endnu en der vil ned slanke sig...


creamy
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst nogle af de andre tråde, men synes lige jeg vil have nogle reaktioner på min måde at tabe mig på. Jeg har i 3 år fulgt de danske vægtkonsulenter, og har tabt omkring 13 kilo med deres kostplan, men har ikke tabt et eneste gram det sidste halve år.

Jeg har inden for de sidste 14 dage skåret voldsomt ned i min kost, og mere end fordoblet min daglige træningstid, og det har givet resultater - rent faktisk tabte jeg 4 kilo på den første uge.

Men jeg er bange for at jeg muligvis også taber muskelmasse/væske og ikke ret meget fedt.

Jeg styrketræner (ca. 80 minutter) 3 gange ugentligt efterfulgt af cardiotræning (ca.30-40minutter), og løber eller svømmer hver dag(svømmer i omkring 1 time men løber kun omkring 15-20 minutter- arbejder på at forbedre mit løB). Derudover har jeg sådan et mave/ryg program til bold-mest for at stramme maven op så den ikke bliver slasket.

Min kost har de sidste 14 dage alene bestået af grøntsager, tun og æg, og eksempelvis har min frokost og aftensmad bestået af en gulerod og 20 gram tun.

Jeg har ingen sult selvom jeg ikke spiser så meget som jeg plejer med Danske Vægtkonsulenter.

Men er det en mulig vej frem, eller risikerer jeg at jeg ikke får forbrændt mit fedt, hvad mener i ? Jeg er ikke selv særlig meget inde i sådan noget- derfor jeg spørger om råd.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :smile:

Hvordan ligger du rent vægtmæssigt? Hvis du ikke har nogen særlig overvægt vil kroppen nødig af med sine depoter.

vil foreslå dig at du gør det modsatte af hvad du gør nu, tager en uge eller to hvor du ikke træner så meget og sætter mere til livs end du plejer! Det lyder måske voldsomt og man kan godt tage et par kilo på ved det, men de ryger af igen når du vender tilbage til en mere kontrolleret kost og samtidig vil din krop få en tiltrængt pause, fyldt nogle depoter op og komme væk fra det stand-by mode det lyder til den står på lige nu...

Det er ihvertfald min egen erfaring at det kan hjælpe :bigsmile:

Hej fra Tulle

Link to comment
Share on other sites

Min kost har de sidste 14 dage alene bestået af grøntsager, tun og æg, og eksempelvis har min frokost og aftensmad bestået af en gulerod og 20 gram tun.

...alt andet end det der vil hjælpe, også Tulles forslag :smile:

Hvis du vil gøre dig nogen forhåbninger om et vægttab, som primært består af fedt, så skal du også spise fedt. Bortset fra den kolesterol, som findes i æggeblommer, så får du intet i den retning - fedt er nødvendigt, ikke mindst de essentielle fedtsyrer (som kaldes essentielle, fordi kroppen ikke kan danne dem selv). Fedtsyrer og kolesterol indgår i alle cellers membraner (som skal repareres jævnligt), og førstnævnte er nødvendig for at optage fedtopløselige vitaminer fra tarmen. Fedt fåes i fx olie (umættede) og mælk (mættede). For at sikre, at du får de essentielle med, kan specielle olier oven i købet fåes som kosttilskud :smile:

Da du fulgte vægtkonsulenternes kostplanen, blev de daglige fødevaremængder så sat lidt ned efterhånden som du tabte dig? Dit daglige energiforbrug ved samme aktivitetsniveau bliver mindre, når du er blevet 13 kg lettere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst nogle af de andre tråde, men synes lige jeg vil have nogle reaktioner på min måde at tabe mig på. Jeg har i 3 år fulgt de danske vægtkonsulenter, og har tabt omkring 13 kilo med deres kostplan, men har ikke tabt et eneste gram det sidste halve år.

Jeg har inden for de sidste 14 dage skåret voldsomt ned i min kost, og mere end fordoblet min daglige træningstid, og det har givet resultater - rent faktisk tabte jeg 4 kilo på den første uge.

Men jeg er bange for at jeg muligvis også taber muskelmasse/væske og ikke ret meget fedt.

Jeg styrketræner (ca. 80 minutter) 3 gange ugentligt efterfulgt af cardiotræning (ca.30-40minutter), og løber eller svømmer hver dag(svømmer i omkring 1 time men løber kun omkring 15-20 minutter- arbejder på at forbedre mit løB). Derudover har jeg sådan et mave/ryg program til bold-mest for at stramme maven op så den ikke bliver slasket.

Min kost har de sidste 14 dage alene bestået af grøntsager, tun og æg, og eksempelvis har min frokost og aftensmad bestået af en gulerod og 20 gram tun.

Jeg har ingen sult selvom jeg ikke spiser så meget som jeg plejer med Danske Vægtkonsulenter.

Men er det en mulig vej frem, eller risikerer jeg at jeg ikke får forbrændt mit fedt,

hvad mener i ? Jeg er ikke selv særlig meget inde i sådan noget- derfor jeg spørger om råd.

<{POST_SNAPBACK}>

-----------------------------------------------------------

Hejsa!

det er en masse tråde og vgttabt:læs dem.

hilsen Jens

Link to comment
Share on other sites

Jens22 -> overhovedet læst den første linie?

Creamy -> I mine øjne lyder din metode ret usund, og er sikker på det i det lange løb vil gøre mere skade end gavn.

Hvis du føler du er gået i stampe, er det jo højst sandsynligt fordi dit indtag ikke længere passer til den mængde du får forbrændt - selvom jeg godt ved at man kan ende i sådanne 'kløfter' indimellem, men plejer da kun at være i et par uger eller lign det går i stå.

Er også selv ved at cutte for tiden, og jeg benytter mig ikke af en standard mængde. Vægttab sker jo over et forløb, så jeg har valgt at lave en samlet mængde kcal for en uge og så dele den ud på dagene som jeg har lyst til; eks:

Mandag: 1500 kcal, tirsdag 3000 kcal (træningsdag, størstedelen indtaget i timerne efter træning), onsdag 2500 kcal, torsdag 2250 kcal (træningsdag, samme procedure som tirsdag), fredag 2000 kcal, lørdag 1750kcal (træningsdag) og søndag 1500 kcal.

Dette giver 2071 kcal dagligt, og får mig til at ligge på ca 0,5kgs vægttab om ugen - har endnu ikke haft en "stampe-periode" (er dog gået lidt tilbage pga druk enkelte dage :innocent: ).

Ved ikke om det er en metode du evt selv kan prøve at bruge :-)

I perioder hvor det går lidt langsomt, kan man jo også "kickstarte" det lidt ved at trække lidt kcal fra tirsdag og onsdag.. mærker man ikke det store til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa  :smile:

Hvordan ligger du rent vægtmæssigt? Hvis du ikke har nogen særlig overvægt vil kroppen nødig af med sine depoter.

vil foreslå dig at du gør det modsatte af hvad du gør nu, tager en uge eller to hvor du ikke træner så meget og sætter mere til livs end du plejer! Det lyder måske voldsomt og man kan godt tage et par kilo på ved det, men de ryger af igen når du vender tilbage til en mere kontrolleret kost og samtidig vil din krop få en tiltrængt pause, fyldt nogle depoter op og komme væk fra det stand-by mode det lyder til den står på lige nu...

Det er ihvertfald min egen erfaring at det kan hjælpe  :bigsmile:

Hej fra Tulle

<{POST_SNAPBACK}>

Det er såmænd ikke fordi der ikke er masser at tære af, jeg vejer 65 kilo,og har en fedtprocent der ligger lige på grænsen til at være normal, men jeg er altså kun1.56 høj.

Jeg skulle gerne af med omkring 10 kilo mere :wink:

Men generelt kan jeg se at folk synes jeg spiser for lidt, så jeg vil forsøge at gøre dette.... :bigsmile:

Jeg har slet ikke styr nok over det med kcal til at begynde at spise en bestemt mængde hver dag. Men jeg vil da forsøge at lære noget om det så jeg kan gøre det.

:4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share