Ankelskade


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

Jeg har i længere tid, 3-4 uger haft problemer med min ankel. Det startede under en fodboldkamp i Tarm, hvor jeg, som forsvarspiller, skulle smadre bolden op ad banen da vi var ret pressede... Jeg rammer bolden rent, og den flyver også fint, men det gør vildt und på ydersiden af min ankel, og jeg kunne knap gå. Vi havde ikke udskiftere med, da vi er hårdt ramt af skader i klubben, så jeg spillede bare videre i et lidt lavere tempo. Der gik en uges tid, hvor jeg ikke mærkede noget til det, men så begyndte der at komme lidt med det igen, ikke noget særligt og det gjorde ikke så ondt, men det var der... Så havde vi friweekend til fodbold, og jeg fik ved denne lejlighed masser af tid til at hvile foden, og det gjorde jeg så. Ugen efter til kamp, mod Skjern, startede jeg (Som altid) på banen men efter 12 min. spillet fik jeg et spark og måtte gå ud af kampen, som vi i øvrigt tabte ret stort... Til træning var min træner meget opmærksom på det, og tog hensyn til det så godt som muligt, og næste træning kunne jeg ikke komme til. Så igår, skulle vi spille kamp igen, og min træner havde faktisk ringer før og spurgt om jeg var klar, og det mente jeg at jeg var, men efter omkring 40 min spillet (Kort før halvleg) fik jeg et spark og sad på bænken resten af kampen...

Jeg har en lægetid imorgen, egentlig ikke til min ankel, men mon ikke han vil tjekke den alligevel, så jeg lige kan høre hvad der er galt... Jeg er bare bange for at få stardartsvaret, ingen fodbold i x antal uger...

Nogen der har en idé om hvad jeg selv kan gøre?

Link to comment
Share on other sites

Heh, bange for standard-svaret.

Du bliver nok nødt til at konfrontere din læge med problemstillingen.

Jeg er ikke læge, og kender generelt ikke alt for meget til skader, men mon ikke det kan hjælpe at sove med noget varmt om anklen - tigerbalsam, og nogen lange underbukser?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det vil hjælpe, da jeg har på fornemmelsen at det kan være en let forstuvning, som jeg ikke kan komme helt af med. Hvis jeg ikke tager fejl (Men det gør jeg sikkert :)) så var dit råd til led problemer, for at holde det varmt, men hvis det er en forstuvning så skal den jo egentlig holdes kold i stedet...!?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg været til læge, og han sagde at det enten var en forstuvning eller en lille fibersprængning... Og så sagde han også (Nu kommer det) "Du skal holde den i ro i mindst 14 dage" jeg har helt klart tænkt mig at aflyse dagens træning, og måske også på onsdag, men jeg skulle da gerne være klar til kampen på onsdag om en uge... Han foreslog at hvis det var meget nødvendigt kunne jeg evt. få tapet den, og så spille med det for at sørge for at jeg ikke kan overbelaste den sene som er problemet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre en del erfaring med svage ankler, da det jo er et typisk problem hos basketballspillere. Da jeg vred om første gang for mange år siden, tog jeg konsekvensen og købte et vippebræt. Det kan jeg kun anbefale. Du får ikke blot stærkere ankler og knæ, men også bedre balance...

...og så er det god underholdning, når man er ristet! :biggrin:

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share