K2 MTB


Nikki
 Share

Recommended Posts

Hej

Går og leger lidt med tanken om at købe mig en MTB til at cykle lidt på i skoven.

Mit spørgsmål går på, hvor god en kvalitet K2 cyklerne er..

Jeg har kig på føljende cykel; Cykel

Er dette en udemærkel cykel? Skal dog laves et par enkelte ændringer, men i det store hele?

Håber I kan hjælpe

mvh

Nikki

Link to comment
Share on other sites

Har selv brugt noget tid på ture rundt i skoven, og efter dette konstateret nogle, ifølge mig, vigtige ting:

-Skal være så let som muligt.

Kan teknisk set gøres ved at udskifte ALT til kulfiber materiale!!!... Men det er pisse dyrt. Bare sørg for alt i let alu. Senere hen kan rims, saddelpind og styr måske udskiftes med kulfiber modeller for at mindste vægten.

-Bremså så godt som muligt.

Dette gøres med skive bremser, som den cykel du har kig på så fint har. Dog syntes jeg selv man har den bedste feeling med hydraliske skive bremser, men mekaniske (med kabel) som der er her på vil også fungere fint så længe de er jursteret ordentligt. (Magura er GUD indenfor skive bremse teknologien til cykler!)

-Gode gear, og mange af dem (21-27 minimum).

I gear delen er Shimano det bedste!!!!! og det værste!!!!.... uheldigvis står dette fabrikat bag både gode modeller og dårlige. Hvad der er godt og dårligt skal jeg egentligt ikke kunne sige. Har på mine cykler skiftet et Shimano sæt rundt, men ved ikke hvilken model det er...

Sørg som sagt for at du har nok gear. Lyder for mange latterligt med 27 gear, men når du skal op af en mudret bakke kan du sagtens ligge og rode rundt i 3.-8. gear. Desuden giver det også en mindre forskel mellem gearnes træk, så du kan få lettere overgange, hvilket er bedst når man kører på ujævnt underlag.

-God affjedring på forgaflen.

Forgaflen skal kunne tage noget. En teleskop taffel med hydralisk aftag og min. 7cm at bevæge sig på. Det hyraliske materiale skal helst være en væske, da luft kan klemmes mere kompakt sammen... Dog er dette vist mest en flueknepper ting at gå op i.

I det store hele vil jeg sige at cyklen du har fundet der er ganske god for en nybegynder at starte på.

Håber du får tævet rundt i skoven til sommer!!! Pas på når du kommer rundt om hjørnet. Jeg kører hurtigt og uagtsomt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share