Progression


bfc
 Share

Recommended Posts

Jeg er efterhånden ret forvirret. Jeg har fået at vide, at det er en nødvendighed at køre med progression, hvis man vil have gode fremskridt, så det har jeg besluttet mig for at prøve.

Jeg har vedhæftet mit program. Skal åbnes med excell.

Når jeg eksempelvis når til uge 4 i mit program, hvor jeg skal køre med 90% af 1RM, hvor meget vægt skal jeg så køre med på bænken, når jeg bruger 5x5? 90% af 1RM er for mit vedkommende 77,1kg, men jeg kan sq da ikke køre 5x5 med 77,1kg, når min 1RM er 85. Det er ALT for tungt.

Jeg er total forvirret. Håber der er nogen, der forstår, hvad jeg mener :smile:

Tr_ningsprogram.xls

Edited by bfc
Link to comment
Share on other sites

Tror måske jeg har misforstået noget helt grundlæggende - hehe

Er der nogen, der så kan forklare mig, hvordan jeg kan lave en progressionscyklus og evt komme med et forslag til en? Eller smide et link, som forklarer det.

Jeg troede først det fungerede på den måde, at man fandt sit 5RM (når man kører med 5x5 selvf.), og så startede med cirka 70% af det og over et par uger endte på 90-95%.

Edited by bfc
Link to comment
Share on other sites

Tror måske jeg har misforstået noget helt grundlæggende - hehe

Er der nogen, der så kan forklare mig, hvordan jeg kan lave en progressionscyklus og evt komme med et forslag til en? Eller smide et link, som forklarer det.

Jeg troede først det fungerede på den måde, at man fandt sit 5RM (når man kører med 5x5 selvf.), og så startede med cirka 70% af det og over et par uger endte på 90-95%.

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør det også :wink:

Et pud på progression af 5RM:

77,5% Uge1

80% Uge2

82,8% Uge3

85% Uge4

87,5% Uge5

90% Uge6

92,5% Uge7

Max (Hvis muligt) Uge8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share