nogenlunde i orden slik


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte på at hvis man skulle falde lidt igennem, om en Bounty så er mindre fæl end "alt" det andet? Der er trods alt en del kokos i midten og nøddefedt er jo af den bedre slags. Omvendt kunne man forestille at det muligvis var blevet rafineret så meget eller tilsat klæbemiddel i form af skidt fedt, at det alligevel ikke er i orden.

Jeg er vist inde i en blindgyde rent kostmæssigt hvor mit fedtindtag er for lille, ikke at jeg bevist foragter det, men det jeg indtager indeholder bare ikke ret meget. Kunne man så supplere kosten med noget som også tilfredsstillede sliktrangen ville det være temmeligt rart.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Aschehougs kaloritabel:

Kcal/Protein/Kulhydrat/Fedt

Bounty: 480/4,8/55,3/26,1

Mars: 447/5,3/62,9/18,9

Milky Way: 453/4,0/70,0/17,0

Bounty'en må således være "værre" at spise, men den indeholder trods alt ikke så meget fedt som en mælkesnitte: 442/6,0/41,0/28,5

Link to comment
Share on other sites

Desuden er der så ikke noget med, at netop kokosnødder, til forskel fra de fleste andre nødder, indeholder meget stor mængde mættet fedt...? Jeg er i hvert fald ret sikker på, at kokosmælken ikke er det gode fedt...

Link to comment
Share on other sites

Det er jo typisk at jeg "bare" antager at kokos også er i orden og så er det slet ikke - ups :blush:

Men det er også værd at ihukomme at mættede fedtsyrer naturligvis ikke er helt ubrugelige for kroppen.

Det er selvfølgelig korrekt, men alligevel en tynd undskyldning for at gumle en bounty om dagen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er faktisk meget som tyder på at det fedt der er i kokos er noget af det værste fedt overhovedet. Der har vist været flere tråde om det tidligere.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, vi har haft en masse teori, men kan det ses på folkesundheden, blandt de kulturer der benytter meget kokos i maden? :unsure:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Marcipan er ikke helt tosset. Det indeholder stort set kun mandel og suker. Chokolade indeholder også en masse antioxidanter, så man kan kan godt argumentere for et marcipanbrød eller to i ny og næ. Spiste selv en del under bulk.  :cooldance:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Mmm ja, den med marcipanbrød; den kan jeg godt hoppe med på :4thumbup:

...påsken er klart den bedste tid med de der macipan-æg, yumm... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Der er faktisk meget som tyder på at det fedt der er i kokos er noget af det værste fedt overhovedet. Der har vist været flere tråde om det tidligere.

<{POST_SNAPBACK}>

Pokkers! Der røg min opfattelse af piña colada som sundt og nærende. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der er faktisk meget som tyder på at det fedt der er i kokos er noget af det værste fedt overhovedet. Der har vist været flere tråde om det tidligere.

<{POST_SNAPBACK}>

Pokkers! Der røg min opfattelse af piña colada som sundt og nærende. :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Hehe, se dét havde da ellers været godt!! Så tror jeg næsten, jeg ville benytte det som et regulært kosttilskud... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg så engang en film hvor en eller anden asiatisk vismand-tingest sagde:

"Lidt af meget er sundt for kroppen, hvorimod meget af lidt er usundt"

Så tag dog for pokker en bounty hvis du engang imellem har lyst til sådan en... Bare det ikke bliver en dum vane...

Jeg selv ved da også at jeg kører sur i alle de kure. Jeg har tabt mig en del, og ville også gerne tabe mere, men det er sgu svært at holde gejsten hele tiden.

Hvis man skal spise slik, hvilket er så det "sundeste"? hørte engang at vingummi og lakrids måtte man gerne spise lidt af, men chokolade skulle man holde sig langt fra...

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig spørgsmålet handlede om at få lavet en liste over ting som var knap så slemme hvis man endelig skal snyde. Der må vel være 2 kategorier for dette. En kategori for snacks som har få kcal, og en kategori for snacks som har mange kcal men en god funktion.

Har selv følgende foreslag:

Få kcal:

Frugtsalat (med maizena i stedet for fløde)

Funktionelle snacks:

Marcipanbrød

Peanuts (sundt fedt)

Kunne være fedt hvis nogen tilføjere deres ting til listen.

Link to comment
Share on other sites

Få kcal:

Frugtsalat (med maizena i stedet for fløde)

Funktionelle snacks:

Marcipanbrød

Peanuts (sundt fedt)

Banankage (200 g mel, 10g olivenolie, 50g sukker, 2-3 spks SØD, 1 tsk vaniliesukker, 2 -3 bananer, 1 tsk bagepulver, 3 æg , evt. 50-100g rosiner) 50 min i ovnen på 200 (mener jeg det er).

Kagen er fyldt med kcal, men hvis man alligevel skal ty til kage, er den et super alternativ til en normal kage og så smager den bare godt. :w00t:

Edited by Zoater
Link to comment
Share on other sites

Uha det er lige tråden får mig, tærwlige carbs, så bliver det ikke meget bedre :innocent:

Mine forslag falder nok lidt udenfor kategori, selvom mange, inklusive mig selv, sagtens kan argumentere for brugen af Studenterbrød, Romkugler, Matilde og McD i forbindelse med styrkeløft :tongue:

Få kcal:

Frugtsalat (med maizena i stedet for fløde)

Funktionelle snacks:

Marcipanbrød

Peanuts (sundt fedt)

Banankage

Udenfor kategori

Romkugler

Studenterbrød

McD

Matilde

Link to comment
Share on other sites

Ehm hvorfor er det lige marcipanbrød kommer ind under sundt... ?!

så vidt jeg kan se

marcipan

Virker det mig ikke særlig sundt.

Mol

Har fået den opfattelse af den lille notits i bunden at marcipan ikke har samme gode egenskaber som mandler.

Regner med de bliver udsat for meget af underlige ting under forarbejdelses processen..

Så nogen der kan give mig lidt klarhed over det her ? =)

Edited by Seiff
Link to comment
Share on other sites

Ehm hvorfor er det lige marcipanbrød kommer ind under sundt... ?!

så vidt jeg kan se

marcipan

Virker det mig ikke særlig sundt.

Mol

Har fået den opfattelse af den lille notits i bunden at marcipan ikke har samme gode egenskaber som mandler.

Regner med de bliver udsat for meget af underlige ting under forarbejdelses processen..

Så nogen der kan give mig lidt klarhed over det her ? =)

<{POST_SNAPBACK}>

Der er da stadig meget lidt mættet fedt i marcipan i forhold til meget andet slik...samtidig er der da vist også en smule vitaminer og mineraler tilbage i marcipan, i hvert fald ifølge den liste, du linker til :smile:

Og angående den dér liste; glem ikke nougat!!! Mmmm... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

få kcal

Frugtsalat (med maizena i stedet for fløde)

Maltesers ( små choko kugler med kiks agtigt fyld)

Nupo med jordbær shaked med sødmælk og knust is ( skøøn milkshake)

funktionelle snaks:

Marcipanbrød

Peanuts (sundt fedt)

Banankage

udenfor kategori

Romkugler

Studenterbrød

McD

Matilde

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

Og angående den dér liste; glem ikke nougat!!! Mmmm... :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Eller endnu bedre, en sandwich, to skiver tyk marcipan med en skive tyk nougat imellem. :4mewantfood: :4thumbup: :w00t: Dertil et stort glas koldt mælk. :smile:

'Pyt

<{POST_SNAPBACK}>

Mmm ja.... :4eat: :4mewantfood: :banana::tongue4:

...og nu skal jeg i hvert fald ikke kigge mere på denne tråd i aften; ellers ender det bare med, at jeg har fortæret en hel æske konfekt før sengetid :hehe::devil:

Link to comment
Share on other sites

Få kcal

Frugtsalat (med maizena i stedet for fløde)

Maltesers ( små choko kugler med kiks agtigt fyld)

Nupo med jordbær shaked med sødmælk og knust is ( skøøn milkshake)

Funktionelle snaks:

Marcipanbrød

Peanuts (sundt fedt)

Banankage

Mørk mørk chokolade

Udenfor kategori

Romkugler

Studenterbrød

McD

Matilde

------------------------------------------------

Der kan også argumenteres for at chokolade med højt kakaoindhold er sundt i begrænsede mængder. Der findes også langt flere af de gode antioxidanter i mørk chokolade end i f.eks. grøn te og rødvin. En indtagelse på 20g mørk chokolade 70%+, skulle dække det daglige anbefalede indtag af antioxidanter. Desuden skulle indtag af chokolade nedsætte stress og virke afslappende, men på samme tid virke opkvikkende.

Forsøg har vist at man køre bedre bil, efter indtagelse af en portion chokolade pga. af den afstressende effekt. Til listen kan nævnes at regelmæssig indtag af chokolade skulle give et bedre sex-liv :bigsmile:

Læs evt.: Kimiinfo

Edited by Zoater
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share