Vurdering af program :)


Pille
 Share

Recommended Posts

Hey alle sammen...

Jeg er ny i "træningsbranchen", så kunne virkelig godt bruge en vurdering af mit nuværende program Smile

Det skal lige siges at alle de øvelser, der ikke står angivet reps/sæt ved, tager jeg 10*3 ved... Og vil egentlig droppe bentræningen, og så løbetræne en masse istedet.. Dette skyldes at mine ben både muskelmæssigt og bygningsmæssigt er ret store i forhold til min overkrop, så jeg er slet ikke interesseret i at få større benmuskler, men kun at forbrænde lidt fedt på dem..

Her kommer det:

Skulder:

Lever seated row

Vinge:

Chin-up - På maskine, men samme bevægelse.

Både foran og bagved hovedet…

Bryst:

Bænkpres – 10*4

Dumbbell fly

Serratus Anterior:

Dumbbell incline shoulder raise – kører dog næsten kun I venstre side, fordi den er lidt bagefter...

Mave:

Helt almindelige mavebøjninger – 20-35*3

Biceps:

Cable curl – 8-10*3

Barbell preacher curl - 8-10*3

Triceps:

Cable pushdown

Ben:

Dødløft

Lever leg extension

Lever standing calf raise

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til :smile:

No offence. Jeg synes ikke dit program er særlig godt. Der er alt for mange isolationsøvelser og for lidt basisøvelser.

Basisøvelser er vigtige da de har det største hypertrofi-pontentiale, så kom igang med dem.

Et bedre program kunne f.eks. være:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Bend over BB Rows

Militarypres

Dips

+ en bicepsøvelse, læg og mave.

Mave:

Helt almindelige mavebøjninger – 20-35*3

Det får du ikke rigtig noget ud af.

Mavemuskalaturen skal trænes ligesom resten af kroppens muskler, altså højst 12-15 reps. Prøv at finde en maveøvelse, hvor du kan sætte ekstra vægt på.

så jeg er slet ikke interesseret i at få større benmuskler, men kun at forbrænde lidt fedt på dem..

Få da trænet ben! :poking:

Det kan heller ikke lade sig gøre at isolere fedtforbrændingen. Forbrænding af fedt vil ske jævnt over hele kroppen.

Dødløft er forresten først og fremmest en rygøvelse.

Jeg vil råde dig til at læse en masse her på MOL :smile:

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

Hey alle sammen...

Jeg er ny i "træningsbranchen", så kunne virkelig godt bruge en vurdering af mit nuværende program Smile

Det skal lige siges at alle de øvelser, der ikke står angivet reps/sæt ved, tager jeg 10*3 ved... Og vil egentlig droppe bentræningen, og så løbetræne en masse istedet.. Dette skyldes at mine ben både muskelmæssigt og bygningsmæssigt er ret store i forhold til min overkrop, så jeg er slet ikke interesseret i at få større benmuskler, men kun at forbrænde lidt fedt på dem..

Her kommer det:

Skulder:

Lever seated row

Vinge:

Chin-up - På maskine, men samme bevægelse.

Både foran og bagved hovedet…

Hejsa!

Du skal træne maven med vægte,det giver virkeligt noget.

Jeg er selv løber og ved vægttræningen af benene gør leddene stærkere,musker meget stærkere.Og "syretolerance" forbedres,ja,helt vildt.

Jeg laver selv squat+legtræning.ca.3*10

God træning.

Bryst:

Bænkpres – 10*4

Dumbbell fly

Serratus Anterior:

Dumbbell incline shoulder raise – kører dog næsten kun I venstre side, fordi den er lidt bagefter...

Mave:

Helt almindelige mavebøjninger – 20-35*3

Biceps:

Cable curl – 8-10*3

Barbell preacher curl - 8-10*3

Triceps:

Cable pushdown

Ben:

Dødløft

Lever leg extension

Lever standing calf raise

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Hey alle sammen...

Jeg er ny i "træningsbranchen", så kunne virkelig godt bruge en vurdering af mit nuværende program Smile

Det skal lige siges at alle de øvelser, der ikke står angivet reps/sæt ved, tager jeg 10*3 ved... Og vil egentlig droppe bentræningen, og så løbetræne en masse istedet.. Dette skyldes at mine ben både muskelmæssigt og bygningsmæssigt er ret store i forhold til min overkrop, så jeg er slet ikke interesseret i at få større benmuskler, men kun at forbrænde lidt fedt på dem..

Her kommer det:

Skulder:

Lever seated row

Vinge:

Chin-up - På maskine, men samme bevægelse.

Både foran og bagved hovedet…

Bryst:

Bænkpres – 10*4

Dumbbell fly

Serratus Anterior:

Dumbbell incline shoulder raise – kører dog næsten kun I venstre side, fordi den er lidt bagefter...

Mave:

Helt almindelige mavebøjninger – 20-35*3

Biceps:

Cable curl – 8-10*3

Barbell preacher curl - 8-10*3

Triceps:

Cable pushdown

Ben:

Dødløft

Lever leg extension

Lever standing calf raise

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Tak for feedbacken!

Har lige et par spørgsmål til det program du har skrevet der...

Er "Bend over BB Rows" ikke stortset det samme som "Lever seated row"?

Mine "Chin-ups" vil jeg også nødig droppe, fordi jeg synes de sætter sig rigtig godt i vingen, og denne muskel er faktisk også den jeg ser størst fremgang ved..

Som sagt er mine ben og egentlig også hofter ret store, så jeg går rigtig meget efter at få gjort min overkrop bred, hvilket træning af vingemusklen jo hjælper godt til..

Dumbbell fly vil jeg også gerne beholde, da jeg kun har kørt denne øvelse i ca. 1 måned og allerede kan se fremgang på formen af mine brystmuskler.

Mht. mave, så vil jeg prøve at lægge en vægtsskive på brystet, så skulle den være i orden.

Tjaeh nu skader det jo ikke at forbrænde lidt fedt :) Men igen, så vil jeg helst ikke have større ben, så vil derfor gerne droppe bentræningen, indtil min overkrop er ved at være med... Men vil det være dumt at gøre dette? Har hørt at når man træner ben vil man få mere ud af resten af træningen, men jeg aner bare ikke hvor meget det påvirker ens fremgang... Men hvis det påvirker den betydeligt, vil jeg naturligvis træne benern..

Nu skal det så også lige nævnes at jeg ikke har særlig meget udstyr til rådighed... Faktisk er alt det udstyr jeg har til rådighed i brug ved de øvelser jeg laver.... Også en grund til jeg ikke rigtig kan lave "Dips"..

Vil lige tjekke den artikel du skrev link til :)

Edited by Pille
Link to comment
Share on other sites

Er "Bend over BB Rows" ikke stortset det samme som "Lever seated row"?
Forskellen er jo at du kører med frivægt i Bend over BB Rows og ikke sidder låst fast i en maskine.
Mine "Chin-ups" vil jeg også nødig droppe, fordi jeg synes de sætter sig rigtig godt i vingen, og denne muskel er faktisk også den jeg ser størst fremgang ved..

Den kan du også sagtens fortsætte med.

Dumbbell fly vil jeg også gerne beholde, da jeg kun har kørt denne øvelse i ca. 1 måned og allerede kan se fremgang på formen af mine brystmuskler.
Nu ved jeg ikke hvad du mener du du skriver at du kan se fremgang på formen. For det er altså heller ikke muligt at ændre formen på en muskel. Enten vokser den ellers gør den ikke.
Har hørt at når man træner ben vil man få mere ud af resten af træningen

Det er også korrekt. Når du træner "store" øvelser (f.eks Squat) som bentræningen ligger op til frigiver du nemlig en mængde hormoner som vil gavne muskelvæksten i hele kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Hey igen... Og mange tak for det hele...

Men jeg bliver desværre lidt besværlig nu..

Har nemlig fået læst artiklen du gav link til, og det lyder da til at jeg var i den gruppe af begyndere, der omtales :blush: så jeg dropper mit program...

Nu vil jeg så begynde på hele det foreslåede program, men jeg har lavet et par tilføjelser, som jeg rigtig godt kunne tænke mig lidt feedback på :)

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Biceps 5 sæt x 5 reps

French Press 5 sæt x 5 reps

Skulderløft 5 sæt x 5 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Dumbbell fly 5 sæt x 5 reps

Biceps 5 sæt x 5 reps

French Press 5 sæt x 5 reps

Skulderløft 5 sæt x 5 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Biceps 5 sæt x 5 reps

French Press 5 sæt x 5 reps

Skulderløft 5 sæt x 5 reps

Som det kan ses har jeg tilføjet biceps, i form af "curls", french press og skulderløft til alle dage..

Sys nemlig der manglede lidt armtræning, så derfor satte jeg det på..

Satte skulderløft på, fordi jeg som sagt har brede ben og hofter, så vil meget gerne have gjort min overkrop breddere!

Har også sat dumbbell fly på fordi jeg som sagt synes den giver rigtig gode resultater.. Btw det jeg mente med formen af brystmusklerne var self at de er vokset :) Tænkte ikke lige over at det ikke var så korrekt at skrive det på den måde...

Edited by Pille
Link to comment
Share on other sites

Hey igen... Og mange tak for det hele...

Men jeg bliver desværre lidt besværlig nu..

Har nemlig fået læst artiklen du gav link til, og det lyder da til at jeg var i den gruppe af begyndere, der omtales  :blush:  så jeg dropper mit program...

Nu vil jeg så begynde på hele det foreslåede program, men jeg har lavet et par tilføjelser, som jeg rigtig godt kunne tænke mig lidt feedback på :)

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Biceps 5 sæt x 5 reps

French Press 5 sæt x 5 reps

Skulderløft 5 sæt x 5 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Dumbbell fly 5 sæt x 5 reps

Biceps 5 sæt x 5 reps

French Press 5 sæt x 5 reps

Skulderløft 5 sæt x 5 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Biceps 5 sæt x 5 reps

French Press 5 sæt x 5 reps

Skulderløft 5 sæt x 5 reps

Som det kan ses har jeg tilføjet biceps, i form af "curls", french press og skulderløft til alle dage..

Sys nemlig der manglede lidt armtræning, så derfor satte jeg det på..

Satte skulderløft på, fordi jeg som sagt har brede ben og hofter, så vil meget gerne have gjort min overkrop breddere!

Har også sat dumbbell fly på fordi jeg som sagt synes den giver rigtig gode resultater.. Btw det jeg mente med formen af brystmusklerne var self at de er vokset :) Tænkte ikke lige over at det ikke var så korrekt at skrive det på den måde...

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes du har ødelagt programmet lidt, en af grundene til det er som det er, er netop at der ikk behøves mere, heller ikk til armene.

Du skal nok få din overkrop bredere med de presse øvelser der er på, så jeg ville absolut ikk sætte ekstra skulder løft på..

Fly er en øvelse med stort skades potentiale og stort set ikk noget udbytte, er næsten helt sikker på du vil opleve mere fremgang ved at holde dig til programmet som det er :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan da egentlig godt være du har ret der... Så må jeg jo hellere holde mig til det originale program... Men det undrer mig bare stadig at der ikke er nogle øvelser til biceps, for det er da begrænset hvor meget man får trænet den i de andre øvelser.. Det er jo mere triceps.. Så tænkte jeg f.eks. kunne sætte "curls" på mandag, og så "preacher curls" på fredag??

Link to comment
Share on other sites

Kan da egentlig godt være du har ret der... Så må jeg jo hellere holde mig til det originale program... Men det undrer mig bare stadig at der ikke er nogle øvelser til biceps, for det er da begrænset hvor meget man får trænet den i de andre øvelser.. Det er jo mere triceps.. Så tænkte jeg f.eks. kunne sætte "curls" på mandag, og så "preacher curls" på fredag??

<{POST_SNAPBACK}>

Det syntes jeg godt du ville kunne, men så heller ikk andet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share