Brækket kraveben


ogake
 Share

Recommended Posts

Hej MOL-guys.

Prøver at fokusere på mit største problem.

For to år siden brækkede jeg mit højre kraveben. Det voksede godt sammen dog med en lille synlig forskel. Jeg har siden da ikke kunnet tage "rigtige armbøjninger" og heller ikke ret mange af slagsen på knæene. Grunden til dette er at kravebenet siger knæk og smerter efter meget få øvelser. Den multi-maskine jeg har adgang til giver mig mulighed for at lave ret så mange bænkpres uden at det gør ondt, men når jeg får en ven til at holde hånden på stedet kan han mærke at det stadig 'knækker' derinde.

Efter en måneds tid med ret ofte bænkpres-træning på den der multimaskine er musklerne i ventre del af overkroppen begyndt at udvikle sig (det skal siges at jeg nærmes var strygebræt før). Men desværre er den højre del af mit bryst hel uforandret.

Mit spørgsmål er hvordan jeg skal træne muskulaturen omkring kravebentet således at jeg kan træne resten af højre overkropsdel.

Er det dumt at tage armbøjninger eller bænkpres?

Hvilke signaler skal jeg tage som advarselssignaler og hvilke skal jeg ignorere

Har som sagt adgang til den der multimaskine og derudover nogle håndvægte...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har selv været gennem et slemt kravebensbrud.. Og der gik i hvert tilfælde 5-6 mdr. før jeg kunne køre bænkpress med særlig meget vægt.

Jeg kunne dog køre "pec deck" flies noget før.

Hvis du stadig har problemer efter 2 år bør du helt klart tage kontakt til en proff. behandler

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et brækket kraveben og det tager lang tid at hele, men 2 år burde være nok. Jeg synes også du skulle søge en læge. I modsætning til Blackmoore kunne jeg slet ikke klare pec dec maskinen, men bænkpres er der overhovedet ikke problemer med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share