sublimsport..... ret unik butik


trooper
 Share

Recommended Posts

En fin tråd hvor en bodyhouse bruger beskriver sin kamp for at holde sig clean.

Læg mærke til hvor meget han tager når han er "off".

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...08419D02357B618

Tænk over at han er ærlig, der er mange der sikkert er lige som ham, der ikke skriver om deres situation.

Læg mærke til hans postcount. Det her er en fyr der burde "vide hvad han laver" ud fra dne viden der er tilgængelig på BH..

Det er BS at slrive man ikke bliver afhængig. Ikke i trditionel forstand, men psykisk afhængighed er ganske reel!

<{POST_SNAPBACK}>

BS!

der er intet ved disse stoffer (AAS) der skaber psykisk afhængihed.

at folk tar gentagende kure, er blodt udtryk for at de omstændigheder der førte til den første kur stadig er tilstede.

hvis du vil komme med den slags postulater, bør du naturligvis komme med videnskabelig dokumentatin

<{POST_SNAPBACK}>

Der er fysisk og psykisk afhængigheg og du kender helt sikkert ikke til forskellen...der er da tegn på psykisk afhængighed...f.eks. når de første "kure" (læs: dope) er indtaget har misbrugeren svært ved at stoppe, da denne kan være angst for at blive mindre, miste masse og dermed det kunstigt oppumpede ego...

<{POST_SNAPBACK}>

før du kan tale om psykisk afhængihed skal der være et "drive" som du ikke kan styre på trods af at det er MOD din vilje.

sådan er det ikke med AAS!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er vi jo over i den sjove afdeling her...har du nogensinde hørt en alkoholiker sige: jeg kan sagtens styre mit forbrug på 3 flasker vin om dagen...det samme gælder AS...du aner ikke, hvornår du er ude at skide...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

der er forskel på ikke at vile droppe noget, og på at være afhængi af det!

De fleste af os indtager vel også alkohold igen og igen, men er vi afhængie?

NEJ!

<{POST_SNAPBACK}>

Det første må du så definere...det andet kommer jo an på om du kan stoppe fra den ene dag til den anden og aldrig mere drikke alkohol...de fleste, der krudter vil gerne have muskler, der matcher deres egoer, men havner i saksen fordi de bliver bange for at falde tilbage og ligne velproportionerde cardiouhyrer!

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke så svært, AAS er ikke en stimulans, og skaber derfor ikke nogen psykisk afhængihed!

1) du er psykisk afhængig fordi du har angst for at miste dine "gains"

2) AAS eller mangel på samme kan være associeret med depressioner - dermed psykisk afhængighed

3) Jeg ved folk kan få et "rush" (altafhængigt af hvad der tages) der gør de føler sig veltilpas og uovervindelige når der er taget AAS - det er måske ikke vanedannende især hvis man som mange AAS misbrugere lever et taberliv på bunden af dette samfund?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

det er så sygt at nogen vil tage AAS og eksperimentere med deres egen krop. fatter det brik. alene tanken om at få nogle af de potentille bivirkninger burde da afholde folk med sund fornuft.

men, JA jeg kører bil med risko for en ulykke.

og JA jeg går på gaden hver dag, med risiko for at blive kørt ned.

og JA jeg drikker mig fuld med risiko for at falde i havnen

men, forskellen er at jeg selv ANYTIME kan stoppe bilen og stige ud, og selv kan fravælge at drikke præcis når det passer mig.

må jeg opfordre alle AAS-brugere (og andre i samme båd) at ringe til Dopinglinjen som har åbent kl. 16-18 hver mandag, tirsdag og torsdag på 40 41 01 12. Du kan ringe anonymt og få svar på alle spørgsmål om doping. Det er idræts-læger, der svarer på spørgsmålene.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

principielt nej

1) fordi det er ulovligt

2) fordi det skaber pyskisk afhængighed... (hvor mange gange har du måske hørt nogen sige at nu er det deres sidste kur, for derefter at se dem med fede kinder eksploderende styrke ½ år senere?)

<{POST_SNAPBACK}>

1)

det ændre da ikke noget :blink:

I flere arabiske lande må manden stene sin kone til døde, hvis han har begrundet mistanke om utroskab....så burde det jo være ok, ifølge din metologi

2)

sikke noget sluder!

<{POST_SNAPBACK}>

1) nu snakker vi om dansk lov, kaptajn. Så hold lige skruen i vandet og se på hvad der er relevant her.

2) Nu har jeg ikke noget statistisk materiale, der bakker det op, men jeg er nu alligevel ret sikker på at folk, der tager krudt stort set altid ender med at tage flere kure end de havde plamlagt fra start...

Men den retorik du ligger for dagen antyder alligevel at du er udenfor pædagogisk rækkevidde, så jeg vil egentligt nødigt bruge mere krudt (hehe) på den her diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke så svært, AAS er ikke en stimulans, og skaber derfor ikke nogen psykisk afhængihed!

1) du er psykisk afhængig fordi du har angst for at miste dine "gains"

2) AAS eller mangel på samme kan være associeret med depressioner - dermed psykisk afhængighed

3) Jeg ved folk kan få et rush der gør de føler sig veltilpas og uovervindelige når de har taget AAS - det er måske ikke vanedannende - når man er en taber på AAS?

<{POST_SNAPBACK}>

1)

vi skal også passe på solbadning!

solbadning skaber stor psygisk afhængihed, nogen blir afhængie allerede første gang de prøver, ander først efter nogle gange, men afhængiheden kommer altid før du selv ser det.

du blir afhængi fordi du er bange for at miste den brune farve.

- Bull Shit!

2)

Dette skyldes, ikke AAS men, derimod lavt testetoronniavo pga manglende PCT.

3)

Jeg kender folk der føler sig veltipasse og uovervindelige når de har

løbet en tur i skoven - det er måske ikke vanedannende - når man er en taber i løbesko?

Et stof skal være stimolerende for at skabe psygisk afhængihed,

og den afgørende faktor er hvor hurtigt stimulansen kan opnåes.

hvorfor tror du rygning er mere vanedanende end feks alkohold?

fordi stimolansen opnåes hurtigere!

hvorfor er cokain mere vanedannene end alcohol?

fordi stimulansen opnåes hurtigere!

hvorfor er stiknarkomaner mere afhængie end dem der kun sniffer?

fordi stimolansen opnåes hurtigere!

rygere er faktisk stortset lige så psykisk afhængie som herionmisbrugere, nettop fordi rygerne opnår deres stimulans så hurtigt.

når det er nemmere at kvitte smøgerne en det er at kvitte heroinen, så skyldes først og fremmest rygerne lang fra er lige så socialt belastede.

det har simpelt hen noget at gøre med hvor direkte stofferne virker på hjernes beløndingssystem. AAS påvirker slet ikke dette system, men det er da rigtigt at det kan være en rar fornemmelse at være på AAS, men det tar altså laaaaaaang tid i den sammenhæng at opnå "stimolansen", som faktisk ikke er nogen stimolans men blodt et resultat af højere testetoronniavo.

Link to comment
Share on other sites

3)

Jeg kender folk der føler sig veltipasse og uovervindelige når de har

løbet en tur i skoven - det er måske ikke vanedannende - når man er en taber i løbesko?

Du sidestiller dermed afhængigheden ved en løbetur med afhængigheden af AAS?

Forhåbentligt er det at tage en løbetur vanedannene :4thumbup: Men hvad med AAS?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Et stof skal være stimolerende for at skabe psygisk afhængihed,

og den afgørende faktor er hvor hurtigt stimulansen kan opnåes.

hvorfor tror du rygning er mere vanedanende end feks alkohold?

fordi stimolansen opnåes hurtigere!

hvorfor er cokain mere vanedannene end alcohol?

fordi stimulansen opnåes hurtigere!

hvorfor er stiknarkomaner mere afhængie end dem der kun sniffer?

fordi stimolansen opnåes hurtigere!

Du definerer vist din egne hjemmstrikkede begreber her!?

Hvad med dem der er afhængige af mad (læs overspisere) hvor rangerer de? Hvor hurtigt "virker" maden i forhold til kokain?

Vi taler stadig om psykisk afhængighed, du taler om fysisk afhængighed.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

1)

vi skal også passe på solbadning!

solbadning skaber stor psygisk afhængihed, nogen blir afhængie allerede første gang de prøver, ander først efter nogle gange, men afhængiheden kommer altid før du selv ser det.

du blir afhængi fordi du er bange for at miste den brune farve.

- Bull Shit!

2)

Dette skyldes, ikke AAS men, derimod lavt testetoronniavo pga manglende PCT.

3)

Jeg kender folk der føler sig veltipasse og uovervindelige når de har

løbet en tur i skoven - det er måske ikke vanedannende - når man er en taber i løbesko?

Et stof skal være stimolerende for at skabe psygisk afhængihed,

og den afgørende faktor er hvor hurtigt stimulansen kan opnåes.

hvorfor tror du rygning er mere vanedanende end feks alkohold?

fordi stimolansen opnåes hurtigere!

hvorfor er cokain mere vanedannene end alcohol?

fordi stimulansen opnåes hurtigere!

hvorfor er stiknarkomaner mere afhængie end dem der kun sniffer?

fordi stimolansen opnåes hurtigere!

rygere er faktisk stortset lige så psykisk afhængie som herionmisbrugere, nettop fordi rygerne opnår deres stimulans så hurtigt.

når det er nemmere at kvitte smøgerne en det er at kvitte heroinen, så skyldes først og fremmest rygerne lang fra er lige så socialt belastede.

det har simpelt hen noget at gøre med hvor direkte stofferne virker på hjernes beløndingssystem. AAS påvirker slet ikke dette system, men det er da rigtigt at det kan være en rar fornemmelse at være på AAS, men det tar altså laaaaaaang tid i den sammenhæng at opnå "stimolansen", som faktisk ikke er nogen stimolans men blodt et resultat af højere testetoronniavo.

<{POST_SNAPBACK}>

:rolleyes:

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke så svært, AAS er ikke en stimulans, og skaber derfor ikke nogen psykisk afhængihed!

det har simpelt hen noget at gøre med hvor direkte stofferne virker på hjernes beløndingssystem. AAS påvirker slet ikke dette system, men det er da rigtigt at det kan være en rar fornemmelse at være på AAS, men det tar altså laaaaaaang tid i den sammenhæng at opnå "stimolansen", som faktisk ikke er nogen stimolans men blodt et resultat af højere testetoronniavo.

<{POST_SNAPBACK}>

Erik Kjærsgaard, psykiater som i mange år har arbejdet med AAS-ofre har baseret på lange og mangeårige erfaring indenfor området, bla. skrevet:

"De psykiske bivirkninger, som brug af anabole steroider også kan give, rammer både mandlige og kvindelige brugere – og ikke mindst deres omgangskreds. Jo højere mængde af anabole steroider, man tager, jo større bliver de psykiske ændringer. Man får svært ved at styre sit temperament. Humørsvingninger og voldelighed og ukontrollabel adfærd er blandt de mest almindelige psykiske bivirkninger. Nogle rammes af så svær depression, at de begår selvmord".

Og ja der står at de "kan" give psykiske afhængigheder. Selvfølgelig kan AAS det. Men, det er klart at jo højere doser jo større afhængighed. Og nogle er mindre afhængige end andre. MEEEEEN, du lyder noget nær som nynazisten der citerer "Der Auschwitch-Lüge". KZ-lejre har aldrig eksisteret osv. Og du anerkender vel i bund og grund at der kan opstå psykisk afhængighed, ikke?

Link to comment
Share on other sites

hmm.....nu har jeg opdgaet en vis sammenhæng mellem en aktiv bruger i tråden og så den omtalte moderator..medmindre jeg er helt galt afmarcheret er moderatoren på sublimsport lig et af deltagerne i tråden........ så forstår jeg så ikke hvorfor man har skiftet brugernavn, hvis der ikke er noget lunkent???

<{POST_SNAPBACK}>

Og hvad skulle det være?

<{POST_SNAPBACK}>

at man netop selv kan se det temmeligt prekære i situationen..... at man for det første er moderator på et forum og så er med til at bryde 1 af grundreglerne på foraet (medmindre det bare er pseudo-regler) for at give en troværdig profil.. og at man ikke i tråden tilkendegiver at man netop er den omtalte person..det kan selvfølgeligt også være jeg har været uopmærksom...... men man må da melde rent flag :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mener ikke at jeg bryder sublimsport forumet's regler, denne holdning deles i øvrigt af foraets ejer og webmaster, og det er nu en gang op til ham, IKKE dig at vurdere.

<{POST_SNAPBACK}>

jamen ok så er jeg med.... nej jeg skal ikke vurdere hvad forholdet er mellem dig og foraets ejer... men jeg kan sagtens vurdere hvad min holdning er... og den er nu meget klar i forhold til denne butik samt foraet...

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

det er ikke nogen hemmelighed at de ting, der går godt for en, integrerer man i sin selvopfattelse. Derfor vil "det at være stor og bøffet" hurtigt blive en større del af ens selvopfattelse, hvis det da ikke var det i forvejen, for en der bruger AAS. Hvis det booster en af de vigtige dele i ens selvopfattelse (man bliver jo større og mere bøffet), skal jeg da lige love for at det stimulerer belønningscentrene, men indirekte via nogle kognitive processer.

Chris Mikkelsen, hvorfor bliver du ved, hvis du alligevel har besluttet dig for at have en endegyldig mening og ikke vil høre på andre?

Link to comment
Share on other sites

det kan godt være at rådgivningen er positiv nok, men selve det at færdes i et forum, hvor brugen af AAS er normen, har en signalværdi der bekræfter folk i at det er ok at bruge AAS, ligemeget om folk bliver svinet til, fordi de er 18 år eller ej......

<{POST_SNAPBACK}>

Word !

Link to comment
Share on other sites

iøvrigt er påstanden om at man kan opnå lokal virkning ved at injicere ikke-esterificerede androgener i bedste fald tvivlsom. Ihvertfald ville jeg nok gerne se noget faglig relevant dokumentation, før jeg skulle begynde at knuse tabletter og skyde dem i musklerne. Selve androgenerne vil ikke diffundere mere end højst 3 mm væk fra injektionslommen, pga diffusionslovene og resten vil blive ført væk med blodet og følgeligt have en kortvarig systemisk effekt.

Det kan godt være at ikke-esterificerede androgener har en lidt større lokal virkning, men det er FANME ikke meget.

Link to comment
Share on other sites

Nogen der kan fortælle mig hvorfor han stikker sig i biceps ? jeg troede egentlig kun at de stak sig i de store muskelgrupper ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis bruger et præparat med en kort ester, skal man skyde hver dag, eller hver 2. dag. Derfor kan det være en fordel at rotere injektions steder, så man ikke bruger det samme sted. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okay, takker JB !

Jeg har så indset at jeg nu med sikkerhed aldrig kommer til at bruge AS - de nåle de er simpelthen for lange til min smag  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

En anden mulighed er at han har mere kød på sin biceps end på tændstiksbenene :raisebrow:

Men det er stadig en lang nål i forhold til størrelsen på hans overarm.

Link to comment
Share on other sites

Klip fra www.doping.dk:

Afhængighed

Der eksisterer desuden en reel risiko for, at man bliver både fysisk og psykisk afhængig af at benytte anabole steroider. Når man indtager anabole stoffer kan der ske det, at kroppen helt eller delvist stopper med at producere stofferne selv. Når misbruget så på et tidspunkt ophører, går der et stykke tid før kroppen producerer den normale mængde testostoron igen. I overgangsperioden kan man derfor opleve muskel- og mavekramper, sløvhed, forstoppelse, hovedpine og kraftige depressioner. For at undgå disse symptomer kan det føles nødvendigt at påbegynde endnu en anabol steroid kur, og så er man inde i en egentlig misbrugscirkel.

Fra artiklen http://www.doping.dk/sideforloeb.asp?artikelID=185 hvor der også er en kort gennemgang af alle de andre fysiske og psykiske bivikninger............

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share