sublimsport..... ret unik butik


trooper
 Share

Recommended Posts

Vil vejledning i brug af doping så også være strafbart, da det jo ligesom opfordre til besiddelse?

<{POST_SNAPBACK}>

vejledning i brug af AAS, er ikke det samme som en opfordring.

Eksempel:

brugeren:

jeg har købt 10 ampullet AAS, og sider og skal til at injektiere dem i hjertet, men skal jeg bruge alle sammen på en gang, eller skal jeg fordele dem lidt?

Vejlederen:

Du skal ikke bruge AAS, det er farligt

Brugeren:

fuck dig, jeg bad ikke om moralprædken men om hjælp.

Men når ingen gider hjælpe, så tror jeg bare jeg deller dem op sådan for en sikkerhed skyld, 5 i hjertet nu, og 5 i hjertet om 10 dage.

vejlederen:

Injektier det i låret istedetfor, en ampul om ugen.

ikke nogen opfordring IMO

<{POST_SNAPBACK}>

I forhold til den side der linkes til har du jo meget behændigt lige sneget en advarsel ind fra vejlederens side. Den er bestemt ikke til stede i den konkrete tilfælde. Når det er sagt er jeg enig med dig i at man nemt kan finde slemmere tilfælde af opfordring. Jeg mener bare at en vejledning i doping, hvor man får forklaret alle praktiske aspekter, sagtens kan komme til at virke som opfordring. Derfor er jeg interesseret i at høre hvor folk mener grænsen går, og evt. om der har været afgivet nogle domme på opfordring til at anvende doping.

<{POST_SNAPBACK}>

Man kunne starte alle sine indlæg med: "Tag til Thailand og gør som følger"

hvorefter man kunne opfordre folkt til at tage alt det AAS man måtte ønske.

Bordset fra det, så tror jeg at 99% af den vejledning der finder sted gives for at folk kan få det bedste ud af det valg de allerede har truffet, nemlig AAS.

Jeg har kun meget sjælden set direkte opfordringer til at træffe AAS-valget

Edited by Chris Mikkelsen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Man kunne starte alle sine indlæg med: "Tag til Thailand og gør som følger"

hvorefter man kunne opfordre folkt til at tage alt det AAS man måtte ønske.

Bordset fra det, så tror jeg at 99% af den vejledning der finder sted gives for at folk kan få det bedste ud af det valg de allerede har truffet, nemlig AAS.

Jeg har kun meget sjælden set direkte opfordringer til at træffe AAS-valget

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis man har truffet valget, så håber jeg da også man får påført mindst mulig permanent skade på din krop - jeg ønsker jo ikke at alle der tager steroider skal kradse af eller blive permanent invalide (og en byrde for samfundet pga deres egne uansvarlige handlinger).

Men er det helt utænkeligt at let tilgængelig information om brugen af doping kan føre til at flere vælger at benytte sig af det?

Link to comment
Share on other sites

Men er det helt utænkeligt at let tilgængelig information om brugen af doping kan føre til at flere vælger at benytte sig af det?

Det tror jeg ikke, ham der sælger det har jo alle dage kunne fortælle hvordan du skal bruge det.

Men ret sikkert er det at vi kan takke internettet for at langt flere bruger det på en fornuftig måde.

Ganske på samme måde som internettet er skyld i at langt flere idag træner på en fornuftig måde.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Personligt har jeg svært ved at forstå, hvorfor folk har lyst til at pumpe sig op kunstigt ved hjælp af ting såsom steroider... Som jeg ser det, er det fede ved at have muskler, at man selv véd, at man har arbejdet hårdt for dem...og desuden så træner jeg for min sundheds skyld, så der er vel absolut ingen grund til at udsætte mig selv for noget så usundt som AAS?

Ellers synes jeg sgu, at folk selv må ligge og rode med om de har lyst til at gamble med deres helbred bare for at få et pumpet look... Så længe det ikke er i forbindelse med konkurrence-sport (da doping er en smule unfair...), så er det vel deres eget valg, selvom jeg personligt ikke forstår dem...  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er umuligt at sætte sig i andres sted. Der er mange (dårlige) grunde til at bruge AAS. Tag bare en gruppering af psykopater som f.eks. rockere og deres medløbere, de tager AAS for først og fremmest at virke intimiderende og opnå status og sekundært for at have en fordel når der opstår slagsmål. Tror de er pænt ligeglade om resultaterne er opnået på "fair" vis.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Synes det er fint nok at der er en vejledning for dem der gider lege med sådan noget... Det er vel bedre end at de prøver sig frem :smile:

Almindelige fornuftige mennesker er jo kloge nok til at holde hovedet fra sådan noget, selvom der ligger en vejledning foran snotten på dem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men er det helt utænkeligt at let tilgængelig information om brugen af doping kan føre til at flere vælger at benytte sig af det?

Det tror jeg ikke, ham der sælger det har jo alle dage kunne fortælle hvordan du skal bruge det.

Men ret sikkert er det at vi kan takke internettet for at langt flere bruger det på en fornuftig måde.

Ganske på samme måde som internettet er skyld i at langt flere idag træner på en fornuftig måde.

<{POST_SNAPBACK}>

Lad os håbe det er sådan, men det er spekulation og gætværk.

Link to comment
Share on other sites

det kan godt være at rådgivningen er positiv nok, men selve det at færdes i et forum, hvor brugen af AAS er normen, har en signalværdi der bekræfter folk i at det er ok at bruge AAS, ligemeget om folk bliver svinet til, fordi de er 18 år eller ej......

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg svært ved at forstå, hvorfor folk har lyst til at pumpe sig op kunstigt ved hjælp af ting såsom steroider... Som jeg ser det, er det fede ved at have muskler, at man selv véd, at man har arbejdet hårdt for dem...og desuden så træner jeg for min sundheds skyld, så der er vel absolut ingen grund til at udsætte mig selv for noget så usundt som AAS?

Ellers synes jeg sgu, at folk selv må ligge og rode med om de har lyst til at gamble med deres helbred bare for at få et pumpet look... Så længe det ikke er i forbindelse med konkurrence-sport (da doping er en smule unfair...), så er det vel deres eget valg, selvom jeg personligt ikke forstår dem...  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er umuligt at sætte sig i andres sted. Der er mange (dårlige) grunde til at bruge AAS. Tag bare en gruppering af psykopater som f.eks. rockere og deres medløbere, de tager AAS for først og fremmest at virke intimiderende og opnå status og sekundært for at have en fordel når der opstår slagsmål. Tror de er pænt ligeglade om resultaterne er opnået på "fair" vis.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men de deltager jo heller ikke i konkurrencesport. Som jeg påpeger, så mener jeg jo blot, at doping er unfair i forhold til konkurrencer... Ellers må folk sgu gøre hvad de vil og tage ansvar for sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
det kan godt være at rådgivningen er positiv nok, men selve det at færdes i et forum, hvor brugen af AAS er normen, har en signalværdi der bekræfter folk i at det er ok at bruge AAS, ligemeget om folk bliver svinet til, fordi de er 18 år eller ej......

<{POST_SNAPBACK}>

Præcis.

Link to comment
Share on other sites

det kan godt være at rådgivningen er positiv nok, men selve det at færdes i et forum, hvor brugen af AAS er normen, har en signalværdi der bekræfter folk i at det er ok at bruge AAS, ligemeget om folk bliver svinet til, fordi de er 18 år eller ej......

<{POST_SNAPBACK}>

Er det da ikke ok??

Jeg har altid lært hjemmefra, at så længe det jeg laver ikke skader andre, så er det ok :smile:

Link to comment
Share on other sites

principielt nej

1) fordi det er ulovligt

2) fordi det skaber pyskisk afhængighed... (hvor mange gange har du måske hørt nogen sige at nu er det deres sidste kur, for derefter at se dem med fede kinder eksploderende styrke ½ år senere?)

og nej, fordi selve bekræftelsen kan virke som en tilskyndelse.

Når johnny på 17 år, som har overvejet at tage krudt, kigger ind på BH, ser han først og fremmest en masse andre, der har taget krudt og er blevet store, IKKE at han bliver frarådet at tage det. Så må du selv gætte hvad den næste tanke er....

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

principielt nej

1) fordi det er ulovligt

2) fordi det skaber pyskisk afhængighed... (hvor mange gange har du måske hørt nogen sige at nu er det deres sidste kur, for derefter at se dem med fede kinder eksploderende styrke ½ år senere?)

<{POST_SNAPBACK}>

1)

det ændre da ikke noget :blink:

I flere arabiske lande må manden stene sin kone til døde, hvis han har begrundet mistanke om utroskab....så burde det jo være ok, ifølge din metologi

2)

sikke noget sluder!

Link to comment
Share on other sites

Deres webmaster skriver:
Brugerne af Sublim Sport Forum forpligter sig til ikke at udveksle information der indeholder ærekrænkelser, injurier, andre privatlivskrænkelser, opfordringer til strafbare handlinger eller som på anden måde strider mod lovgivningen.

Så var det jeg blev i tvivl om besiddelse / anvendelse af steroider eller andre stoffer på doping-listen er strafbart ifølge dansk lovgivning? Eller er det kun salg der er det?

<{POST_SNAPBACK}>

Naturligvis er det ulovligt i Danmark af være i besiddelse af steroider. Retspraksis viser dog at man typisk straffes med bøde og ikke længerevarende fængselsdomme som ved øvrige narkotiske stoffer. Der er tegn i sol, måne og stjerne på at straffen i nærmeste fremtid skærpes væsentligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du et link til en paragraf i straffeloven?

Ift. dopingmidler er det dopingloven der gælder.

Link til dopingloven findes her http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1999/0023230.htm

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

At det er forbudt er vel en sandhed med visse modifikationer, idet en del "forbudte" stoffer er helt almindelig medicin, men forbudt af WADA - og således forbudt ifm idrætskonkurrencer.

Der findes mange eksempler på legal medicin som er diskvalificerende, men altså helt legalt at købe og besidde.

se feks http://www.lmk.dk/(3z5qlcjmovosg4ukqwl0vs45)/show.aspx i lægemiddelkataloget, hvor der også er link til WADA.

Hvad der præcist så definerer et lægemiddel der er forbudt iflg straffelov osv ved jeg ikke lige, men mon ikke man ved det hos antidoping dk

http://www.doping.dk/default.asp?artikelID=124

Der i øvrigt har mange gode artikler om lovligt såvel som ulovligt medicin brug

<{POST_SNAPBACK}>

Ift. steroider er svaret bestemt ikke en sandhed med modifikationer:

Dopingloven:

§ 1. Loven finder anvendelse på følgende grupper af dopingmidler:

1) Anabole steroider.

2) Testosteron og derivater heraf samt tilsvarende stoffer med androgen virkning.

3) Væksthormon. (...)

De i §§ 1 og 2 omhandlede dopingmidler må ikke fremstilles, indføres, udføres, forhandles, udleveres, fordeles eller besiddes (::::)

Så ift. steroider så fri os fra den opblødning - det er strafbart at besidde (jf. §1).

Ift. dopingmidler i det hele taget er det rigtigt at her er variationsgraden større idet der indgår forskellige typer medikamenter som for os andre er lovlige at bruge, men for en eliteidrætsudøver til OL er forbudte, da de er præstationsfremmende. Men, diskussionen handler her mest om brugen af steroider og andre vækstfremmere og her er loven klokkeklar omend retspraksis viser at man kun straffes med bøder, selvom strafferammen er op til 2 års fængsel.

Link to comment
Share on other sites

hmm.....nu har jeg opdgaet en vis sammenhæng mellem en aktiv bruger i tråden og så den omtalte moderator..medmindre jeg er helt galt afmarcheret er moderatoren på sublimsport lig et af deltagerne i tråden........ så forstår jeg så ikke hvorfor man har skiftet brugernavn, hvis der ikke er noget lunkent???

jeg mener der er noget helt grotesk i at en side der er aktiv del af en forretning så åbenlyst er med til at vejlede i ulovligheder.......... det er da ikke specielt healthy for deres ethos.... jeg har da ihvertfald aldrig tænkt mig at handle der..

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

hmm.....nu har jeg opdgaet en vis sammenhæng mellem en aktiv bruger i tråden og så den omtalte moderator..medmindre jeg er helt galt afmarcheret er moderatoren på sublimsport lig et af deltagerne i tråden........ så forstår jeg så ikke hvorfor man har skiftet brugernavn, hvis der ikke er noget lunkent???

<{POST_SNAPBACK}>

Og hvad skulle det være?

Link to comment
Share on other sites

hmm.....nu har jeg opdgaet en vis sammenhæng mellem en aktiv bruger i tråden og så den omtalte moderator..medmindre jeg er helt galt afmarcheret er moderatoren på sublimsport lig et af deltagerne i tråden........ så forstår jeg så ikke hvorfor man har skiftet brugernavn, hvis der ikke er noget lunkent???

<{POST_SNAPBACK}>

Og hvad skulle det være?

<{POST_SNAPBACK}>

at man netop selv kan se det temmeligt prekære i situationen..... at man for det første er moderator på et forum og så er med til at bryde 1 af grundreglerne på foraet (medmindre det bare er pseudo-regler) for at give en troværdig profil.. og at man ikke i tråden tilkendegiver at man netop er den omtalte person..det kan selvfølgeligt også være jeg har været uopmærksom...... men man må da melde rent flag :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

hmm.....nu har jeg opdgaet en vis sammenhæng mellem en aktiv bruger i tråden og så den omtalte moderator..medmindre jeg er helt galt afmarcheret er moderatoren på sublimsport lig et af deltagerne i tråden........ så forstår jeg så ikke hvorfor man har skiftet brugernavn, hvis der ikke er noget lunkent???

<{POST_SNAPBACK}>

Og hvad skulle det være?

<{POST_SNAPBACK}>

at man netop selv kan se det temmeligt prekære i situationen..... at man for det første er moderator på et forum og så er med til at bryde 1 af grundreglerne på foraet (medmindre det bare er pseudo-regler) for at give en troværdig profil.. og at man ikke i tråden tilkendegiver at man netop er den omtalte person..det kan selvfølgeligt også være jeg har været uopmærksom...... men man må da melde rent flag :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mener ikke at jeg bryder sublimsport forumet's regler, denne holdning deles i øvrigt af foraets ejer og webmaster, og det er nu en gang op til ham, IKKE dig at vurdere.

Link to comment
Share on other sites

En fin tråd hvor en bodyhouse bruger beskriver sin kamp for at holde sig clean.

Læg mærke til hvor meget han tager når han er "off".

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...08419D02357B618

Tænk over at han er ærlig, der er mange der sikkert er lige som ham, der ikke skriver om deres situation.

Læg mærke til hans postcount. Det her er en fyr der burde "vide hvad han laver" ud fra dne viden der er tilgængelig på BH..

Det er BS at slrive man ikke bliver afhængig. Ikke i trditionel forstand, men psykisk afhængighed er ganske reel!

Link to comment
Share on other sites

En fin tråd hvor en bodyhouse bruger beskriver sin kamp for at holde sig clean.

Læg mærke til hvor meget han tager når han er "off".

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...08419D02357B618

Tænk over at han er ærlig, der er mange der sikkert er lige som ham, der ikke skriver om deres situation.

Læg mærke til hans postcount. Det her er en fyr der burde "vide hvad han laver" ud fra dne viden der er tilgængelig på BH..

Det er BS at slrive man ikke bliver afhængig. Ikke i trditionel forstand, men psykisk afhængighed er ganske reel!

<{POST_SNAPBACK}>

BS!

der er intet ved disse stoffer (AAS) der skaber psykisk afhængihed.

at folk tar gentagende kure, er blodt udtryk for at de omstændigheder der førte til den første kur stadig er tilstede.

hvis du vil komme med den slags postulater, bør du naturligvis komme med videnskabelig dokumentatin

tilføjelse:

mange menesker har tvandshandlinger, det kan være at tænde og slukke for vandhanen 59 gange, de har svært ved at lade være, men derfra og så til at sige at vandhaner skaber psygisk afhængihed er der sku et stykke vej

Edited by Chris Mikkelsen
Link to comment
Share on other sites

Jeg vidste selvfølgeligt hvad bodyhouse handler om, men vidste sgu ikke at sublimsport var ligeså, her er et af moderatorne meget aktive med at 'hjælpe' dem der skal ha en sprøjte.. mener også at old qua er herinde, men han har vist skiftet navn.. det er bare lidt bizart der er jo tale om et butiks-fora

http://www.sublimsport.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2427

<{POST_SNAPBACK}>

Der vil altid være nogen, der tager deres uvidenhed med i graven!

Link to comment
Share on other sites

En fin tråd hvor en bodyhouse bruger beskriver sin kamp for at holde sig clean.

Læg mærke til hvor meget han tager når han er "off".

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...08419D02357B618

Tænk over at han er ærlig, der er mange der sikkert er lige som ham, der ikke skriver om deres situation.

Læg mærke til hans postcount. Det her er en fyr der burde "vide hvad han laver" ud fra dne viden der er tilgængelig på BH..

Det er BS at slrive man ikke bliver afhængig. Ikke i trditionel forstand, men psykisk afhængighed er ganske reel!

<{POST_SNAPBACK}>

BS!

der er intet ved disse stoffer (AAS) der skaber psykisk afhængihed.

at folk tar gentagende kure, er blodt udtryk for at de omstændigheder der førte til den første kur stadig er tilstede.

hvis du vil komme med den slags postulater, bør du naturligvis komme med videnskabelig dokumentatin

<{POST_SNAPBACK}>

Der er fysisk og psykisk afhængigheg og du kender helt sikkert ikke til forskellen...der er da tegn på psykisk afhængighed...f.eks. når de første "kure" (læs: dope) er indtaget har misbrugeren svært ved at stoppe, da denne kan være angst for at blive mindre, miste masse og dermed det kunstigt oppumpede ego...

Link to comment
Share on other sites

En fin tråd hvor en bodyhouse bruger beskriver sin kamp for at holde sig clean.

Læg mærke til hvor meget han tager når han er "off".

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...08419D02357B618

Tænk over at han er ærlig, der er mange der sikkert er lige som ham, der ikke skriver om deres situation.

Læg mærke til hans postcount. Det her er en fyr der burde "vide hvad han laver" ud fra dne viden der er tilgængelig på BH..

Det er BS at slrive man ikke bliver afhængig. Ikke i trditionel forstand, men psykisk afhængighed er ganske reel!

<{POST_SNAPBACK}>

BS!

der er intet ved disse stoffer (AAS) der skaber psykisk afhængihed.

at folk tar gentagende kure, er blodt udtryk for at de omstændigheder der førte til den første kur stadig er tilstede.

hvis du vil komme med den slags postulater, bør du naturligvis komme med videnskabelig dokumentatin

<{POST_SNAPBACK}>

Der er fysisk og psykisk afhængigheg og du kender helt sikkert ikke til forskellen...der er da tegn på psykisk afhængighed...f.eks. når de første "kure" (læs: dope) er indtaget har misbrugeren svært ved at stoppe, da denne kan være angst for at blive mindre, miste masse og dermed det kunstigt oppumpede ego...

<{POST_SNAPBACK}>

før du kan tale om psykisk afhængihed skal der være et "drive" som du ikke kan styre på trods af at det er MOD din vilje.

sådan er det ikke med AAS!

Link to comment
Share on other sites

En fin tråd hvor en bodyhouse bruger beskriver sin kamp for at holde sig clean.

Læg mærke til hvor meget han tager når han er "off".

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...08419D02357B618

Tænk over at han er ærlig, der er mange der sikkert er lige som ham, der ikke skriver om deres situation.

Læg mærke til hans postcount. Det her er en fyr der burde "vide hvad han laver" ud fra dne viden der er tilgængelig på BH..

Det er BS at slrive man ikke bliver afhængig. Ikke i trditionel forstand, men psykisk afhængighed er ganske reel!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu tar du en enkelt tråd ud, uden at kende hans omstændigheder... De ting han tager er måske for at komme "off" uden at crashe for vildt... Han er nu ganske klog på hormoner, og virkningen af forskellige præperater vil jeg mene...

Er nu også enig i at psykisk afhængighed er tilstede for rigtig mange... Det er sgu ik lige så pisse sjovt at gå off så derfor bliver mange on eller går on igen efter ganske kort tid... Snakker med mange som har det sådan...

Lige præcis helix skrev faktisk et ganske flotte par linjer engang omkring det noget i retning af at man ville blive on indtil man fandt andre værdier i livet... Det lød bedre med hans ord men pointen er der...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share