Pullups!


Frækkert
 Share

Recommended Posts

Jes, jeg er begyndt at lave den her øvelse. Skal måske lige specificere at jeg mener med vidt overhåndsgreb når jeg skriver pullups... det er jo nogengange folk er lidt uenige hvad der er chins og pullups... men mit spørgsmål går egentligt på udførselen...

Når jeg laver pullups, hæver jeg mig selv til jeg rammer med nakken, men jeg har iagttaget at mange gør det, så de rammer med brystet istedet... Hvad er forskellen, og er der noget der er værd at foretrække frem for det andet...?

Håber i forstår mit spørgsmål :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jes, jeg er begyndt at lave den her øvelse. Skal måske lige specificere at jeg mener med vidt overhåndsgreb når jeg skriver pullups... det er jo nogengange folk er lidt uenige hvad der er chins og pullups... men mit spørgsmål går egentligt på udførselen...

Når jeg laver pullups, hæver jeg mig selv til jeg rammer med nakken, men jeg har iagttaget at mange gør det, så de rammer med brystet istedet... Hvad er forskellen, og er der noget der er værd at foretrække frem for det andet...?

Håber i forstår mit spørgsmål  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Frækkert :blink:

Kør du dine pullups til brystet. Den eneste rigtige forskel er, at der er større skadespotentiale ved at køre den til ryggen. Personligt synes jeg også det er mere funktionelt at trække sig op til brystet!

Link to comment
Share on other sites

der er den forskel ved at trække sig til nakken, fremfor brystet, at den nederste del af latissimus dorsi bliver aktiveret mere, men det er i nok småtingsafdelingen. Og set i lyset af, at du ved at trække til nakken, kan få skulderproblemer, så vil at trække sig til brystet være at foretrække

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share