Behøves man at følge en progression?


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg skal i gang med mit næste program, har tastet tallene ind på computeren så som regner en progression ud, og DAMN DET SER KEDELIGT UD! Kan man ikke bare træne på denne måde for eks.:

DB Inc Bench Press 5RM = 35

1x10 22,5

1x10 25

1x6 27,5

1x6 30

De første to sæt skal ikke være SÅÅÅ tunge, kun de lav reps skal være tunge. Der skal heller ikke være en slavisk rep progression, lad os siga at meningen er at tage 6 reps, man klarer kun 4, så bliver man ved til man kan tage 6 reps eller mere og så øger igen, lige som en progression der bare bliver kørt inde i hovedet :4smartass::smile: På den måde er det tungt at træne og det er SJOVT :w00t: ca. 2 sæt med høj rep, 8-12 og ca. 2 sæt lav rep, 4-6. Det er nu heller ikke meningen med forced reps og faliure..

Er det pyramide træning?

Jeg har kikket lidt i Mass's log og kan ikke rigtigt finde ud af om han kører med progression, har kører bare med fuld gas og det ser ud til at virke fint :blink:

BTW: Tallene er bare et skud i luften, der er mere trænings princippet jeg vil have svar på :smile:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Behøves man at følge en progression?

Nej, du behøver ikek følge en progression :smile:

Mange kører på dagsform, evt tung/let dag, og får fine resultater. Andre, f eks Mass, pløjer bare igennem alt med 110% :tongue:

Man kan også køre noget som f eks Sheiko, hvor procenterne er de samme. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share