Squat, dødløft + andet


mat88'
 Share

Recommended Posts

Hey ! :bigsmile:

Har snart trænet i 1 år og har aldrig kørt squat eller dødløft.. :) en af mine venner har fortalt mig at det skulle være bedre end maskiner og forskellige øvelser med vægte.. bla. bænk :)

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om forskellige virkelig er så stor og hvad folk vil anbefalde herinde og til sidst om der evt. er nogle programmer hvor man kan køre squat, dødløft, bænk + maskiner også frie øvelser med håndvægte selvfølgelig :)

Link to comment
Share on other sites

Hey !  :bigsmile:

Har snart trænet i 1 år og har aldrig kørt squat eller dødløft.. :) en af mine venner har fortalt mig at det skulle være bedre end maskiner og forskellige øvelser med vægte.. bla. bænk :)

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om forskellige virkelig er så stor og hvad folk vil anbefalde herinde og til sidst om der evt. er nogle programmer hvor man kan køre squat, dødløft, bænk + maskiner også frie øvelser med håndvægte selvfølgelig :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan kun anbefale dig at køre DL, Squat og Bænkpress, Det har virket supergodt for mig, jeg har kørt dem i ca 6 måneder og jeg er rykket meget på dem i forhold til mit næsten 1 år uden, hvor jeg kørte meget på maskiner.

Link to comment
Share on other sites

Jojo.. Nu har jeg også kigget en del herinde efterhånden og det lyder klart som om de fleste køre squat, dødløft + bænk som "Primær" øvelser og undgår maskinerne, og i løbet af den uge til 1½ jeg har kigget på MOL har jeg lært en del omkring træning og mad når man træner.

Har trænet i lidt over et år nu tror jeg og har trænet næsten hver dag hele året i et split program hvor man træner en muskel gruppe af gangen. Mandag: skulder - Tirsdag: bryst osv.. hvor vi så tager 6-7 forskellige trænings øvelsers.

Trænings måden er noget som ham jeg træner med har lært af hans bror som har trænet sådan i et par år over 8 år ved jeg. Nogle gange var han derinde 2 gange om dagen, morgen og aften, og han er forholdsvis stor, men har også en meget lav fedt procent, så gik da ud fra han havde meget styr på det.

Er kun 16år fylder 17 om 4 måneder så har god tid til at lære andre trænings metoder hvilket vel er meget godt, men vil det sige at jeg faktisk bare skal igang med DL og squat hurtigst muligt og finde et program som jeg så køre efter.

Link to comment
Share on other sites

er begyndt på squat for nylig! :4smartass:

hvad får man reelt ud af det? ka mest mærke det i lårene. hvorfor siger alle at det er så godt?

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, samlet set er lår og baller den største muskelgruppe i kroppen. Desuden giver øvelsen stor stabilitet i mave og lænd. Det burde være svar nok. :wink:

Link to comment
Share on other sites

er begyndt på squat for nylig! :4smartass:

hvad får man reelt ud af det? ka mest mærke det i lårene. hvorfor siger alle at det er så godt?

<{POST_SNAPBACK}>

Træning af de store muskelgrupper, stimulerer alle kroppens muskler til at vokse. Du får altså mere ud af dine øvelser til overkroppen hvis du også har squat i dit program!

Link to comment
Share on other sites

mine all-time bedste gains har været ved at køre 20rep breathing squat - og det er dælme noget der fik bøfferne til at vokse :4thumbup: så squat er noget nær den mest ultimative øvelse!

Edited by Splint
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg tænkt det hele godt igennem og er blevet enig med mig selv om at jeg vil begynde at køre efter et trænings program hvor jeg så kan se hvad jeg forøger med løbende :bigsmile:

Er der nogle som har et trænings program som de vil anbefalde for mig ?

Også evt. et sted hvor man kan se hvad de forskellige øvelser går ud på, fordi kender ikke navnene på dem :blush:

Fandt lige dette ved at kigge lidt oppe i linket :innocent:

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Det ser udemærket ud IMO, men f.ek.s hvad er Reverse Grip Chin Ups :raisebrow::smile:

Edited by mat88'
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share