Mit fullbody program


kimweltz
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er virkelig amatør i sammensætning af programmer. Jeg har kørte altid split da jeg gik i styrkecenter, men nu træner jeg full body hjemme.

Jeg laver et ton af øvelser, som alle kan ses her: http://www.wazted.dk/styrke/skema.htm

Jeg søger ikke kritik til mit full body program, Men mit spørgsmål er om jeg kan skære nogle af øvelserne af? Da det tager ret lang tid at lave alle de øvelser.

Mit mål er at tage på i muskler og styrke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg træne færre gange pr. uge.. både mandag og søndag giver dig jo ikke tid til at restituere, og det er når man hviler at musklerne vokser (forudsat man ikke er i underskud af protien og kulhydrat).

Jeg skal dog ikke kunne sige hvilke af øvelserne der kan undlades.

Link to comment
Share on other sites

Når du træner alle muskelgrupper i hvert træningspas, skal antallet af øvelser ikke være særlig stort. Derfor gælder det om at finde træne de øvelser som har størst vækstpotentiale (=flerledsøvelser, basisøvelser).

I det skema du har lavet ser jeg kun 1½ basisøvelse. Nemlig bænkpres og squat i smith-stativ.

Prøv evt. med

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military pres

Chin-ups eller pull-ups

og så kan du derudover køre nogle hjælpeøvelser til tricpes, læg og mave :smile:

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg træne færre gange pr. uge.. både mandag og søndag giver dig jo ikke tid til at restituere, og det er når man hviler at musklerne vokser (forudsat man ikke er i underskud af protien og kulhydrat).

Jeg skal dog ikke kunne sige hvilke af øvelserne der kan undlades.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har faktisk hviledag tirsdag, torsdag, samt lørdag og søndag.. Jeg havde glemt at opdatere ugeskemaet.

Link to comment
Share on other sites

Når du træner alle muskelgrupper i hvert træningspas, skal antallet af øvelser ikke være særlig stort. Derfor gælder det om at finde træne de øvelser som har størst vækstpotentiale (=flerledsøvelser, basisøvelser).

I det skema du har lavet ser jeg kun 1½ basisøvelse. Nemlig bænkpres og squat i smith-stativ.

Prøv evt. med

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military pres

Chin-ups eller pull-ups

og så kan du derudover køre nogle hjælpeøvelser til tricpes, læg og mave :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Gode øvelser.. Men da jeg træner i min lille hjemmegym, har jeg ikke mulighed for Chinups eller militarypres.

Dog skal jeg snart have en til at lære mig dødsløft ordenligt.. Jeg har kørt det er par uger, men jeg gør det ikke ordenligt endnu.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan squatte kan du vel også tage military pres!? Det kommer selvfølgelig også an på, hvor højt der er til loftet.

ellers kan du sidde ned og tage dumbbell press :smile:

Men pointen med mit indlæg var at du skulle finde dig nogle basisøvelser. Det får du mest ud af.

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ka squatte, bænkpresse, dødløfte, ta military og evt. en gang bent-over barbell rows.... ja så ville jeg mene at en øvelse til tri og en til biceps er ganske fint  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay.. Tak skal du have..

Efter nogle hårde travle arbejdsdage er det ikke altid jeg kan tage mig sammen til alle de øvelser jeg har sat op, så derfor jeg gerne vil have et lille "nemt" program jeg kan køre de dage hvor jeg ikke orker at bruge et par timer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg kørte et lille fullbody program engang, men det var knapt so nemt.

Squat / Deadlift

Inc. DB Bench Press eller Flad DB Bench Press

Military Press (Siddende eller stående)

BB Rows

Pull Up

Dips

5x5 i alle øveleserene udentaget dips, kørte noget ala 2x10 i dips, alt efter lysten.

Tror du vil have MEGET mere fremgang med overstående program end det du kører nu.

EDIT: OOPS, glemte at det var en lidt gammel tråd :blush:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ka squatte, bænkpresse, dødløfte, ta military og evt. en gang bent-over barbell rows.... ja så ville jeg mene at en øvelse til tri og en til biceps er ganske fint  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay.. Tak skal du have..

Efter nogle hårde travle arbejdsdage er det ikke altid jeg kan tage mig sammen til alle de øvelser jeg har sat op, så derfor jeg gerne vil have et lille "nemt" program jeg kan køre de dage hvor jeg ikke orker at bruge et par timer.

<{POST_SNAPBACK}>

Skal du have et nemt program som samtidig vil give en del, så kør der øvelser som blev foreslået og intet andet, det vil give dig rigeligt..

Squat

Bænk

Dødløft

Military

Bend over row

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share