Smolov igen igen


Skjold
 Share

Recommended Posts

Jeg kører den 4 gange i ugen pt. og har bare sat mit maks en anelse konservativt ved bekvemme 100 kilo (er måske god for ca. 105 eller noget). Så kompenserer jeg ved at køre alle reps med et godt solidt stop indtil det ikke kan lade sig gøre længere. Vil egentlig tro¸ jeg kommer ud i en fjerde uge med 7½ ekstra på den måde.

Meningen med stoppet er dobbelt: Det hjælper på bundstyrken. Og så synes det at skåne skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører den 4 gange i ugen pt. og har bare sat mit maks en anelse konservativt ved bekvemme 100 kilo (er måske god for ca. 105 eller noget). Så kompenserer jeg ved at køre alle reps med et godt solidt stop indtil det ikke kan lade sig gøre længere. Vil egentlig tro¸ jeg kommer ud i en fjerde uge med 7½ ekstra på den måde.

Meningen med stoppet er dobbelt: Det hjælper på bundstyrken. Og så synes det at skåne skulderen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var måske en ide, jeg var ihvertfald ikke istand til at øge til en 4 uge .. både pga skulderen, men styrken var heller ikke til uge mere. Men da incognito var med nede i AUS berettede han godt nok om en helt unreal fremgang der udmundede i at han måtte opskrive med hele 2 uger ekstra :w00t: Også nskou herinde fra har fået et vildt styrkeboost ud af smolov´en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i hvert fald begejstret. Men jeg er nok ret nem at imponere¸ for jeg har aldrig nogensinde kørt et program i bænkpres :laugh:

Jeg er 100% overbevist om¸ at mine patter vokser hver dag. De er nu også ret negligerede af alt det vægtløftning¸ jeg render og roder med.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarende.

Men ved nærmere eftertanke vil det så ikke være en dårlig ide, eller knapt så optimalt, at køre det over 6 uger da helt princippet i det dør, for så vil der jo ikke være meget koncentratet loading over det.

Hvad ville eller været et godt bænkpres program som strækker sig over 6-8 uger?

Hvad har i haft gode erfaringer med?

Link to comment
Share on other sites

Tja intensitet i SMolov er ihvertfald til at den sagtens kan køres over 4 uger med 3 pas pr uge ... 2 ugers deload bagefter er heller ikke urealistisk (i 3 ugers udgaven var 2 ugers deload ikke nok for mig ...min styrkefremgang kom faktisk først ca midt i den efterfølgende sheiko cyclus). Så rammer du et styrke peak 6 uger efter starten.

Bodyzones 7 ugers bænk er en anden mulighed hvis det skal være i tidsrammen 6-8 uger ... Det er vist en fordel at underspille sit max her :innocent:

Ellers plejer Sheiko at virke bedst for mig (jeg har styrke som primær mål, ikke masse) men Sheiko er som regel et 4 ugers program, selv med 2 ugers deload havner du i underkanten af din tidsramme.

Evt. kunne du tage Sheiko Bench Prep og skubbe et enkelt pas frem hver uge, så du rammer 5 uger i programmet istedet for 4 (du skal nok blive overtrænet alligevel :wink: ) og så tager 2 ugers deload ... 7 uger :smile:

adder lige shieko´en

Sheiko_V2_0.xls

Link to comment
Share on other sites

Hvad ville eller været et godt bænkpres program som strækker sig over 6-8 uger?

Hvad har i haft gode erfaringer med?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er en omgang Hatfield godt nok lidt længere, men ellers kan det klart anbefales. Jeg havde selv helt gal succes med hatfield sidste år.

Link to comment
Share on other sites

Hvad ville eller været et godt bænkpres program som strækker sig over 6-8 uger?

Hvad har i haft gode erfaringer med?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er en omgang Hatfield godt nok lidt længere, men ellers kan det klart anbefales. Jeg havde selv helt gal succes med hatfield sidste år.

<{POST_SNAPBACK}>

Og nogle har haft rene 10 ugers katastrofer med det program. Spørg bare Dr. Pattøj.... :tongue:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvad ville eller været et godt bænkpres program som strækker sig over 6-8 uger?

Hvad har i haft gode erfaringer med?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er en omgang Hatfield godt nok lidt længere, men ellers kan det klart anbefales. Jeg havde selv helt gal succes med hatfield sidste år.

<{POST_SNAPBACK}>

Altså bare kun køre en hatfield i bænken og se køre sit normale program som ellers?

Tind:

Har kørt Sheiko før, jeg peakede bare i den sidste uge i programmet... Ret underligt. Men syntes det er super til eksplosivitet med alle de sæt med sub-maksimale vægte..

Link to comment
Share on other sites

jeg satte mit max 2,5 kg under mit reelle max, og kører så smolov som den skal køres, med 4 bænk pas i ugen. Jeg er endda i gardint underskud, så dem der piver og smolov, sku nok lige til at klappe hesten, til de har prøvet den i underskud, det er satme lee :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share