Mit fullbody program


kimweltz
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er virkelig amatør i sammensætning af programmer. Jeg har kørte altid split da jeg gik i styrkecenter, men nu træner jeg full body hjemme.

Jeg laver et ton af øvelser, som alle kan ses her: http://www.wazted.dk/styrke/skema.htm

Jeg søger ikke kritik til mit full body program, Men mit spørgsmål er om jeg kan skære nogle af øvelserne af? Da det tager ret lang tid at lave alle de øvelser.

Mit mål er at tage på i muskler og styrke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg træne færre gange pr. uge.. både mandag og søndag giver dig jo ikke tid til at restituere, og det er når man hviler at musklerne vokser (forudsat man ikke er i underskud af protien og kulhydrat).

Jeg skal dog ikke kunne sige hvilke af øvelserne der kan undlades.

Link to comment
Share on other sites

Når du træner alle muskelgrupper i hvert træningspas, skal antallet af øvelser ikke være særlig stort. Derfor gælder det om at finde træne de øvelser som har størst vækstpotentiale (=flerledsøvelser, basisøvelser).

I det skema du har lavet ser jeg kun 1½ basisøvelse. Nemlig bænkpres og squat i smith-stativ.

Prøv evt. med

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military pres

Chin-ups eller pull-ups

og så kan du derudover køre nogle hjælpeøvelser til tricpes, læg og mave :smile:

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg træne færre gange pr. uge.. både mandag og søndag giver dig jo ikke tid til at restituere, og det er når man hviler at musklerne vokser (forudsat man ikke er i underskud af protien og kulhydrat).

Jeg skal dog ikke kunne sige hvilke af øvelserne der kan undlades.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har faktisk hviledag tirsdag, torsdag, samt lørdag og søndag.. Jeg havde glemt at opdatere ugeskemaet.

Link to comment
Share on other sites