Træningsprogram


BananAgtigKo
 Share

Recommended Posts

En af mine venner er begyndt og træne og han træner pt. 3 gange om ugen...

Han træner skiftevis ryg-biceps-skulder-læg øvelser og bryst- triceps-lår øvelser...

Dvs. han f.eks. træner "ryg-biceps-skulder-læg" tirsdag. "bryst- triceps-lår" torsdag og så "ryg-biceps-skulder-læg" igen om lørdagen..

Næste uge starter han så selvf. med "bryst- triceps-lår"...

Jeg fortalte ham at han skulle overveje at skære mange små-øvelser fra (Han kørte mange varianter af samme øvelser), og istedet holde sig til de store øvelser og så få trænet hele kroppen igennem hver gang...

dvs. nu træner han kroppen igennem 1½ gange på en uge... hvorimod han med mit forslag ville få trænet den igennem 3 gange...

Men hvad er så bedst? mth. restitution, skader, muskelvækst osv.... har jeg ret eller ej ?

hvordan ville jeres program se ud hvis i trænede 3 gange om ugen??

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg har læst mig til er det bedst for en begynder at træne full body, da ens muskler alligevel ikke er tilpasset nok til at man kan belaste dem mere end at to dages restitution er nok. Kringlet, håber du fik den :smile:

Men hvad er så bedst? mth. restitution, skader, muskelvækst osv.... har jeg ret eller ej ?
Du har ret! og tjah.. mon ikke dobbelt så meget træning så givet dobbelt så meget muskelvækst? :wink:

Forudsat sflg. han sørger for kun at træne når han er restitueret, og det kan han som sagt sagtens være hvis han træner tre gange om ugen.

hvordan ville jeres program se ud hvis i trænede 3 gange om ugen??

Kig på alle de full body-indlæg her i forummet, eller søg inspiration her: http://www.exrx.net/Lists/WorkoutMenu.html

Jeg bruger selv et program fra dette link, dog med et par udvidelser!

Link to comment
Share on other sites

hvordan ville jeres program se ud hvis i trænede 3 gange om ugen??

Det er der en del herinde der gør. Men jeg satser på at træne mere eller mindre fullbody hver gang, selv om jeg ikke er totalt begynder mere.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share