Sådan skal et træningscenter se ud!!


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

fuck det ser fedt ud!

<{POST_SNAPBACK}>

Yep! :4thumbup: :devil:

Jeg tror egentlig, at der ville være et marked for sådan en sted i større byer som fx KBH. Og det kan da ikke koste mere end at åbne et alm. fitnesscenter??

Det bliver bare ikke mig, som tager chancen.... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det ser fedt ud. Men dem som vil træne steder som disse er nogen, der træner 4-6 gange om ugen og bruger meget tid i centeret. Og så vil de ikke betale ligeså meget for at træne, som det koster i Fitnessdk/SATS. Set ud fra slid, tidsforbrug og hvor meget de "fylder" i centeret burde de betale mere. Det er derfor, at folk der banker centre op ikke satser på den slags her, men i stedet på den bløde mellemvare, hvor folk betaler prisen og træner mindre og i kortere tid.

Det er jo også velkendt i branchen (arbejder selv i center) at de bedste medlemmer er dem som køber 6-12 måneders medlemskab i januar og så man dem ikke igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det ser fedt ud. Men dem som vil træne steder som disse er nogen, der træner 4-6 gange om ugen og bruger meget tid i centeret. Og så vil de ikke betale ligeså meget for at træne, som det koster i Fitnessdk/SATS. Set ud fra slid, tidsforbrug og hvor meget de "fylder" i centeret burde de betale mere. Det er derfor, at folk der banker centre op ikke satser på den slags her, men i stedet på den bløde mellemvare, hvor folk betaler prisen og træner mindre og i kortere tid.

Det er jo også velkendt i branchen (arbejder selv i center) at de bedste medlemmer er dem som køber 6-12 måneders medlemskab i januar og så man dem ikke igen :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

hvorfor skulle der være en sammenhæng mellem at træne i et fitnesscenter og så træne mindre end 4-6 gange om ugen? jeg træner ca. 5-7 gange ugentlig sammen med masser af andre i mit center? og hvis det endelig skal være så -"hellere lidt men godt" :alright: og jeg har da ingen probs. med at betale prisen. det er jo småpenge ud af budgettet.

men det ser da cool ud det center !

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det vil koste specielt meget og lave et old shool centre, tænk på at et løbebånd koster 100-120.000 kr. man kan få meget vægt udstyr for de penge

<{POST_SNAPBACK}>

har du et link til de løbebånd der koster 120.000 kr.?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det vil koste specielt meget og lave et old shool centre, tænk på at et løbebånd koster 100-120.000 kr. man kan få meget vægt udstyr for de penge

<{POST_SNAPBACK}>

enig - en god vægtstang (eleiko fx) koster vel 4000kr excl. moms... og så holder den en hel leve alder :4thumbup:

prøv bare at se på de forskellige styrke og bægtløfter klubber. det koster 400kr i kvartalet at gå hos HSF, 350kr hos KSK og horsens mener jeg også har pisse gode priser.

de skal ikke ud og investerer i dyre maskiner som skal holdes meget ved lige og repareres.

mit center er en mellemting af et fitness center og et mere macho center. og alligevel lykkedes det dem at smide en Glute-ham raise bænk ud fordi den var "grim" (red. slidt) :crybaby:

og det er et andet problem fitness centerne har. alt skal være pænt og nyt af en eller andet grund. da jeg startede med at træne startede jeg i et fitness center med parket gulve :blink:

vi har bare et slidt gammel gulvtæppe - men det fungerer fint. man kan stadivæk gå på det og der er heller ikke problemer med at smide vægtene på gulvet :smile:

men desværre er der også nogle i mit center der vil ofre en masse penge på nyt "pænt" gulvtæppe :(

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da som et totalt fedt center.

Jeg tror desværre ikke det kunne løbe rundt som en forretning, men hvis det endelig var kunne man vel lave det som en idrætsforening.

Nu kender jeg slet ikke reglerne, men så vidt jeg ved har de fleste idrætsforeninger mulighed for en hel del tilskud, dels ved at kommunen stiller lokaler til rådighed, og dels ved at tipsmidlerne vel også kan søges?

Eller er jeg helt gal på den?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man bare fik den almene befolkning fortalt at det faktisk er bedre med frie vægte, og fik dem instrueret i øvelserne ville sådan et center være rentabelt tror jeg. Det er i hvert fald ikke dyrt at købe nogle stænger, nogle bænke, og en helvedes masse vægte ift. at købe en masse specielle maskiner.

Dog synes jeg ikke liiiige det der center ser så indbydende ud, med dets hangar/beton-indretning =)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man bare fik den almene befolkning fortalt at det faktisk er bedre med frie vægte, og fik dem instrueret i øvelserne ville sådan et center være rentabelt tror jeg. Det er i hvert fald ikke dyrt at købe nogle stænger, nogle bænke, og en helvedes masse vægte ift. at købe en masse specielle maskiner.

Dog synes jeg ikke liiiige det der center ser så indbydende ud, med dets hangar/beton-indretning =)

<{POST_SNAPBACK}>

bedre end hvad ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det vil koste specielt meget og lave et old shool centre, tænk på at et løbebånd koster 100-120.000 kr. man kan få meget vægt udstyr for de penge

<{POST_SNAPBACK}>

har du et link til de løbebånd der koster 120.000 kr.?

<{POST_SNAPBACK}>

Det dyreste jeg har set er 110.000kr, et TechnoGym Run 900 med "wellness TV".

Vi får snart nyt udstyr i vores center (DTU) som jeg har været med til at købe ind til, og deriblandt har vi to Cybex løbebånd til 67.500kr stykket. Det har ikke fjernsyn, men ellers skulle det være lige så godt som TG's.

Step, cykler, crosstrainere osv ligger på 30-60k, så pointen er at man kan skam finde meget dyrt cardio-udstyr, men de fleste burde kunne klare sig med mindre, som dog stadig er dyrt ift en stang og nogle skiver.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man bare fik den almene befolkning fortalt at det faktisk er bedre med frie vægte, og fik dem instrueret i øvelserne ville sådan et center være rentabelt tror jeg. Det er i hvert fald ikke dyrt at købe nogle stænger, nogle bænke, og en helvedes masse vægte ift. at købe en masse specielle maskiner.

Dog synes jeg ikke liiiige det der center ser så indbydende ud, med dets hangar/beton-indretning =)

<{POST_SNAPBACK}>

bedre end hvad ? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

end maskiner :smile:

att: Phil

jeg tror de har en syret akustik derinde. jeg tror bare det kunne lyde fedt med nogle kæmpe højtalere med Cowboys From Hell :devil::devil:

og så er der sikkert ekko på når man smider vægtene :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det vil koste specielt meget og lave et old shool centre, tænk på at et løbebånd koster 100-120.000 kr. man kan få meget vægt udstyr for de penge

<{POST_SNAPBACK}>

har du et link til de løbebånd der koster 120.000 kr.?

<{POST_SNAPBACK}>

Det dyreste jeg har set er 110.000kr, et TechnoGym Run 900 med "wellness TV".

Vi får snart nyt udstyr i vores center (DTU) som jeg har været med til at købe ind til, og deriblandt har vi to Cybex løbebånd til 67.500kr stykket. Det har ikke fjernsyn, men ellers skulle det være lige så godt som TG's.

Step, cykler, crosstrainere osv ligger på 30-60k, så pointen er at man kan skam finde meget dyrt cardio-udstyr, men de fleste burde kunne klare sig med mindre, som dog stadig er dyrt ift en stang og nogle skiver.

<{POST_SNAPBACK}>

savner stadig linket der viser en pris på 110tkr for TechoGym. har set det til 65tkr uden tv. og så har jeg i øvrigt aldrig set et løbebånd med wellnesstv på dansk grund endnu.

min pointe er såre simpel. pas på med at overdrive priserne på udstyr i fitness/velværecenterne ift. en diskussion om at opstarte flere frivægts-centre alene på grund af den lavere pris i indkøb.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

savner stadig linket der viser en pris på 110tkr for TechoGym. har set det til 65tkr uden tv. og så har jeg i øvrigt aldrig set et løbebånd med wellnesstv på dansk grund endnu.

min pointe er såre simpel. pas på med at overdrive priserne på udstyr i fitness/velværecenterne ift. en diskussion om at opstarte flere frivægts-centre alene på grund af den lavere pris i indkøb.

<{POST_SNAPBACK}>

tja har du prøvet google? første link jeg rammer har de da en ben press til 113k .... man skal passe på med at underdrive priserne på udstyr i fitness i forhold til at opstarte væsentlig billigere frivægte :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det vil koste specielt meget og lave et old shool centre, tænk på at et løbebånd koster 100-120.000 kr. man kan få meget vægt udstyr for de penge

<{POST_SNAPBACK}>

har du et link til de løbebånd der koster 120.000 kr.?

<{POST_SNAPBACK}>

Det dyreste jeg har set er 110.000kr, et TechnoGym Run 900 med "wellness TV".

Vi får snart nyt udstyr i vores center (DTU) som jeg har været med til at købe ind til, og deriblandt har vi to Cybex løbebånd til 67.500kr stykket. Det har ikke fjernsyn, men ellers skulle det være lige så godt som TG's.

Step, cykler, crosstrainere osv ligger på 30-60k, så pointen er at man kan skam finde meget dyrt cardio-udstyr, men de fleste burde kunne klare sig med mindre, som dog stadig er dyrt ift en stang og nogle skiver.

<{POST_SNAPBACK}>

savner stadig linket der viser en pris på 110tkr for TechoGym. har set det til 65tkr uden tv. og så har jeg i øvrigt aldrig set et løbebånd med wellnesstv på dansk grund endnu.

min pointe er såre simpel. pas på med at overdrive priserne på udstyr i fitness/velværecenterne ift. en diskussion om at opstarte flere frivægts-centre alene på grund af den lavere pris i indkøb.

<{POST_SNAPBACK}>

TechnoGym prisliste

Priser på kredsløbsudstyr var lidt et sidespring i denne tråd, men ikke desto mindre koster det x antal millioner bare for udstyr alene til et "moderne" center.

65k passer meget godt med hvad det billigste TG prof-løbebånd kan fås for inkl. mængderabat (og moms).

Link to comment
Share on other sites

.... jeg synes det er godt med alle "typer" .... i Odense er der nogle centre som ikke har tunge vægte ... og er blevet lidt "femine" :laugh:

.... jeg træner ude i Squash og Fitness .... der kan man træne det hele :4thumbup: der er bare formange "børn" :wink:

Edited by razor
Link to comment
Share on other sites

savner stadig linket der viser en pris på 110tkr for TechoGym. har set det til 65tkr uden tv. og så har jeg i øvrigt aldrig set et løbebånd med wellnesstv på dansk grund endnu.

min pointe er såre simpel. pas på med at overdrive priserne på udstyr i fitness/velværecenterne ift. en diskussion om at opstarte flere frivægts-centre alene på grund af den lavere pris i indkøb.

<{POST_SNAPBACK}>

tja har du prøvet google? første link jeg rammer har de da en ben press til 113k .... man skal passe på med at underdrive priserne på udstyr i fitness i forhold til at opstarte væsentlig billigere frivægte :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

nu omhandlede mit svar ikke benpres men påstanden om at et løbebånd i almindelighed koster 100-120tkr hvad de tydeligvis ikke gør.

men vi er vist ved at være OT her.

Link to comment
Share on other sites

fuck det ser fedt ud!

<{POST_SNAPBACK}>

Yep! :4thumbup: :devil:

Jeg tror egentlig, at der ville være et marked for sådan en sted i større byer som fx KBH. Og det kan da ikke koste mere end at åbne et alm. fitnesscenter??

Det bliver bare ikke mig, som tager chancen.... :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

det er noget, jeg har tænkt meget over... og hvordan man skulle sælge ideen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share