2-split


Frækkert
 Share

Recommended Posts

Dav dav, mol'ere :smile: Jeg er lige ved at være færdig med en omgang fullbody, hvor jeg primært har kørt efter 5x5 princippet. Med en lineær progression i BOR, DL, SQ, BP, men jeg synes ikk det rigtigt har bidt fra sig. Synes heller ikke programmet har været så vanvittigt spændende at køre... Det har været lidt ensformigt, og trivielt pga. det sparsomme øvelsevalg. Nå men nu er det jo ved at være sommer, og der skal der selvfølgelig trænes igennem (der er jo masser af tid) :smile: Jeg har gået lidt og leget med noget 2-split, og det er der kommet følgende ud af.

Hvis nogen gad at bruge 5 minutter på at svare på disse 3 ting ville jeg blive glad :4thumbup:

1) Er der for stor volumen i programmet (min træningserfarring er lidt større end 1 år, men det har været MEGET - ON/OFF.

2) Hvis ja til 1), hvad skal ændres?

3) Andre forslag til programmet, med henblik på maksimal muskelvækst.

Her er sommerens 2-split:

2-split - Sommerklar ala. FRÆÆÆÆK

Dag 1

- Bryst, tricep, skulder, mave

Bryst:

Incline Bænkpres 4 sæt x 6 reps

Incline Bænkpres DB 4 sæt x 6 reps

Tricep:

Fransk pres 4 sæt x 6 reps

Dips, 3 sæt x 6-12 reps, når jeg kan lave 3 sæt med 12 reps, så bliver det med vægt på fremover :wink:

Skulder:

Military press, 5 sæt 5 reps

Lateral raise / Rear lateral, 3 sæt x 6-8 reps

Mave:

Floor Crunch 3 sæt x 12 reps

Floor Crunch with Torso twist. 3 sæt x 12 reps

Reverse Bench Crunch - 3 sæt x 12 reps

Dag 2

- Ryg, ben, bicep

Ryg:

Dødløft, 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows 3 sæt 6-8 reps

Pullups / Chinups 3 sæt 6-12 reps når jeg kan lave 3 sæt med 12 reps, så bliver det med vægt på fremover :wink:

Ben:

Squat 3 sæt 8-10 reps

Lying Leg Curl / Leg Extensions 3 sæt x 8-10 reps

Sitting Calf Raise 3 sæt 8-10 reps

Biceps:

Preacher curls, 3 sæt 8-12 reps

Cable Curls

Ja, som det ses at programmet varierer rep-rangen en del. Det er lavet udfra erfarringer på min egen krop. Jeg synes f.eks. jeg har haft langt bedre fremgang i mine ben dengang jeg lavede høje reps, så det går jeg tilbage til nu. Der kan også ses et fokus på bryst/triceps, som jeg synes er lidt underudviklet. Udover det, synes jeg også mine arme reagrer bedre på flere reps. Skuldrene synes jeg det er ubehageligt at lave mange reps, da jeg synes man bliver for ukoncenteret til sidst, og det kan jo ende i en skulderskade. Men generelt er programmet vil lidt mere BB, orienteret end det 5x5 jeg har lavet tidligere. Håber på at få lidt respons på programmet. På forhånd tak :wink:

Link to comment
Share on other sites

Med et års erfaring ser det da meget fornuftigt ud, men det er kun dig selv der kan mærke om det er for meget.

Hvis du vil køre rear laterals bør du nok gøre det på 2. dagen da det er der bagskulderen for mest tæsk i div rygøvelser, mest rows.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Med et års erfaring ser det da meget fornuftigt ud, men det er kun dig selv der kan mærke om det er for meget.

Hvis du vil køre rear laterals bør du nok gøre det på 2. dagen da det er der bagskulderen for mest tæsk i div rygøvelser, mest rows.

<{POST_SNAPBACK}>

¨

Oka, takker for responsen, så vil jeg smide rear over på 2.dagen :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share