Team CSC Biograf film !


Juvic
 Share

Recommended Posts

Overcoming  :smile:

Tja, skal da helt sikkert se den... Tómas Gislason er en dygtig instruktør, så det bliver spændende at se, om han har formået at ramme den rigtige stemning i filmen eller den bliver for kvalm  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Skal også se den, den kommer jo på fredag om en uge...! Hved ikke om du har set traileren, men var godt nok flad af grin der hvor Ivan Basso "svømmer"! Han kan ikke flyde.. Hehe.. ! Lidt sjovt at se :4thumbup:

Den blir nok lidt mærkelig at se, har godt nok aldrig været i biffen for at se en dokumentar film før. Men det skal jo ske :) ! Mener at de, dem bag filmen, til sidst havde mere end 6000(!) timers uredigeret film.... Damn det må være svært at cutte alt det ned :poking:

Link to comment
Share on other sites

Skal også se den, den kommer jo på fredag om en uge...! Hved ikke om du har set traileren, men var godt nok flad af grin der hvor Ivan Basso "svømmer"! Han kan ikke flyde.. Hehe.. ! Lidt sjovt at se  :4thumbup:

Den blir nok lidt mærkelig at se, har godt nok aldrig været i biffen for at se en dokumentar film før. Men det skal jo ske :) ! Mener at de, dem bag filmen, til sidst havde mere end 6000(!) timers uredigeret film.... Damn det må være svært at cutte alt det ned  :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Heh, ja alle, der ikke kan svømme tror jo, at de synker til bunds med det samme hvis ikke de bevæger arme og ben som piskeris i vandet :tongue:

Men ja - har fået set traileren og umiddelbart er jeg positivt da stemt - og det ser også ud til at der er en del flotte billeder med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om I har modtaget det nye nummer af CyclingWorld, men deri er der en artikel omhandlende Overcoming. Faktisk bliver det sagt at mr. hvem-som-helst kan se filmen...

Netop fordi den ikke er fyldt op med nørdet snak omkring diverse udstyr og anden cykel gøjl... Det primære i filmen er at skiltre al den modgang som CSC har gennemgået den seneste tid...!

Personligt ser jeg frem til at få mere at vide omkring CSC "aftale" med U.S. Postal.

Til jer der ikke ved hvad jeg snakker om, så bliver der i filmen vist at U.S. Postal's sportsdiriktør ringer til Bjarne under en af etaperne fra sidste års Tour. Jan, er nemlig gået i udrbud hvilket vil skade både U.S. Postal og CSC's chancer omkring den samlede sejer, og i det skæbnesvangre øjeblik beslutter U.S. Postal og CSC sammen at hente stakkels Jan... !! :)

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om I har modtaget det nye nummer af CyclingWorld, men deri er der en artikel omhandlende Overcoming. Faktisk bliver det sagt at mr. hvem-som-helst kan se filmen...

Netop fordi den ikke er fyldt op med nørdet snak omkring diverse udstyr og anden cykel gøjl... Det primære i filmen er at skiltre al den modgang som CSC har gennemgået den seneste tid...!

Personligt ser jeg frem til at få mere at vide omkring CSC "aftale" med U.S. Postal. 

Til jer der ikke ved hvad jeg snakker om, så bliver der i filmen vist at U.S. Postal's sportsdiriktør ringer til Bjarne under en af etaperne fra sidste års Tour.  Jan, er nemlig gået i udrbud hvilket vil skade både U.S. Postal og CSC's chancer omkring den samlede sejer, og i det skæbnesvangre øjeblik beslutter U.S. Postal og CSC sammen at hente stakkels Jan... !!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Heh, ja og værre end det - det er Jens Voigt, der kører sin landsmand Jan Ullrich ind.. naturligvis til stor utilfredshed blandt de tyske fans, der kaldte ham Judas og hvad ved jeg :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om I har modtaget det nye nummer af CyclingWorld, men deri er der en artikel omhandlende Overcoming. Faktisk bliver det sagt at mr. hvem-som-helst kan se filmen...

Netop fordi den ikke er fyldt op med nørdet snak omkring diverse udstyr og anden cykel gøjl... Det primære i filmen er at skiltre al den modgang som CSC har gennemgået den seneste tid...!

Personligt ser jeg frem til at få mere at vide omkring CSC "aftale" med U.S. Postal.  

Til jer der ikke ved hvad jeg snakker om, så bliver der i filmen vist at U.S. Postal's sportsdiriktør ringer til Bjarne under en af etaperne fra sidste års Tour.  Jan, er nemlig gået i udrbud hvilket vil skade både U.S. Postal og CSC's chancer omkring den samlede sejer, og i det skæbnesvangre øjeblik beslutter U.S. Postal og CSC sammen at hente stakkels Jan... !!   :)

<{POST_SNAPBACK}>

Heh, ja og værre end det - det er Jens Voigt, der kører sin landsmand Jan Ullrich ind.. naturligvis til stor utilfredshed blandt de tyske fans, der kaldte ham Judas og hvad ved jeg :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Så vidt jeg erindrer det var der da ikke meget samarbejde over det? Mon ikke nærmere Bruynel har ringet til Riis og sagt, at Ullrich var deres problem? Han var jo også en større trussel for Basso end for Lance. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Næ, der var skam ikke meget samarbejde den dag; det var Voigt der ene mand trak Ulle ind. Utrolig stærkt af Voigt! Men det havde altså været ræddii sjov at se Basso køre efter (men næppe taktisk klogt :bigsmile: ).

At læse og se de tyske medier (journalisterne) umiddelbart efter var jo latterligt og faktisk lidt rystende så dumt var det; især fraklipningen af Voigts forklaring til ARD umiddelbart efter slutningen af løbet stank :devil:

Til gengæld var det en meget, meget stor fornøjelse at følge fora'et på ZDF, hvor den veritable oprørsstemning og forargelse over "censuren" og nedrakningen af "Der Jens" blev så massiv, at ZDF på forsiden måtte trække i land et par timer efter ligesom klippet blev vist i fuld længde på begge tyske kanaler :cooldance:

Nu da jeg jeg er alligevel er havnet i en cykeltråd: Er der nogen af jer, der ved om:

a) "En forårsdag i Helvede" på DVD også har dansk speak. Den reklameres med Jørgen Leth speak på engelsk, men der står ikke noget om, om der er også er dansk speak på. - Det var Leth's film, der gjorde mig total vild med cykelløb til bage i 70'erne og selvom jeg ikke har noget problem med engelsk, så vil jeg altså have den med den originale danske speak :laugh:

B) om nogle af disse Leth-titler kan fås på DVD:

Stjernerne og vandbærerne

Eddie Merckx - I nrheden af en kop kaffe

Kinesisk Bordtennis

Han lavede sgu mange fede fil way back then.

Link to comment
Share on other sites

Næ, der var skam ikke meget samarbejde den dag; det var Voigt der ene mand trak Ulle ind. Utrolig stærkt af Voigt! Men det havde altså været ræddii sjov at se Basso køre efter (men næppe taktisk klogt  :bigsmile: ).

At læse og se de tyske medier (journalisterne) umiddelbart efter var jo latterligt og faktisk lidt rystende så dumt var det; især fraklipningen af Voigts forklaring til ARD umiddelbart efter slutningen af løbet stank    :devil: 

Til gengæld var det en meget, meget stor fornøjelse at følge fora'et på ZDF, hvor den veritable oprørsstemning og forargelse over "censuren" og nedrakningen af "Der Jens" blev så massiv, at ZDF på forsiden måtte trække i land et par timer efter ligesom klippet blev vist i fuld længde på begge tyske kanaler  :cooldance:

Nu da jeg jeg er alligevel er havnet i en cykeltråd: Er der nogen af jer, der ved om:

a) "En forårsdag i Helvede" på DVD også har dansk speak. Den reklameres med Jørgen Leth speak på engelsk, men der står ikke noget om, om der er også er dansk speak på. - Det var Leth's film, der gjorde mig total vild med cykelløb til bage i 70'erne og selvom jeg ikke har noget problem med engelsk, så vil jeg altså have den med den originale danske speak  :laugh:

B) om nogle af disse Leth-titler kan fås på DVD:

Stjernerne og vandbærerne

Eddie Merckx - I nrheden af en kop kaffe

Kinesisk Bordtennis

Han lavede sgu mange fede fil way back then.

<{POST_SNAPBACK}>

Uha det med dvd'erne ved jeg ikke helt.. Men da det er på DVD kunne jeg nemt forstille mig at der var både en engelsk og en orginal dansk version på... !!

har selv hørt meget om netop "En forårsdag i Helvede" uden dog selv at have lagt egne øjne på den.... endnu... !! Det er vist en klassiker !

Link to comment
Share on other sites

Ja, "en forårsdag i helvede" kan du virkelig glæde dig til, en absolut klassiker. Det er altså en skam, at intet af Leth's produktion fra 70'erne kan fåes på DVD. Når jeg tænker på, hvor meget lort, der bliver udgivet, så kan jeg kun tage mig til hovedet.

Man kan mene om Jørgen Leth, hvad man vil (jeg er ikke speciel vild med ham som TdF-kommentator), men hans cykelfilm fra sidst 70'erne er virkelig oppe at ringe.

Og tilbage til Gisslason, så dette på feltet.dk:

Så har jeg se den nye film af Tomas Gislason. Jeg vil give Brian Holm ret, det er en film til 6 stjerner, og jeg mener klart at have fået en væsentlig større indblik i en cykelrytters hverdag. De er "kun" mennesker, og ikke overnaturlige maskiner, som mange gør dem til.

Det er gennem hele filmen tydeligt at mærke hvor meget Bjarne Riis brænder for holdet, og hvor frustreret han er over at omverdenen ikke vil acceptere hans filosofi, og altid mistænkeliggører hans hold. Han spørger på et tidspunkt kameramanden: "Hvad skal vi gøre?

Så må det godt snart blive d. 10.; glæder mig til at se filmen.

Link to comment
Share on other sites

Leths´film - både "en forårsdag i helvede" samt "stjernerne og vandbærerne" fås på dvd: http://www.cyclingworld-dcu.dk/ under shoppen/film.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen, det ku' de sørme osse :blush: Tak for det! Begge Leth filmene + den dobbelte om Eddie røg i kurven. 2 x330 + 385; det er godt nok lidt pebret, men da jeg ikke er stødt på dem andre steder, ja så er jeg altså krøbet til korset og betalt overprisen :dry:

Link to comment
Share on other sites

Leths´film - både "en forårsdag i helvede" samt "stjernerne og vandbærerne" fås på dvd: http://www.cyclingworld-dcu.dk/ under shoppen/film.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen, det ku' de sørme osse :blush: Tak for det! Begge Leth filmene + den dobbelte om Eddie røg i kurven. 2 x330 + 385; det er godt nok lidt pebret, men da jeg ikke er stødt på dem andre steder, ja så er jeg altså krøbet til korset og betalt overprisen :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Produktionsprisen af dvder er efter sigende ret høj, når der er tale om små oplag som ved niechefilm som disse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Produktionsprisen af dvder er efter sigende ret høj, når der er tale om små oplag som ved niechefilm som disse. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du har sikkert ret, squatfather. Der tales jo om et eller andet kritisk oplags/salgs-punkt for bøger, indtil det er nået, er det dyrt, hvorefter de næsten kan smides i nakken på folk og stadig give +. Det samme gør sig måske gældende for DVD'er.

Ha, ha, nu har jeg så ydet mit bidrag til at det kritiske punkt bliver nået :dry: Ligemeget, jeg glæder mig til at gense dem :cooldance:

Edited by Verdi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share