1 rm. Eller en vægt, som jeg godt kunne gennemføre 10 x 4 med. Derefter bare en lille øgning en gang ugentligt i en måneds tid. Legede også lidt med pauserne mellem sættene i starten, hvis jeg ikke følte, at jeg blev presset hårdt nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share