Begrænsning på vægte = begrænsning på muskelst.?


Koeffe
 Share

Recommended Posts

Jeg træner med håndvægte og har kun x antal kg til rådighed. Kan man komme til at nå en grænse hvor ens muskler ikke kan bliver større med de x antal kg, så man er nødt til at bruge flere kg på vægtene for at opnå større muskelvækst?

Jeg træner hjemme med håndvægte, og vil gerne undgå at bruge motions center, da det er lettere at motivere sig selv når man lige kan tage et program når man har tid, frem for at skulle tage i motions center.

Og en anden ting - hvor tit øger i modstanden i træningen?

Link to comment
Share on other sites

Køb nogle tungere vægte...

Køb nogen hvor du kan justerer vægten... Det kan sagtens betale sig... koster cirka det samme som en at træne en måned i fitnessDK...

Jeg øger mine øvelser med 2,5 kg pr gang jeg træner dem... altså en gang om ugen...

:)

Link to comment
Share on other sites

For at du skal fortsætte med at vokse, skal du hele tiden belaste dine muskler på en måde de ikke er konditioneret til. Det der kaldes progression.

Derfor vil du i længden sikkert gå i stå med at vokse, når du ikke går fremad i de vægte du løfter.

Derfor vil jeg anbefale dig at skaffe nogle flere vægte når du når et kritisk punkt :wink:

Link to comment
Share on other sites

For at du skal fortsætte med at vokse, skal du hele tiden belaste dine muskler på en måde de ikke er konditioneret til. Det der kaldes progression.

Derfor vil du i længden sikkert gå i stå med at vokse, når du ikke går fremad i de vægte du løfter.

<{POST_SNAPBACK}>

Progression behøver jo ikke kun at være progression i hvor mange kilo der er på stangen.

Det kan vel også være progression i volumen - altså flere sæt/reps? :smile:

Selvfølgelig vil man nå et punkt hvor det ikke er hensigstmæssigt længere, men jeg mener da også at meget af de førnævnte gymnasters træning foregår med utroligt mange sæt

Link to comment
Share on other sites

Til BodyBuild88 - det er justerbare vægte jeg har. Kiloene er bare ikke det helt store... Jeg kan godt stadigvæk belaste mig selv når jeg kommer alle loddene på én vægt af gangen og bruger den. Problemet er bare når jeg skal lave øvelser med to vægte samtidig, og jeg så skal dele vægtene ud på de to.

Jeg må nok se i øjnene at jeg skal have mig nogle tungere vægte på et tidspunkt... :blush:

Link to comment
Share on other sites

For at du skal fortsætte med at vokse, skal du hele tiden belaste dine muskler på en måde de ikke er konditioneret til. Det der kaldes progression.

Derfor vil du i længden sikkert gå i stå med at vokse, når du ikke går fremad i de vægte du løfter.

<{POST_SNAPBACK}>

Progression behøver jo ikke kun at være progression i hvor mange kilo der er på stangen.

Det kan vel også være progression i volumen - altså flere sæt/reps? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du helt ret i, og det var faktisk også det jeg skrev.

Jeg skrev ikke noget om intensiteten, men kun at musklerne skal belastes på en måde de ikke er konditioneret til. Hvilket som self også kan være flere sæt/reps eller kortere pauser evt.(?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share