Valg af løbesko ved løbetest..


typen
 Share

Recommended Posts

Jeg står i det dilemma at jeg har købt nye sko (for 1 måned siden). Asics GT 2100.

Skoene er gode at løbe i og er ret glad for dem osv..

MEN

Jeg skal snart udføre en 2400m test hvor det gælder om at løbe hurtigst muligt.

Jeg ved ikke om jeg skal bruge mine nye sko, eller de gamle som er løbet godt til?

1. De gamle vejer 20g mindre end de nye pr. sko. Det betyder vel at de gamle er hurtigere?

2. De nye er stødabsorberende, hvilket de gamle næsten ikke er. Jo blødere (stødabsorberende) skoen er, jo langsommere er den vel også, ikke?

3. Jeg frygter at de 2400m skal løbes på græs (fodboldbane) og altså ikke asfalt. Vil de nye sko ikke være dårligere på græs, da skoene er "bløde" og underlaget, altså græsset, også er blødt. Det gør mig vel langsommere?

Håber nogen vil smide lidt meninger...

Link to comment
Share on other sites

Som du selv er inde på bruger man generelt en tungere sko til træning, da den er mere absoberende. En lettere til konkurrence, da den er "hurtigere" at løbe med.

Nu ved jeg ikke hvor dygtig/eraren løber du er. Men 20gr. ville næppe været noget der sætter tydelige spor på din tid. Tag den på du føler dig bedst tilpas med.

Jeg regner med du har lavet tråden fordi du umiddelbart ikke kan mærke de nye er tungere end de gamle. Så skån stængerne og brug de nye. Iøvrigt en udemærket sko.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share