Mine øvelser!


Recommended Posts

hej folkens efter jeg i lang tid ikke har trænet efter noget rigtig skema har jeg prøvet at samle nogle øvelser. Jeg har 2 forskellige programmer, det som jeg har beskrevet her er min Ryg/skuldre/ben øvelser, som jeg laver mandag og torsdag,(Tirsdag og Fredag laver jeg bryst og arme) godt nok ikke alle de øvelser jeg laver men kan ikke finde et navn for de sidste. Ville bare gerne høre andres mening evt forslag.

Øvelser: Man/tors

Ryg/skuldre:

Military Press; (Deltoid, Anterior)

Barbell Behind; Neck Press (Deltoid, Anterior)

Upright Row; (Deltoid, Lateral)

Lever Seated Rear Lateral Raise; (Deltoid, Posterior)

Hyper-extension; (Erector Spinae)

Cable Rear Pulldown; (Latissimus Dorsi)

Lever Seated Row

Ben;

Barbell Squat; (Quadriceps)

45° Leg Press; (Quadriceps)

Barbell Good-morning; (Hamstrings)

Barbell Deadlift; (Gluteus Maximus)

Lever 45° Calf Press; (Gastrocnemius)

+ Mave øvelser.

Edited by FicusForPresident
Link to comment
Share on other sites

MANGE forskellige skulder øvelser.. skulderen er en forholdsvis lille muskel, og medmindre du kører lav intensitet, er det for meget... Jeg synes også det er nogle "dumme" øvelser du har valgt (ikke sagt du er dum, men bare der er nogle ulemper ved nogel af øvelserne).. Eksempler:

Barbell Behind; Neck Press (Deltoid, Anterior): Her sætter du virkeligt rotator cuff på (Unødvendigt) overarbejde... smid den ud, og tag hellere nogle flere sæt af Millitary eller (DB) shoulder press...

Hvorfor laver du ikke laterals som en frivægts øvelse??

din rygøvelser er også mærkværdige... Hvorfor er dødløft ikke der oppe?? Og hvad med Yates Row/Bent over row og chins (men okay formoder du tager pull-down fordi du ikke er stærk nok til chins, så den er ok)...

Dine ben-øvelser erok, dog kunne du nemt smide leg press ud og få front squat ind...

Jeg synes også det er underligt du tager ben og ryg samme dag... hvorfor ikke: dag 1; Ryg, Biceps, Mave... Dag 2; Bryst, triceps skulder????

Det bliver meget hårdt med squat og dødløft samme dag...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share