Nyhed fra DBFF


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Nyhed fra DBFF:

· Ny konkurrence indføres fra DM 2005: Athletic Fitness

· Bodyfitness for herrer, som vi kender den dag i dag, skifter navn til Athletic Fitness og chins genindføres! (YES!!!!!! :devil:).

· Ny bodybuliding begynderklasse for herrer i 3 højde-kategorier med vægtbegrænsninger indføres fra DM 2005

· Nye regeler for de anatomiske sider for bodyfitness-kvinder 2005

· Nye regeler fra IFBB i.f.t finaledeltagelse og pointgivning

· Nordiske mesterskaber flytter til oktober måned fra 2006

· Nye indmeldelses-regeler for forstegengskonkurrerende besluttet på generalforsamlingen 2005

Den nye begynderklasse i BB kommer til at hedde Bodyfitness (ja lidt forvirrende). Den bliver delt op i 3 kategorier:

Klassen op til 170cm: Vægten må ikke overstige højden i cm minus 100 + max 2 kg.

Klassen fra 170,1 til 178 cm: Vægten må ikke overstige højden i cm minus 100 + max 4 kg.

Klassen fra 178,1 og opefter: Vægten må ikke overstige højden i cm minus 100 + max 6 kg.

Er atleten for tung i forhold til max vægt overføres han til den BB kategori hvor han hører til.

Det bliver sku for fedt. Glæder mig sku til at se Englepigen og Kuldskåret batle den ud mod de andre piger i styrkemomenterne. :cooldance:

Syntes også at den nye Bodyfitness kategori er et godt initiativ der giver god muligheder for clean atleter. Syntes og, at det er en skam, at den bliver kategoriseret som en begynderklasse, når man tænker på, at en atlet på 184 rent faktisk må veje helt op til 90 kg (hvilket indtil sidste år var grænsen for den tungeste vægtklasse). Hvis atleter kan blive flyttet fra BF til BB, så bør det modsatte vel også være gældende. :raisebrow:

Lige en sidste observation. Nu da de har oprettet en Athletic Fitness klasse undrer det mig, at de ikke synkroniserer regelerne 100% i de nordiske lande. Mener nemlig, at roning normalt dømmes ud fra længste distance på 1 minut og ikke hurtigste tid på 500m.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Lige en ting mere fra referatet af generalforsamlingen:

Christian Bonczyle / OBBC havde indsendt et forslag om fastsættelse/konkretisering af regelerne for bar dips. Han kunne fortæle, at der var en del atleter, der ytrede utilfredshed med måden. Hvorpå forskellige dommere tolkede regelerne for bar dips på. Han tilbød selv at udfærdige et regelsæt, men hertil kunne formanden svare, at et regelsæt var underudarbejdelse (meget grundigt beskrevet af svenske domerchef Arne Person i det Exhale som er på vej ud til alle medlemmer med posten).
Nu har jeg så læst det pågældende "regelsæt" i Exhale og det er i og for sig OK udformet, men der står intet om hastigheden af udførelsen. Det der dog irriterer mig mest er råd til hvordan man øger antallet af reps:

Ifølge skribenten bør man holde sig fra at bruge ekstra vægt i øvelserne og i stedet bruge masser af forced reps og maskiner: :blink:

Om man kan göra fler än 10 repititioner i en övning är det oftast uthålligheten i momenten som är av avgörende betydelse när man vill öka antalletrepitioner. Den maximala styrkan är inta så viktig. För att öka uthållanheten i chins och dips kan man se till att få hjälp med at göra någa repitioner fler än ved man klarer sälv, eksempelvi gennom att ta hjälp av en eller bänk så kan man enkelt göra 4-5 ekstra repitioner. Alternativt kan du använda sig av en chins- och dipsmaskin som gör det möligt for dig att träna med lägre belastning än den egna kroppsvikten… Att träna med extra vikt utöver kroppsvikten er enlig mig meningsløst när man klarer fler än 10 repetitioner.

Det er skræmmende så talentløse sådanne skribenter er, men set på den anden side: Kommer de samme anbefalinger op på DBFF, så bliver det sikkert nemt at vinde styrkerunden…

Til sidst vil jeg da også gerne have ført til protokol, at det backstage til DM 2004 faktisk var mig der brokkede mig mest over "fortolkningen" af regelerne for dips. Jeg måtte dog indordne mig, men er på ingen måde stolt over udførslen...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Lige en sidste observation. Nu da de har oprettet en Athletic Fitness klasse undrer det mig, at de ikke synkroniserer regelerne 100% i de nordiske lande. Mener nemlig, at roning normalt dømmes ud fra længste distance på 1 minut og ikke hurtigste tid på 500m.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Er det ikke længst på 1 minut for kvinder og bedste 500m tid for mænd? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Pauli:

Den nye begynderklasse i BB kommer til at hedde Bodyfitness (ja lidt forvirrende). Den bliver delt op i 3 kategorier:

Klassen op til 170cm: Vægten må ikke overstige højden i cm minus 100 + max 2 kg.

Klassen fra 170,1 til 178 cm: Vægten må ikke overstige højden i cm minus 100 + max 4 kg.

Klassen fra 178,1 og opefter: Vægten må ikke overstige højden i cm minus 100 + max 6 kg.

Og BB klasserne er kun vægtklasser ikke ? der er ikke højde med i bb vel ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share