Kan jeg forvente at tabe mig?


Lars_21
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg er en fyr på 21 år, som efterhånden er ved at være lidt træt af at være lettere overvægtig.

Jeg er 180 høj, og vejer 85-86 kg. Jeg har altid dyrket sport - primært badminton, men da jeg stoppede med det for et års tid siden kom jeg aldrig rigtig igang med noget andet.

Jeg er så i stedet lige begyndt at cykle, hvilket også interesserer mig meget.

Jeg cykler mellem 100-150 km. om ugen, med et snit på 26-30 km/t fordelt på 3 træningsdage!

Jeg spiser generelt ikke noget til morgenmad, og så en grovbolle fyldt med salat, tomat, agurk og (købe)frikadelle fra den lokale kantine til frokost - kombineret med en cola LIGHT!

Derefter spiser jeg ikke rigtig noget før aftensmaden, som står på en masse forskelligt.

Sådan står den så på samtlige hverdage. Men så i weekenden bliver der nok tyllet en 10-15 øl ned i snit (selvfølgelig kombineret med dans på diskoteket ;o))

Mit spørgsmål lyder på, om jeg kan forvente, at tabe mig med denne livsstil? Og er 100-150 km. om ugen nok?

Vh

Lars - skriv endelig hvis der er noget andet jeg kan tilføje :blush:

Link to comment
Share on other sites

Prøv :smile: vi er alle forskellige, så prøv.

Virker det ikke, så prøv at fordele måltiderne ud over dagen incl. morgenmad. De der 15 øl er vel ikke ikke strengt nødvendige? Og ellers må du jo skære i kosten, se om den er for fed og ellers er det mere motion der skal til.

Cyklen kan du jo skrue op for med tiden - selv har jeg erfaring for at turene efterhånden bliver længere og længere og at farten også stiger en smule. Evt. kan du putte en træningsdag eller to mere ind, de skal så ikke køres for fuld damp allesammen. Eller også begynde at styrketræne. På denne måde får du mere muskelmasse på kroppen og din vil forbrænding stige (muskler forbrænder energi hele tiden, også i hvile og når du sover) og dermed langsomt tære på fedtet.

Men ellers så sæt et par timer af til at læse på Motion-online og på forum. Her er masser af læsestof til at blive klog af.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Udover motionen gør du alt forkert, hvis du ønsker et vægttab. Især hvis det skal være varigt. Du vil højst sandsynligt opnå et vægttab, da det ikke lyder som om du får mad nok, men staørstedelen af det du taber vil være din muskelvæv. Jo mindre muskelmasse du har i kroppen, jo lavere er dit stofskifte stofskifte og desto mindre kan du spise uden at tage på. Mine 3 råd til dig hvis du gerne vil forbedre figuren:

1) Fortsæt med motionen

2) Spis ordentligt. Spis regelmæssigt (incl. morgenmad), planlæg din kost, så du får de rigtige mængder protein, fedt og kulhydrat.

3) Skær ned på alkoholen

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: Jeg har fået at vide at hvis man skal tabe sig så skal man spise meget grønsager, fisk, magert kød, Fjerkræ, Frugt og grov brød.....

Jeg tror at hvis du skal tabe dig ville d være en go ide at spise mere.... ellers godt med cykling.....

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share