Almen sundhed og kosttilskud


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Bemærk i øvrigt:

"Grundlæggende handler det om at undgå stoffer, der medfører dannelse af mange frie radikaler. Det er fx tobaksrøg, alle mulige opløsningsmidler og andre kemiske stoffer, især syntetiske. 'Amalgam - "sølvet" kviksølvet i tænderne - giver anledning til vedvarende dannelse af kaskader af frie radikaler. Det er nok det allerfarligste og en af de vigtigste grunde til mange kroniske, degenerative sygdomme, blandt andet fordi det er i munden hele tiden og hele tiden afgiver kviksølv. Tandlægeforeningen har en meget dårlig sag her, og der er massevis af seriøs forskning, der beviser skader fra amalgam.

Motion er godt, men konkurrenceidræt og alt for anstrengende motion øger dannelsen af frie radikaler (og svækker immunforsvaret). Atleter har derfor brug for mange flere antioxidanter end andre . Frisk luft og rent vand er også vigtigt. Amerikanerne er meget optaget af at få helt rent vand, helst destilleret, for på den måde at undgå de mange metalioner og anden forurening, der findes i drikkevand. Metalioner er særlig slemme til at udløse kaskader af frie radikaler, ikke kun kviksølv. Mænd skal bl.a. sørge for at undgå at få for meget jern.

Det handler også om at nedsætte sin stress, da stress også øger dannelsen af frie radikaler."

Link to comment
Share on other sites

Fra Linket:

Antioxidanter, frie radikaler og prooxidanter 

Af Carsten Vagn-Hansen, 2. marts 2001 

Læge og sundhedskonsulent Carsten Vagn-Hansen beskriver oxidation - iltning - på celleplan, som til en vis grad kan sammenlignes med jern, der ruster. 

Min fremhævelse: Så er der altså nogle alarmklokker der ringer...

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Fra Linket:

Antioxidanter, frie radikaler og prooxidanter 

Af Carsten Vagn-Hansen, 2. marts 2001 

Læge og sundhedskonsulent Carsten Vagn-Hansen beskriver oxidation - iltning - på celleplan, som til en vis grad kan sammenlignes med jern, der ruster. 

Min fremhævelse: Så er der altså nogle alarmklokker der ringer...

Sindbad

<{POST_SNAPBACK}>

Definitely!!!

Link to comment
Share on other sites

MaxP ::>

Aldi sælger noget i samme prisklasse, men med 70%, det smager dog væsentlig bedre. Måske værd at prøve.

RunnersHigh ::>

Jeg mener faktisk det er derfor dyr ikke må få chokolade, da 2-Phenylethylamin i større grad(end mennesker) når frem til centralnervesystemet og giver dyret en overdosis med evt. døden til følge.

<{POST_SNAPBACK}>

Så burde min hund da være død nu. Den har flere gange plyndret og spist rigtig rigtig rigtig meget chokolade på en gang.

Link to comment
Share on other sites

MaxP ::>

Aldi sælger noget i samme prisklasse, men med 70%, det smager dog væsentlig bedre. Måske værd at prøve.

RunnersHigh ::>

Jeg mener faktisk det er derfor dyr ikke må få chokolade, da 2-Phenylethylamin i større grad(end mennesker) når frem til centralnervesystemet og giver dyret en overdosis med evt. døden til følge.

<{POST_SNAPBACK}>

Så burde min hund da være død nu. Den har flere gange plyndret og spist rigtig rigtig rigtig meget chokolade på en gang.

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh::laugh:

Dyreforsøg!!!! Troede du var medlem af dyrenes beskyttelse! :laugh:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share