Træning på Amager


Chris27
 Share

Recommended Posts

Jeg står i den situation, at jeg 1. juni flytter til Ørestaden på Amager. Så jeg skal også finde et nyt træningscenter.

Nu træner jeg i HardWork Nørrebro, som er et forholdsvis hardcore center med squatrack og mulighed for dødløft, hvilket jeg også gerne vil have i fremtiden.

Mit primære mål er at blive god i de 3 store. Jeg er dog ikke særlig stærk, og har heller ingen planer om at blive licensløfter.

Men hvilket center bør jeg vælge? Jeg har tænkt på TSK, men har fået indtryk af, at de ikke mere er interesseret i at få flere motionister.

Men er det stedet, eller er det et andet sted, jeg bør vælge feks Thor, bodyshape eller noget helt fjerde. Hvad mener folk, som træner på Amager.

Link to comment
Share on other sites

Så Thor bliver eenstemmigt anbefalet (oven i købet med en masse argumenter).

Hvordan er Thor. Jeg ved at et par Mol'ere træner dig, bla dig og Heffe. Hvor stort er det, og hvornår træner Mol'erne.

Er der nogen, som ved noget om styrkeløft (min teknik kunne vist bruge et eftersyn)?

Link to comment
Share on other sites

jeg selv og heffe har rimleigt godt styr på styrkeløftene og desuden kan du jo lære at løfte olympisk, hvis det har nogen interesse. Når du har været medlem i en måneds tid får du din egen nøgle og kan træne 24-7.

Der er masser af stænger og kiks, håndvægte op til 40 og en stang i loftet og en lille smule andet lir. Hvad skal man med mere?

Link to comment
Share on other sites

Thor :4thumbup:

Jeg bænker på livet løs¸ Anders er et dødløftuhyre og Squat er ligesom kattekismus derude. Desuden er der alle mulige chancer for at få noget medindflydelse på eventuelle nyerhvervelser som medlem (chancerne stiger¸ hvis man udviser interesse for træk og stød :4whistling:)

Jeg træner pt fire dage pr. uge vekslende tidspunkter men typisk mellem 15:00 og 18:00.

Der kommer en lægmaskine til¸ Anders har fået bevilget en leoko-stang eller anden styrkeløft specifik stang ( der er masser af Eleiko ) og der er snak om andre implementer.

Det kan klart anbefales. Og så til en hund :4dog: ! pr måned.

Den eneste anke¸ hvis jeg skal være helt ærlig er¸ at der ikke er flere medlemmer :blush:

Edit: Størrelsen. Der er to rum¸ det ene med håndvægte og oldgamle kabeltræk maskiner. Det er vel på ca 50 kvm. Det andet rum¸ kælderen på ca 100 kvm¸ ligger på den anden side af gangen og det er vægtløftningslokalet med 5-6 'stationer' og en bænk til liggestem. Desuden er der en kondicykel af nyere dato samt sjippetove og masser af stænger og kiks. Og så er det i orden at smide vægtene ned på gulvet fra 2 meters højde :wink:

1 juni er lige om hjørnet. Du må lige sige til¸ så du kan komme ud og se det :smile:

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om, at der er hvad jeg har brug for, så det er nok et sted, som jeg bør se nærmere på.

Jeg plejer at træne tirsdag og torsdag et sted imellem 16 og 18 (samt søndag formiddag), så hvis i er der en af de dage næste uge, vil jeg gerne komme forbi og se på det (og hvis ikke, må jeg finde en anden dag). :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg set og trænet i AK Thor (med Heffehurtig). Stedet var præcis lige så 'old-school', som påstået. Men der er nok, hvad jeg skal bruge.

Problemet er bare, at der er ingen mennesker (det er jo knapt så motiverende at træne helt alene). Så hvis jeg kan træne samtidig med Heffe, Incognito (og hvem der nu er), så er det fint nok. Men det er det, som trækker nedad (det og at man banker hovedet i loftet, når man laver chinups :tongue:) . Jeg må vist lige overveje, hvad jeg synes.

Men måske skulle alle de folk, som sukker efter gammeldags primitive træningssteder tage sig sammen og træne i AK Thor i stedet for at flæbe i andre tråde over, at sådanne steder ikke findes.

Link to comment
Share on other sites

Thor er en udvej ud af middelmådigheden og motionist-verdenen.

Hvis du vil være stærk, så skal du tage dig sammen og forlade det SATS-helvede.

Mht. chinups, så kan du jo bare lave bent rows i stedet. Det er bare en dårlig undskyldning.

Mht. ingen mennesker, så ville jeg hellere træne alene end sammen med nogle demotiverende paphovede 'jeg skal være smart i en fart'-typer i SATS.

Så er det sagt.

Link to comment
Share on other sites

Thor er en udvej ud af middelmådigheden og motionist-verdenen.

Hvis du vil være stærk, så skal du tage dig sammen og forlade det SATS-helvede.

Mht. chinups, så kan du jo bare lave bent rows i stedet. Det er bare en dårlig undskyldning.

Mht. ingen mennesker, så ville jeg hellere træne alene end sammen med nogle demotiverende paphovede 'jeg skal være smart i en fart'-typer i SATS.

Så er det sagt.

<{POST_SNAPBACK}>

Og vi lader den lige stå et øjeblik... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Thor er en udvej ud af middelmådigheden og motionist-verdenen.

Hvis du vil være stærk, så skal du tage dig sammen og forlade det SATS-helvede.

Mht. chinups, så kan du jo bare lave bent rows i stedet. Det er bare en dårlig undskyldning.

Mht. ingen mennesker, så ville jeg hellere træne alene end sammen med nogle demotiverende paphovede 'jeg skal være smart i en fart'-typer i SATS.

Så er det sagt.

<{POST_SNAPBACK}>

At træne alene betyder for mig umiddelbart 3 problemer. Mindre motivation (det er ikke SATS jeg træner i nu, men et sted som Anyone omtaler rosende i centerguiden), ingen spotter i bænk og squat og vigtigst ingen til at kigge på min teknik (som nok er et svagt punkt).

Chinups kan jeg sagtens abstrahere fra, og hvis jeg kan træne sammen med andre der, så er det nok også et godt sted for mig :smile: . Der er ingen tvivl om, at jeg kan komme længere i min træning der og Heffehurtig gav mig også mere input til mine løft, end jeg har fået det seneste år i HardWork :smile: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share