Ondt i skuldrene ved løb.


rasbro
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at træne op til marathon, og har fundet ud af at når jeg løber længere distancer får jeg enormt ondt i skuldrene... før det begynder at gøre ondt i benene! - og det holder jo ikke. Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette problem? skal der opvarming eller måske lidt styrketræning til?

På forhånd tak, Rasmus Bro

Edited by rasbro
Link to comment
Share on other sites

For at få bare et nogenlunde svar, så må du gå lidt i detaljer med hvor i skulderen det gør ondt, etc - og så er det alligevel kun gæt, da du ingen undersøgelse får via din PC-skærm :wink:

Selv har jeg haft ondt i skuldrene ved løb, dengang min lange bicepssene var overbelastet. Den løber foran skulderleddet.

Link to comment
Share on other sites

Det skal løbes væk! :tongue: :4thumbup: :bigsmile:

Havde selv samme problem op til mit første marathon!

Det er en vanesag, når man bliver træt, har mange tendens til, at trække skuldrene lidt op, hvilket resulterer i en nærmest krampeagtig tilstand i skuldermusklerne/nakken!

Du skal arbejde med din løbestil, sørg for at være afslappet i arme, hænder og skuldre mens du løber - tænk over det mens du løber, lad af og til skuldre og arme "slaske" mens du løber!

Når du bliver mere vant til de længere distancer, vil du ikke bemærke det!

Dog skal siges, at jeg stadig kan have ondt/er træt i mine skuldre i slutningen af et marathonløb, selvom det er blevet til nogen stykker efterhånden!

M.v.h.

Anders

Link to comment
Share on other sites

Du spænder sikkert bare - prøv at fokusere på dine armbevægelser når du løber; de skal svinge afslappet frem og tilbage, ikke for højt og ikke for langt ude til siden. Hvis hænderne passerer i bukselinning-højde er det tit passende.

Jeg har også prøvet at have ondt i både skuldre og albue/armbøjer efter marathon, fordi man begynder at krampe i overkroppen når benene bliver trætte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share