Okay træningsprogram?


BlaziN
 Share

Recommended Posts

hey alle på MOL!!! sidst jeg skrev om mit træningsprogram har jeg lavet lidt om på det, og sat nogle ekstra øvelser ind. Vil lige høre om det er godt nok. VIl lige sige at jeg ikke har nogen vægtstang og har kun nok skiver til 7,5kg på hver vægt. Starter højest sandsynligt i et træningscenter til sommer, når jeg er blevet 15. Jeg er også begyndt til armerikansk fodbold, som er mandag of onsdag. Jeg løbetræner også, det er mandag, onsadag, fredag. Styrketræner tirsdag, torsdag og lørdag. søndag/lørdag er der nogle gange kamp i amerikansk fodbold.

FULLBODY Program: 3 dage om uge (nogle gange 2)

3x12 mavebøjninger med benene oppe, med 10kg ekstra.

3x15 dumbbel straight leg deadlift. 7,5kg i hver arm

3x15 dumbbel shrug 7,5kg i hver arm

3x15 bend-over row. som man gør det med vægtstang, bare hvor jeg gør det med håndvægte. 7,5kg i hver arm

3x15 squat 7,5kg i hver arm

3x15 brystpres 7,5kg i hver arm

3x8 sideløft 5kg i hver arm

3x10 biceps curls 7,5kg i hver arm

3x12 lunges 7,5kg i hver arm (hver anden gang)

3x15 brystpres 7,5kg i hver arm (laver flyers der, når jeg træner et andet sted, hvor der er mere plads

3x12 skrå mavebøjninger med benene oppe. 6kg ekstra

3x12 skulderpres 5kg i hver arm.

3x10-12 armstrækkere, med armene tæt ind mod kroppen, så det rammer triceps.

P.s. det er i rækkefølge jeg har sat øvelserne

Min træning varer ca. 1 time og 30min. jeg kunne godt tænke mig at få en tydligere mave og nogle skuldermuskler, så vil i ikke være søde at komme med nogle tips?.

håber jeg får nogle gode svar.

Link to comment
Share on other sites

Tror først og fremmest du bliver nødt til at anskaffe dig nogen flere/tungere vægte. Det der bliver hurtigt, hvis det ikke allerede er, alt for nemt. Vil man blive ved med at vokse, må man også blive ved med at løfte tungere  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

jeg ved det. overvejer det også kraftigt, men da jeg højest sandsynligt skal begynde i et træningscenter ved jeg ik rigtig om jeg skal invistere i det. Men ved du hvor man kan få nogle ekstra skriver, som også er billige?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du i den nærmeste fremtid begynder i et center, kan jeg ikke se formålet ved at gå ud og investere i relativt dyre håndvægte. De koster penge, og især hvis du vil ha et okay antal kg. med et ordentligt lukke-system kan det hurtigt løbe op.

Hvis du har tid og penge synes jeg du skulle starte i et center, da du, som der nævnes, nok ikke kommer så langt med dine 7.5 kg vægte :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du i den nærmeste fremtid begynder i et center, kan jeg ikke se formålet ved at gå ud og investere i relativt dyre håndvægte. De koster penge, og især hvis du vil ha et okay antal kg. med et ordentligt lukke-system kan det hurtigt løbe op.

Hvis du har tid og penge synes jeg du skulle starte i et center, da du, som der nævnes, nok ikke kommer så langt med dine 7.5 kg vægte :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

nej det gør jeg ikk', men er øvelserne gode nok? eller er der nogle bedre?

Link to comment
Share on other sites

:dry:

Jeg synes godt nok, det er mange øvelser.... og seriøst mange reps...

Men jeg har selv spurgt til overtræning her inde, og PTPOUL som er rimelig respekteret her på MOL, siger at overtræning er noget for bøsser.... :bigsmile:

Men pas nu på..... :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

:dry:

Jeg synes godt nok, det er mange øvelser.... og seriøst mange reps...

Men jeg har selv spurgt til overtræning her inde, og PTPOUL som er rimelig respekteret her på MOL, siger at overtræning er noget for bøsser....  :bigsmile:

Men pas nu på.....      :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Når han ikke har tungere vægte, vil han aldrig kunne komme til at overtræne. Det han laver kan kun betagnes som udholdenhedstræning. Vægtene er simpelthen for lette.

Link to comment
Share on other sites

Synes det ser udemærket ud. Du vil, som de andre også siger ikke opnå den store styrke eller masse, men du er jo kun 14 år og det er fint at starte stille og roligt op, lige så stille vende ledene til styrketræningen osv.

så kan du jo begynde at træne i styrkecenter om et par måneder.

held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share